  • 1. Data: 2011-06-07 13:39:40
    Temat: Niewyrejstrowanie OC z przed 9 lat
    Od: "kowtow" <k...@w...pl>

    w 2002 r sprzedałem samochod miałem na niego AC i OC. i od tamtej pory
    zapomniałem o nim do wczoraj gdy byłem w ubezpieczalni po zaswiadczenie o
    zniżce za bezszkodową jazdę kolejny samochod kupiłem dwa lata temu
    Ubezpieczyłem w innej firmie. Teraz ten Pan ktory wydawał mi zaświadczenie
    poinformował mnie że nie zgłosiłem wyrejstrowania ubezpieczenia z chwilą
    sprzedaży samochodu i będę musiała zapłacic zaległe składki za 9 lat.
    Oczywiście nikt mnie nie informował że ubezpiecza moj dawno sprzedany
    samochod.
    Jakie konsekwencję moge mieć z tego powodu i czy mają prawo domagać sie ode
    mnie pieniędzy za ubezpieczenie
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-06-07 13:47:44
    Temat: Re: Niewyrejstrowanie OC z przed 9 lat
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 7 Cze, 13:39, "kowtow" <k...@w...pl> wrote:
    >Teraz ten Pan ktory wydawa mi za wiadczenie
    > poinformowa mnie e nie zg osi em wyrejstrowania ubezpieczenia z chwil
    > sprzeda y samochodu i b d musia a zap acic zaleg e sk adki za 9 lat.

    Bzdury opowiada, nie pamietam kiedy wprowadzili automatyczne
    przedluzanie OC, ale nawet jesli obowiazywalo wtedy, to bez oplacenia
    skladki przedluza sie tylko na jeden rok..., a po sprzedazy przechodzi
    na nowego wlasciciela...

    WS

  • 3. Data: 2011-06-07 13:52:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.06.2011 13:39, kowtow pisze:

    > Jakie konsekwencję moge mieć z tego powodu i czy mają prawo domagać sie ode
    > mnie pieniędzy za ubezpieczenie

    Jak pisze WS - bez opłacenia składki max. na jeden rok się przedłuża, a
    po 9 latach to już i tamto przedawnione.

  • 4. Data: 2011-06-07 13:55:46
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin kowtow

    > Teraz ten Pan ktory wydawa? mi
    > za?wiadczenie poinformowa? mnie ?e nie zg?osi?em wyrejstrowania
    > ubezpieczenia z chwil? sprzeda?y samochodu i bede musia?a zap?acic
    > zaleg?e sk?adki za 9 lat.

    Bredził.

  • 5. Data: 2011-06-07 14:00:13
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "kowtow" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >poinformował mnie że nie zgłosiłem wyrejstrowania ubezpieczenia z chwilą
    >sprzedaży samochodu i będę musiała zapłacic zaległe składki za 9 lat.

    Z chwilą nabycia samochodu polisa OC przechodzi na kupującego i to kupujący
    ma 30 dni na wypowiedzenie umowy OC jeżeli nie chce kontynuować opłacania OC
    u danego ubezpieczyciela. Jednak Ty pownieneś zanieść umowe kupna-sprzedaży
    do TU celem powiadomienia ich od kogo mają sciągać składki za OC. :-)
    Swoją drogą to dziwne, że TU nie przysyłało Ci co roku odcinku przelewu do
    zapłaty za składkę...

  • 6. Data: 2011-06-07 15:14:19
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jun 7, 1:55 pm, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin kowtow

    > Bredził.

    Hmmm, a co gdyby mu zaplacic co sobie zaspiewal a nastepnie oskarżyć o
    wyłudzenie?
    Czy moglby utracić mozliwość wykonywania zawodu w przypadku
    przegranej?

  • 7. Data: 2011-06-07 16:28:22
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-07 14:00, nom pisze:

> [...]
    > składki za OC. :-)
    > Swoją drogą to dziwne, że TU nie przysyłało Ci co roku odcinku przelewu

    Teraz tak.
    9 lat temu nie.
    9 lat temu poprzedni właściciel miał samochód z ubezpieczeniem ważnym 30
    dni od chwili zakupu, bądź jeśli polisa kończyła się wcześniej - do
    końca polisy.
    Zapewne opłacił swoje i zapomniał o sprawie ;) bądź jeśli to był
    handlarz - opłacił na właściciela/ przedłużył jego umowę, a potem z tą
    umową sprzedał ;)

    W ciągu tych 9 lat troszeczkę warunki ubezpieczeń się zmieniły ;P

    Teraz kupujesz samochód z polisą - i masz 30 dni albo na przepisanie jej
    na siebie, albo na rezygnację.

    Wtedy miałeś ubezpieczenie tylko na 30 dni od zakupu - po tym czasie,
    bądź przy przerejestrowywaniu musiałeś zawrzeć umowę OC na siebie -
    właściciel szedł do ubezpieczalni i dostawał z automatu zwrot
    niewykorzystanej składki (-30 dni). Teraz dostaniesz zwrot
    niewykorzystanej składki tylko jeśli kupujący nie będzie chciał jej
    przepisywać na siebie ;)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-06-07 22:44:03
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:islci5$9cn$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dni od chwili zakupu, bądź jeśli polisa kończyła się wcześniej - do końca

    A to tym bardziej autorowi watku mogą skoczyć, bo dawniej jak się nie
    przedłużyło polisy to wygasała z końcem okresu. :-)

  • 9. Data: 2011-06-11 10:36:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011, ptoki wrote:

    > Hmmm, a co gdyby mu zaplacic co sobie zaspiewal a nastepnie oskarżyć
    > o wyłudzenie?

    Pewnie upadłoby na "braku zamiaru".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-06-12 21:39:09
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > za OC. :-)
    > Swoją drogą to dziwne, że TU nie przysyłało Ci co roku odcinku przelewu do

    Niech zgadne to bylo PZU ;)

    PZDr
    Adam