  • Data: 2021-12-15 14:23:02
    Temat: Re: Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu.
    Od: Cavallino <C...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15-12-2021 o 15:08, J.F pisze:

    > Zmienic pas moze, ale wyprzedzac nie moze :-)

    Konwencja (cyt):
    "Przed wyprzedzeniem każdy kierujący, nie naruszając postanowień
    artykułu 7 ustępu 1 i artykułu 14 niniejszej konwencji, powinien upewnić
    się:
    a) że żaden kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął manewru wyprzedzenia go;

    b) że kierujący jadący przed nim na tym samym pasie ruchu nie
    zasygnalizował swego zamiaru wyprzedzenia innego pojazdu;

    c) że pas ruchu, który zamierza zająć, jest wolny na wystarczającej
    długości, tak aby - uwzględniając różnicę między szybkością swego
    pojazdu w czasie wyprzedzania a szybkością wyprzedzanych użytkowników
    drogi - jego manewr nie stwarzał niebezpieczeństwa lub utrudnienia ruchu
    z przeciwnego kierunku;

    d) że będzie mógł zająć pozycję określoną w artykule 10 ustępie 3
    niniejszej konwencji bez przeszkadzania wyprzedzanemu użytkownikowi lub
    wyprzedzanym użytkownikom drogi, z wyjątkiem przypadku, gdy korzysta z
    pasa ruchu zamkniętego dla ruchu z przeciwnego kierunku."

    Punkt b) jest jednoznaczny - po zmianie pasa, traci obowiązek
    przejmowania się migaczem kogoś z innego pasa.
    Jest nadrzędna przed polskim bełkotem.

    > Kto pierwszy wlaczyl migacz, ten wygral :-)

    Nie - wygrywa ten kto pierwszy zmieni pas.