  • Data: 2010-11-30 21:28:08
    Temat: Re: Nieudane flashowanie BIOS-u
    Od: "Remek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kamil" napisał:

    > Sciagasz bios ze strony producenta plyty. Z tej samej strony tego samego
    > producenta plyty sciagasz program do flashowania pod windows.

    > Co tu maja podwyzszone napiecia na czternastym pinie do rzeczy?

    A no mają. Jeśli konkretny egzemplarz (typ) kości wymaga do programowania
    np. podwyższonego napięcia na którymś z pinów (a są takie) to w komputerze
    go nie zaprogramujesz. Są przypadki, że tylko część obszaru pamięci scalaka
    jest zabezpieczona przed zapisem. Wtedy przy flashowaniu część pliku się
    "wgra", a część nie. I użytkownik dziwi się, że komputer nie wstaje. A
    następmie pisze alarmistyczne posty o nieudanym flashowaniu. Te problemy
    obecnie dotyczą niewielkiej ilości kości z BIOS, ale występują. Dlatego
    najpewniejszym i zalecanym sposobem jest udanie się do zaprzyjaźnionego
    serwisu i zaprogramowanie profesjonalnym sprzętem. Ja do tego zalecam
    kupienie dodatkowej kostki i zrobienie backupu.

    Remek