  • 41. Data: 2018-07-18 11:00:10
    Temat: Re: Niezapłacone mandaty
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Irek.N. t...@j...taki.jest.pl ...

    > Lepiej. Robię przelew na ich oczach z komórki, trwa to 3 minuty, co
    > wtedy, puszczą?

    Problem z takim przelewem polega na tym, ze o ile akurat nie trafiasz na
    sesje KIR to za chwile w wiekszosci banków mogłbys go cofnac...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 42. Data: 2018-07-18 11:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik spider "spajder[wytnij]"@wp.pl ...

    > Chciała wydymać system a tu system wydymał ją :)
    > Nawet trochę mi jej nie żal. Niech się cieszy że ją tak szybko
    > puścili. Chciała zaoszczędzić 100 zł a kosztowało ją to kilka kafli
    > :) Jak znam charakter takich ludzi to przez tą straconą kasę będzie
    > miała i tak spieprzony humor przez całe wakacje albo i dłużej.
    > Chytry dwa razy traci.

    Naprawde jestescie w stanie uweirzyc, ze ktos kto leci do singapuru,
    CELOWO i UPORCZYWIE unika zapłacenia mandatu za 100zł...?

    Jak znam zycie to gdzies ten mandat dostała, zapomniała o nim, potem moze
    zmieniła miejsce zamieszkania a cała machina urzednicza przetoczyła się
    gdzies z boku bez jej wiedzy... bo nikomu nie chciało się sprawdzic
    aktualnego miejsca zamieszkania etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 43. Data: 2018-07-18 11:12:26
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-07-18 o 09:09, spider pisze:

> [...]
    > zazwyczaj się działo, a teraz zdziwko.
    > Za alimenciarzy też by się porządnie wzięli.

    Kiedyś, dawno temu, stałem w kolejce do zapłacenia podatku drogowego -
    to chyba był ostatni rok jego obowiązywania. Przede mną stał w kolejce
    gość, który chciał w Wydziale komunikacji zarejestrować samochód. No i
    mu przypomnieli, że nie zapłacił tego podatku kilka lat wcześniej (i to
    kilka lat pod rząd). Miał coś ok. 500 zł zaległego podatku, 800 zł
    odsetek. I dopóki nie zapłacił to urzędnicy nie chcieli nawet z nim
    gadać. I tak właśnie to powinno działać :-)
    T.

  • 44. Data: 2018-07-18 11:22:24
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Nie ukrywalem ze pracuje w instytucji samorzadowej. Ale nie jestem urzednikiem.
    Pracuje na umowe smieciowa i robie od jakiego czasu dokumentacje fotograficzna tego
    co mi zleca. W zakresie obowiazkow mam bywanie na roznego rodzaju pogadankach i
    szkoleniach. Jakis czas temu byl szkolenie na temat nie odebranych domow. Zajeli sie
    jednym z osiedli z szeregowcami i blizniakami. Pozwolenia na budowe byly wydane
    trzydziesci lat temu i pomimo tego ze wiekszosc wlascicieli mieszka od minimum
    dwudziestu pieciu lat domy nie sa odebrane. Bys sie zdziwil ile urzad wie o
    czlowieku. Wiedza ze ktos mieszka bo wyslali zapytania do wodociagow, gazowni,
    elektrowni zeby po zuzyciu mediow okreslili czy ludzie jeszcze buduja czy juz
    mieszkaja. Dostali o ludziach informacje z biur meldunkowych, us, policji.
    Oczywiscie dostali odpowiedzi ze wszystko wskazuje ze od dawna mieszkaja. Sprawdzili
    tych ludzi na okolicznosc nabycia przez nich po jakis preferencyjnych cenach mieszkan
    z zasobow miasta. Sporo bylo takich co wykorzystali fakt nie odebrania do taniego
    kupienia od miasta i drogiego sprzedania mieszkan. Gdyby mieli odebrane domy to taki
    numer by nie przeszedl. Poszly ciche kontrole i sie okazalo ze ludzie w nieodebranych
    domach mieszkaja, telewizory graja, trawniki skoszone, firanki w oknach. To poszli
    urzednicy w teren. Wytypowali kilku takich co najwiecej zyskali na przekrecie. Nie
    wmowisz mi ze ci biedni ludzie co wyludzili mieszkania zeby je sprzedach w czasie
    kiedy juz mieszkali we wlasnych domach zapomnieli o odebraniu. Tak samo jest z
    mandatami. Nie zaplaca bo us nie odbierze ze zwrotu z podatku bo takiego nie ma.
    Najgorsze w tym jest ze tacy cwaniacy szczyca sie tym jak wychujali panstwo a ich
    znajomi maja ich za ludzi przedsiebiorczych a nie zlodziei. W chuja ciecie tez
    zajecie tylko trzeba zdawac sobie sprawe z kim sie w chuja tnie. Temat jest
    pouczajacy bo wskazuje ze wlasnego panstwa oszukiwac nie wolno bo sie szkodzi
    ludziom. Nie trzeba wszystkich drutowac. Drutowanie to dodatkowy koszt, potrzebne
    cele itp. Ale jak ktos sam w lapy wpadnie to wyjscia panstwo nie ma. Na osiedlu
    dorwali dwa domy a wlasciciele reszty nastepnego od dnia zaczeli zglaszac do odbioru.
    Z mandatami wystarczy zdrutowac co tysiacznego i 999 pobiegnie zaplacic zalegle
    mandaty. O paru takich sytuacjach ze zdrutowali slyszalem. Wcale nie trzeba wyjezdzac
    za granice. Wystarczy kontrola na drodze. Policjant wstukuje dane i dostaje
    informacje zwrotna ze ma zatrzymac. On nawet nie wie za co. Ten na lotnisku tez nie
    wiedzial za co. Cala informacja jaka dostal to ze zatrzymac i adnotacja ze moze byc
    niebezpieczny albo ze jest niebezpieczny. Jak ktos dostaje mandat to jest pouczony co
    dalej. Moze nastepnego dnia isc i poprosic o rozlozenie na raty. Nie odmowia. Jak sam
    zacznie splacac w ratach to tez mu to uznaja i nie trafi na liste do zatrzymania.
    Prowadzisz firme, jak Cie ktos w chuja robi to masz litosc dla niego? Oczywiscie ze
    nie. Ale zapewne jak dluznik nie gra z Toba w chuja i stac Cie na odroczenie
    platnosci albo splate w ratach to idziesz mu na reke.

    Z tymi budowami to różnie bywa. Dom, w którym mieszkam, był budowany
    systemem gospodarczym - jak było trochę kasy, to się coś tam w nim
    robiło. Po prawie 20 latach zdecydowaliśmy się teoretycznie zamknąć
    budowę, mimo nie wykonania jakichś tam robót przy domu (np. podmurówki
    nie ma i pewnie jeszcze jakiś czas nie będzie). Okazuje się, że w
    międzyczasie zmieniły się przepisy - np. kosz na śmieci musi mieć swoje
    pomieszczenie, samochód na własnej posesji nie może stać bliżej niż 7 m
    od posesji sąsiada i takie tam... Najbardziej dolegliwy był wymóg
    3-żyłowej instalacji elektrycznej, a to był stary dom nieco rozbudowany
    z instalacją 2-żyłową.
    Formalnie nie musieliśmy zamykać budowy, bo nie ma tej podmurówki (a
    jest w planie budowy) :-). Ale wystraszyliśmy się problemów, że niby
    mieszkamy w niewykończonym domu, choć chyba nie ma prawa, które by tego
    zakazywało. Nie robiliśmy żadnych kantów finansowych.
    Co ciekawe - żeby w aktualnym stanie formalnym skończyć tę podmurówkę
    potrzebny jest nowy plan budowy i zgłoszenie do urzędu. Nie możemy nawet
    zmienić kamyków na podjeździe na kostkę - to też jest "budowa". A coś
    już słyszałem o normach ilości wody przy spuszczaniu kupy. Urzędnicy
    tworzą prawa dla samych siebie - to żywe potwierdzenie prawa Parkinsona. :-)
    T.

  • 45. Data: 2018-07-18 11:23:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.07.2018 o 11:00, Budzik pisze:

    > Naprawde jestescie w stanie uweirzyc, ze ktos kto leci do singapuru,
    > CELOWO i UPORCZYWIE unika zapłacenia mandatu za 100zł...?

    Jestem. Regularnie widuję bryki po 100-150 kzł wpieprzone na trawnik
    miedzy krzaki, po to tylko, żeby uniknąć zapłacenia 7 zł (sic!!!) za
    oficjalny parking.

    MJ

  • 46. Data: 2018-07-18 11:24:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 lipca 2018 11:00:14 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

    > Naprawde jestescie w stanie uweirzyc, ze ktos kto leci do singapuru,
    > CELOWO i UPORCZYWIE unika zapłacenia mandatu za 100zł...?

    Tak wierze w to bo i znam osobiście takich ludzi.
    Tyle tylko że ta kobieta niespodziewana się że ja mogą zwinąć do aresztu

> [...]
    > zmieniła miejsce zamieszkania a cała machina urzednicza przetoczyła się
    > gdzies z boku bez jej wiedzy... bo nikomu nie chciało się sprawdzic

    Żeby tak było to trzeba się naprawdę postarać.

    Opisałem przypadek kolegi mojego teścia- olewał kompletnie wszystko, nie odbierał
    korespondencji to odsiedział swoje
    Mieszkam na granicy dwóch powiatów i trzech gmin
    Z racji tego ze mam jakieś tam nieruchomości lub udziały w nieruchomościach
    położonych w tych 3 gminach to korespondencja do mnie spływa z 2 urzędów skarbowych i
    3 urzędów miast/urzędów gmin, dwóch sądów "wieczystoksięgowych"
    Adres korespondencyjny/zamieszkania zmieniałem w ciągu ostatnich 15lat 3 krotnie.
    Zameldowanie dwukrotnie
    Przez ten okres praktycznie cała korespondencja z urzędów dociera tam gdzie chcę. Z
    urzędem miasta był mały problem bo uparcie decyzje podatkowe wysyłali na adres
    mieszkania którego dotyczył podatek(mam tam lokatorów to mi przekazywali)ale po 2
    moich wizytach w urzędzie wprowadzili gdzie trzeba poprawny adres
    "Kłopot" jest tylko z MZGiK który nalicza opłaty za pomieszczenie gospodarcze przy
    jednym z mieszkań- pomimo kilkukrotnych moich interwencji coroczne pisma o wysokości
    opłaty wysyłają na adres mieszkania. MZGiK mieści się w budynku Urzędu Miasta żeby
    było śmieszniej
    Zdjęcia z fotoradaru dla mojego auta docierają na mój adres zamieszkania czyli
    prawidłowo. W PJ mam jeszcze stary adres ale to nikogo nie interesuje
    Kilka lat temu prokurator do mnie zadzwonił bo znalazł nr mojej komórki w spisie
    abonentów TMobile
    Moim autem kuzyn w Szwajcarii prędkość przekroczył i szwajcarska policja wysłała do
    polskiej prokuratury pismo żeby ustalili kto danego dnia miał do dyspozycji to auto.
    Grzecznie podałem co i jak i sprawa zakończona.
    Firmy windykacyjne póki co nie mają powodów aby mnie szukać wiec tematu praktycznie
    nie przerabiałem
    Jak pisałem wcześniej- niezapłacony mandat ściągnęli mi od pracodawcy a inny z
    nadpłaty podatku
    Sądy (cywilne bo póki co tylko z takimi mam do czynienia) jak już coś przysyłają to
    na adres jaki im wskażę
    Więc jakiejś tragedi w tych kwestiach nie ma.

  • 47. Data: 2018-07-18 11:32:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-17 o 20:07, Uzytkownik pisze:
    >Też coś nie gra. Zajmuje tylko do wysokości zadłużenia.

    Teoretycznie.
    A w praktyce zablokuja i poczekaja na decyzje :-)

    J.

  • 48. Data: 2018-07-18 11:36:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Skad wiesz bucu ze nie prosili zeby zaplacil? A co do procedur w
    >cywilizowanym swiecie.
    >We Francji za razace naruszenie przepisow ichniego prawa drogowego
    >policjant ma prawo zarekwirowac pojazd i ma w dupie ze ktos na
    >wakacje z dziecmi jedzie.

    Chcieli u nas za pijanstwo wprowadzic ... i dobrze ze nie wprowadzili.
    Mnie by mogli zabrac malucha, ktorego bym trzymal na imprezy, innemu
    powinni zabrac np autobus komunikacji miejskiej :-)

    >W USA zlapany ktos kto nie placi mandatow dalej porusza sie
    >zbiorkomem albo na nogach bo samochod jedzie na policyjny parking i
    >zostanie oddany po zaplaceniu wszystkich mandatow.

    A samochod jest kupiony na kredyt i bank go zabiera jak sie nie placi
    :-)

    Daj link do youtube.

    I przeglad, czy podatek drogowy ?

    J.

  • 49. Data: 2018-07-18 11:41:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    Robert Wańkowski pisze:

    >Bzdura kompletna. Przychodzi pismo żeby część wypłaty (należną +
    >koszty) przelać na takie a takie konto i tyle. Jak pracodawca tego
    >nie zrobi... ma przesrane. Skutecznie, czysto i szybko.

    O ile komornik/poborca (bo od mandatow jest inny) wie, gdzie delikwent
    pracuje.

    Znacznie latwiej komornikom wyszukac konta ... a potem na moj gust to
    zaczyna sie kolomyja,
    bo komornik musi/chce wyslac pisma do wszystkich bankow o zajeciu,
    banki zabezpiecza srodki i odpisza, i wtedy komornik powinien wybrac z
    ktorych kont chce zabrac, stosowne pisma napisac, poczekac na
    przelewy, stosowne pisma o zwolnieniu napisac do innych bankow ... a
    tego mu sie pewnie nie chce..

    >Gorzej jak przychodzi pismo o zajęciu wypłaty, albo o wskazanie
    >nowego miejsca zamieszkania czy też nowej pracy(!), a Ty już nic o
    >człowieku nie wiesz, bo już u ciebie od dawna nie pracuje. Nie da się
    >zadzwonić, mailem odpisać... trzeba wysyłać pismo (i dla
    >bezpieczeństwa trzeba trzymać potwierdzenie), bo kretynom nawet się
    >nie chciało sprawdzić gdzie obecnie pracuje.

    Jedno pismo ... email czy word zadna roznica. Tylko ta kolejka na
    poczcie ... no i ten koszt znaczkow ...

    J.

  • 50. Data: 2018-07-18 12:00:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > zapłaty chyba kilka tys zł W tym czasie wyprowadził sie, zamieszkał
    > u swojej konkubiny ówczesnej. Teściu mu kikakrotnie mówił ze w
    > skrzynce w jego oprzednim mieszkaniu sa jakies aviza żeby pisma
    > odebrał. Gość to olewał, pism nie odbierał, nowego adresu oficjalnie
    > nie podał Razu pewnego stoją z teściem na przystanku czekają na busa
    > który ich do pracy woził. Chwile przed busem podjechał radiowóz,
    > wylegitymowali gościa i zaprosili do środka Teściu dopiero za ok 6
    > tygodni go zobaczył jak kolega wyszedł po odsiedzeniu zaległej

    No i prosze - da sie? Da sie!
    A teraz opowiedzmy to historie jeszcze raz ale bez utrzymywanej
    znajomosci z sasiadem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac