-
21. Data: 2013-04-29 12:40:29
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: PJ <p...@g...com>
//Średnio w roku robię 15-18 tyś km + wyjazdy na wakacje 1000-2000km.
i do tego gaz ? masz jakiejs dojscia do LPG czy to zemsta na ministrze
skarbu :-) ?
//W założeniach będzie to bezproblemowe kombi - jestem w "okresie
wózkowym"
bezproblemowe to dla mnie popularne, takie zeby kazdy mechanik byl w
stanie ogarnac, (m.in. interfejs) i oczywiscie dostepnosc czesci
//Założony budżet to 30-40 tyś - spora rozpiętość, ale wolę teraz
zapłacić więcej i kilka lat mieć spokój.
z instalacja czy bez ?
//W założeniach ma to być auto zadowalające się niewielką ilością
paliwa/gazu - budżet już dość na mnie zarobił przez ostatnie 10 lat
płacenia za benzynę :)
przelicz to jeszcze raz, szczegolnie z uwzglednieniem napedu 4x4
// A może uda się Wam nie przekonać do innej marki :)
pojdz po najmniejszej linii oporu i kup w ASO w programie uzywanych
aut Mondeo albo Insignie, pora sie ustatkowac :-)
P.
-
22. Data: 2013-04-29 12:42:19
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Wiesz, mam podobny problem, ale mam 30k do wydania..
Po prostu to, co jest na rynku, wola o pomste do nieba...
Tluczone, bite, spawane, skladaki..:(
Do tego 99% to padaki z niemiec, znane silniki VW 2.0, czyli wymiama
pompowtryskow i siadajace bloki silnika..
Hondy tez szukalem, ale cena powala..i malo sztuk na rynku.
Zastanawiam sie juz nad jakims audi, 2004-2005 ale sa przereklamowane i
strasznie drogie..
Wybor maly, ceny wielkie i nie wierz w to co masz na liczniku, nigdy.
Wazny stan techniczny..
I co tutaj kupic?
-
23. Data: 2013-04-29 13:20:13
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: PJ <p...@g...com>
// I co tutaj kupic?
musisz opuscic matrixa w ktorym wydaje Ci sie ze mozesz kupic taniej
niz w DE dobry egzemplarz ...wez sobie te upatrzone audi czy honde i
zobacz ile musisz dac u duzego niemieckiego handlarza np autohus.de ta
cena +-5% jest REALNA reszta to okazje dla tesciowej tzn tworczosc
szalonego metaloplastyka ...
P.
-
24. Data: 2013-04-29 19:03:06
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>
"WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
news:kljqaj$e8j$1@node2.news.atman.pl...
> Potrzebuję:
> a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
> jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę pomarzyć
> (chyba tylko Accord)
W kombi akurat czujniki z tyłu są dużo mniej potrzebne, niż w nowoczesnym
sedanie/liftbacku z zadartym kuprem. W kombiaku dużo łatwiej ocenić
odległośc, bo tylna szyba jest blisko krawędzi auta i zwykle jest nisko, w
sedanie/liftbacku nie widzisz, czy do muru masz 1,5m od szyby, czy 1,4m... A
jak parkujesz równolegle przed samochodem z niską maską to już w ogóle
dramat - widzisz tylko szybę swoją i jego i oceń, czy to 2,8m i jest OK, czy
2,5m i zaraz go stukniesz...
A jak żona chce się nauczyć parkować, to lepiej naklej gumowe odboje na
zderzaki i niech się nauczy prawidłowo oceniać odległości, a czujniki kupisz
w następnym aucie.
--
Axel
-
25. Data: 2013-04-29 21:52:26
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-04-29 19:03, Axel pisze:
>
> "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
> news:kljqaj$e8j$1@node2.news.atman.pl...
>
>> Potrzebuję:
>> a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
>> jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę
>> pomarzyć (chyba tylko Accord)
>
> W kombi akurat czujniki z tyłu są dużo mniej potrzebne, niż w
> nowoczesnym sedanie/liftbacku z zadartym kuprem. W kombiaku dużo łatwiej
> ocenić odległośc, bo tylna szyba jest blisko krawędzi auta i zwykle jest
> nisko, w sedanie/liftbacku nie widzisz, czy do muru masz 1,5m od szyby,
> czy 1,4m...
Napiszę tak - to jest mocno uzależnione od konkretnego samochodu
i pewnie osobniczych 'uzdolnień'.
-
26. Data: 2013-04-29 23:19:53
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: "Axel" <a...@o...bezspamu.pl>
"Artur Maśląg" <f...@p...com> wrote in message
news:517ecf7d$0$1265$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2013-04-29 19:03, Axel pisze:
>>
>> "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message
>> news:kljqaj$e8j$1@node2.news.atman.pl...
>>
>>> Potrzebuję:
>>> a. czujników cofania przód i tył (żona obiecuje się wziąć za naukę
>>> jeżdżenia), a w kombi mogą być nieodzowne, o kamerze cofania mogę
>>> pomarzyć (chyba tylko Accord)
>>
>> W kombi akurat czujniki z tyłu są dużo mniej potrzebne, niż w
>> nowoczesnym sedanie/liftbacku z zadartym kuprem. W kombiaku dużo łatwiej
>> ocenić odległośc, bo tylna szyba jest blisko krawędzi auta i zwykle jest
>> nisko, w sedanie/liftbacku nie widzisz, czy do muru masz 1,5m od szyby,
>> czy 1,4m...
>
> Napiszę tak - to jest mocno uzależnione od konkretnego samochodu
> i pewnie osobniczych 'uzdolnień'.
>
1) o 'uzdolnieniach' dyskutować nie będę, bo to 'oczywista oczywistość' -
ostatnio widziałem filmik z długiego parkowania małego Smarta w miejscu,
gdzie zmieściłbym 'na raz' Vectrę...
2) oczywiście, że zdarzają się samochody, w których to, co opisałem, będzie
działało trochę inaczej, ale większość współczesnych samochodów tak ma , jak
opisałem - dolna krawędź kombi jest blisko krawędzi samochodu, w
przeciwieństwie do dolnej krawędzi szyby sedana i liftbacka, które są wysoko
i daleko od zderzaka, a krawędź bagażnika niewidoczna w lusterku - pod tym
względem np. kanciak lub Opel Record byly dużo łatwiejsze do ogarnięcia :-)
3) poza tym - trzeba pamiętać o ograniczeniach czujników parkowania - min.
odległość, która jest sygnalizowana to 20-40 cm. Jak dla mnie to
zdecydowanie za dużo, bo tak to podjeżdżam bez czujników. Mnie by się
przydał czujnik pokazujący że mam 5 cm do przeszkody....
--
Axel
-
27. Data: 2013-04-29 23:48:07
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "WOJO" napisał w wiadomości:
>> *Dobra* diagnostyka auta (silnika) to klucz to całej idei kupowania fury.
>
> Niestety to jest uwarunkowane umiejętnościami mechaników z pobliskiego, do
> miejsca sprzedaży ASO konkretnej marki. Jak trafię egzemplarz, który mi
> będzie odpowiadał wizualnie, to wizyta w ASO będzie obowiązkowa.
> Z komentarzy na forach wnioskuję, że różnie jednak bywa z tymi
> umiejętnościami i wiedzą mechaników. Dlatego staram się poznać wszystkie
> bolączki danej marki, żeby choć wiedzieć, o co zapytać w serwisie.
Aby dobrze sprawdzić auto to najlepiej jechać do zakładu specjalizującego
się daną marką. Do ASO sprawdzić historię serwisową - TAK, sprawdzić stan
auta - niekoniecznie. Popytaj na forach danej marki gdzie są dobre spece. Na
forach niestety poziom merytoryki leci na łeb na szyję, opróćz badziewnych
VAGów i ich userów mało kto zna dane fabryczne parametrów silnika (np.
doładowanie przy rpm i max "MAP" ciśn.) do mniej populistycznych marek.
>> A do listy dopisz koniecznie Volvo S60. Za 30 tys zł kupisz w porównaniu
>> w twoimi propozycjami mega wspaniałe auto i zajfajnym wyposażeniem do
>> 2007-8.. Gama silników ogromna. Jedynie co trzeba omijać to skrzynie
>> autmatyczne i porządnie sprawdzić zawieszenie Four-C (naprawa kosztuje
>> 8 - 10 tys zł). Wnętrze, wyposażenie Volvo bije na łeb twoje propozycje.
>
> A S60 występowało w kombi? Ten warunek niestety nie podlega (przynajmniej
> chwilowo) dyskusji z małżowiną :)
A właśnie że występowało i nosiło nazwę V70 ;-)
> V60 owszem, też ładne z zewnątrz, ale... nie stać mnie na rocznik >=2011
Ale czemu od razu rocznik 2011 ?. Przecież wyżej w poście chciałeś Audi A6
C6...to już też nie nowość. A za 40 tys zł nie kupisz roczników wyższych niż
2008...
> Ładny z zewnątrz, ale ja jakiś dziwny jestem i stylistyka wnętrza mi się
> zwyczajnie nie podoba.
Jak to ci się nie podoba ? Siedziałeś w V70 III (2007 - ) ? Przecież A6 C6
się umywa do V siedemdziesiątki. Czego ty oczekujesz od wnętrza auta ?
> Jak mam patrzeć na konsolę centralną i kierownicę przez kolejne lata, to
> wolę odpuścić.
Sądzę że nie siedziałeś w V70 III skoro piszesz tylko o tym.
Faktem jest że Volvo będzie gorzej prowadzić się w ostrych zakrętach...ale
na naprawdę z piskiem przelatywanych winklach będzie odczuwalna różnica ...
ale jak lubisz czasem tylko cisnąć to nie odczujesz zbytniej różnicy.
Jak nie spróbujesz choć przez chwilkę to się nie przekonasz do V70 III.
> Pozdrawiam.
> WOJO
Pozdr.
--
Bugatti
-
28. Data: 2013-05-01 00:06:31
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: LEPEK <n...@n...re>
W dniu 2013-04-28 22:25, k...@g...com pisze:
> A to jakiś wstyd jeździć starszym samochodem? Pytam bo jeżdżę cienkim co nie wiem
ile ma lat.
> Naście na pewno. Mam jeszcze mastera z 11 lat ma. Kupiłem go za 5 tysięcy z bardzo
porządnym radiem.
> Od razu na naprawę wydałem drugie 5 tysięcy i potem jeszcze dwa tysiące.
> Jak by ktoś powiedział że jutro jedziemy do Chin to wsiadamy i jedziemy.
Tyle, że TEN samochód ma mieć sprawną klimę, podgrzewanie siedzeń,
lusterek, przedniej szyby, blutooth, xenony, tempomat... Za 15 kzł? Pokaż.
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
29. Data: 2013-05-01 00:13:53
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: LEPEK <n...@n...re>
W dniu 2013-04-28 23:57, Bugatti pisze:
> Nie napalaj się na konkretny model
[...]
> A do listy dopisz koniecznie Volvo S60. Za 30 tys zł kupisz w porównaniu
> w twoimi propozycjami mega wspaniałe auto i zajfajnym wyposażeniem do
> 2007-8.. Gama silników ogromna. Jedynie co trzeba omijać to skrzynie
> autmatyczne i porządnie sprawdzić zawieszenie Four-C (naprawa kosztuje 8
> - 10 tys zł). Wnętrze, wyposażenie Volvo bije na łeb twoje propozycje.
Czyli jak to mówił wujek Henry - dowolny, byle czarny ;)
Pozdr,
--
L E P E K Pruszcz Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068 sqter'08
-
30. Data: 2013-05-03 13:32:27
Temat: Re: Niesmiertelne - co wybrac z rynku pojazdów używanych
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 29 Apr 2013 21:52:26 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>Napiszę tak - to jest mocno uzależnione od konkretnego samochodu
>i pewnie osobniczych 'uzdolnień'.
Zgoda, co do auta. O ile busem nie mam problemu z oceną odległości z
tyłu, to w Mondeo już mam problem, opisany przez Alexa. Nawet
zastanawiam się nad montażem jakiegoś tamiego zestawu czujników
cofania.
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145