  • 1. Data: 2013-01-24 16:12:48
    Temat: Nietypowe ( z bajerem) sterowanie silnika od okapu.
    Od: Swift <p...@g...com>

    Padło sterowanie prędkością silnika wentylatora wyciągu okapu kuchennego. Sam
    "stopień wykonawczy" sterowania raczej standardowy - silnik 1F asynchroniczny,
    sterowany z triaka. Nie mniej okap posiada układ, w którym regulacja prędkości odbywa
    się za pośrednictwem 2 przycisków chwilowych (+) i (-) i wyświetlacza (1 cyfra LED).
    Po włączeniu wyciągu, silnik pracuje na najniższych obrotach - wyświetlacz pokazuje
    stan 1 - najniższe obroty, następnie za pomocą przycisków (+) i (-), można ustawić
    jedną z 8 możliwych prędkości obrotowych silnika - wyświetlacz sygnalizuje aktualnie
    ustawioną prędkość (1-8).

    Szukam gotowego schematu takiego sterowania. Odtworzyć nie jestem w stanie, bo
    producent "przezornie" usunął oznaczenia ze scalaków itd.

    PP

  • 2. Data: 2013-01-24 18:10:26
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    >Użytkownik "Swift" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ups.com...
> [...]

    >Szukam gotowego schematu takiego sterowania. Odtworzyć nie jestem w
    >stanie, bo producent "przezornie" usunął oznaczenia ze scalaków itd.

    Ja swój rozbierałem kilka lat temu jak uszkodził się właśnie ten triak
    na zwarcie i nie dało się zgasić światła.
    lekko się zdziwiłem bo znalazłem tam 1 układ i był to mikrokontroler.
    Zasilanie mikrokontrolera było przez cos w rodzaju dzielnika
    zrobionego na indukcyjności.i chyba pojemności (nie analizowałem
    dokładnie).
    Więc schemat mało Ci da. bo jeszcze musisz napisać programik.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2013-01-24 18:31:50
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > indukcyjności.i chyba pojemności (nie analizowałem dokładnie).
    > Więc schemat mało Ci da. bo jeszcze musisz napisać programik.

    I chyba w większości tak jest.
    Miałem styk z okapem tego typu. Na płytce miał jeszcze odbiornik IR do
    pilota, ale w tej wersji nie było go.
    Procesor nie był zatarty i był to mały Atmel '51.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-01-24 18:34:02
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:10:26 UTC+1 użytkownik KS napisał:
    Ciach

    > Wi�c schemat ma�o Ci da. bo jeszcze musisz napisa� programik.
    >

    > Pozdrawiam
    Pamiętasz, co to był za kontroler ?
    PP

  • 5. Data: 2013-01-24 18:53:49
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Swift" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
    napisał:
    Ciach

    > Wi�c schemat ma�o Ci da. bo jeszcze musisz napisa� programik.
    >

    > Pozdrawiam
    >Pamiętasz, co to był za kontroler ?
    >PP

    Srednio.
    na 99% nie był to Atmel.
    Wydaje mi się że jakiś Microchip albo ST.
    W obudowie dip +- 14 nóżek.

    KS

  • 6. Data: 2013-01-24 19:40:34
    Od: Swift <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 stycznia 2013 18:53:49 UTC+1 użytkownik KS napisał:
    Ciach.
    > Srednio.
    >
    > na 99% nie byďż˝ to Atmel.
    >
    > Wydaje mi si� �e jaki� Microchip albo ST.
    >
    > W obudowie dip +- 14 n�ek.
    >

    > KS

    Dip 14 nóżek, to by się zgadzało.
    PP

  • 7. Data: 2013-01-24 20:03:34
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-01-24 18:10, KS pisze:
> [...]
    > na indukcyjności.i chyba pojemności (nie analizowałem dokładnie).
    > Więc schemat mało Ci da. bo jeszcze musisz napisać programik.

    Hardwarowo i softwarowo wydaje mi się to banalne na dowolnym procku do
    zrobienia... Zasilanie procka wręcz przez jakiś C+R+dwie diody i
    stabilizator dla procka, bez stabilizatora + dla wyświetlacza, triak na
    wyjściu tnący fazę, procek sam wyczuwa (przez kawałek opornika
    podpiętego przed diodą i filtrem) kiedy jest przejście przez zero i
    odlicza czas do wyzwolenia triaka. Wyświetlacz 7seg = 7 pinów do
    obsługi, jeden pin (port) do wyjścia na triak, jeden do wejścia IRQ do
    wyzwalania timera, dwa na guziki +/- czyli razem 11 pinów/portów, masa i
    zasilanie i mamy 14pin obudowę, nie wiem czy jakiś taki procek jest, ale
    attiny czy atmega najmniejsza w 20pin by załatwiła sprawę ;)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2013-01-26 09:49:43
    Od: a...@g...pl

    Swift wrote:

    > Szukam gotowego schematu takiego sterowania. Odtworzyć nie jestem w
    > stanie, bo producent "przezornie" usunął oznaczenia ze scalaków itd.

    Zdrapał? Spróbuj zmoczyć powierzchnię choćby śliną. Działa zaskakująco
    dobrze.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl