eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNieużywane auto - co robić - przegląd i ubezpieczenie?Re: Nieużywane auto - co robić - przegląd i ubezpieczenie?
  • Data: 2014-12-04 10:40:40
    Temat: Re: Nieużywane auto - co robić - przegląd i ubezpieczenie?
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 2014-12-03, o godz. 18:17:12
    Czesław Wiśniak <c...@b...pl> napisał(a):

    > > Nie tylko. Stawiałem parę razy na dłużej busa jak nie było czego
    > > wozić bo klientów brakowało. Oczywiście pierwsze co było to
    > > tarcze/bębny. Przynajmniej raz w miesiącu dobrze jest kilkanaście
    > > kilometrów przejechać z ostrym hamowaniem. No i auto nie powinno
    > > stać na zaciągniętym ręcznym, bo wtedy kłopoty gotowe. Problemy
    > > pojawiały się np. z wycieraczkami - ewidentnie coś w mechanizmie
    > > przyrdzewiało. Zwrócić uwagę trzeba na akumulator - przy tak długim
    > > staniu nawet system alarmowy rozładuje go tak że reanimacja
    > > niekoniecznie będzie wykonalna. Długi brak prądu powodował reset
    > > radia i trza było wszystko ustawiać od nowa. Po paru miesiącach
    > > postoju skrzypiały zawiasy drzwi/klap - trzeba je było
    > > przesmarować. Podobnie początkowo skrzypiało zawieszenie -
    > > ewidentnie jakieś jego elementy przyrdzewiały. Nie wiem czemu ale
    > > bardzo szybko na postoju rdzewiał tłumik. Samochód stał głównie
    > > zimy w zamkniętym suchym garażu w temperaturze 6-8 stopni.
    >
    > Czyli jednak nic sie nie popsulo :)

    Przy pierwszym staniu miałem parę napraw. Gdy pomyślałem i nabrałem
    praktyki przygotowania auta do dłuższego postoju, odpalania co 3-4
    tygodnie i rundki wkoło dzielnicy praktycznie nie było dodatkowych
    kosztów. Za pierwszym razem po około pół roku stania do wymiany dwie
    tarcze hamulcowe plus klocki, akumulator, mechanizmu wycieraczek i
    wymiana w nim dwóch pogiętych elementów. Niestety auto zostawił
    pracownik - zanim ja się tym zacząłem sam zajmować - na ręcznym i
    przyrdzewiały wokół klocków tak że szlifowanie nie pomogło. Potem już
    było OK - należało zostawić bez hamulców, odłączony akumulator, odpalać
    i przejażdżka co jakiś czas. Do tego konserwacja uszczelek, smarowania
    zawiasów. No i po "reanimacji" odkurzanie/mycie bo strasznie szybko się
    taki samochód kurzy - zwłaszcza szyby. Plus taki że garaż suchu i nie
    za gorący.

    Zdrówko


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: