  • 31. Data: 2007-02-06 21:42:04
    Temat: Re: Nieprawda jakoby ..... Skończył się dobry fart
    Od: andzio <a...@n...tnij.net.pl>

    Wojciech Apel napisał(a):

    > Szok! Ale jest recepta - kreatywność. Zamiast od oszołomów (Pani Aniu - to o
    > Pani tu piszą) może weź chłopie pomyś gdzie jest Twoje miejsce w
    > zmieniajacej się sytuacji rynkowej. Jest na pewno, bo jesteś mądry,
    > pracowity, kreatywny - chciało Ci się zbudować tą sieć to pewnie będzie Ci
    > się chciało zrobic coś nowego w biznesie, z pewnością telekomunikacyjnym bo
    > na tym się znasz. Tylko nie psiocz a wymyśl! Nie narzekaj tylko do roboty!
    > Stać cię na więcej niż na biadolenie na polipie i myślenie o kurioniówce.

    Wkoncu ktos napisal prawde...
    Czlowiek myslacy poradzi sobie w kazdej sytuacji. A ze myslacych ludzi
    jest wielu, nie tylko na polipie, to mysle ze tak zle nie bedzie.
    Jakos od dluzszego czasu slysze "zmywak", nieoplacalne jest bycie malym
    isp'em. I wiecie co? Ciesze sie nawet z tego... Ci co maja glowe na
    karku i nie przejmuja sie takimi opiniami inwestuja dalej w swoja siec
    przygotowywujac ja do wyplyniecia na szerokie wody. A ci co sie boja/
    przyjmuja duperelami spiep.... gdzie tylko moga. I bardzo dobrze,
    moze rynek wkoncu sam sie oczysci...

    --
    pozdrawiam;

  • 32. Data: 2007-02-06 23:00:21
    Temat: Re: Skończył się dobry fart
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    VoMi7 napisał(a):

    > zastanów sie kto za te kable zapłacił !

    No właśnie. Ostatnio zapłaciła za nie FT ;-) Według niektórych - nawet
    przepłaciła :)

    > ile lat tpsa była firma państwowa i to wszyscy Polacy układali te kable
    > niech teraz tpsa odda ludziom co ich !

    Widzisz, tak to jest jak polityką rządzą cele doraźne. Były dwie drogi
    prywatyzacji TP: albo oddać wszystko jak leci (i to z gwarancją monopolu
    na kilka lat) za dużą kasę do budżetu, z której można sfinansować
    limuzyny i kolejne ochłapy socjalne zwiększające bezradność
    społeczeństwa, albo podzielić molocha na część infrastrukturalną i
    usługową i dopiero sprzedać dwóm różnym podmiotom (ale za niższą stawkę).

    OIDMW, pierwszą opcję jako pracownik ministerstwa wspierała obecna
    dyrektor departamentu współpracy z regulatorem wiadomej spółki, drugą -
    jako doradca tegoż ministerstwa obecna prezes urzędu właściwego do
    spraw. Światem rządzą kobiety ;-)

    Marek

  • 33. Data: 2007-02-07 10:38:22
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    > tpsa ma kable tam gdzie nikt by ich nie połozyc bo by sie nie opłacało
    > a jednak oni maja, to czemu nie maja na tym zarabiac bo wyłozli kase
    > na inwestycje i co ? za free dawac ? oszołomy rządza polska

    Mój ojciec harował przez 50lat w tym systemie ile jego potu w tych
    kablach leży nikt nie wie.
    Czy ty się nad tym zastanawiałeś ??

    Michał Sz.

  • 34. Data: 2007-02-07 11:12:17
    Od: Wojciech Wielogorski <r...@e...pl>

    Michal Sz napisał(a):

    > Mój ojciec harował przez 50lat w tym systemie ile jego potu w tych
    > kablach leży nikt nie wie.
    > Czy ty się nad tym zastanawiałeś ??
    problem w tym ze nasz legalnie wybrany rzad sprzedal te kable FT w
    legalny sposob. taka wlasnie mamy "demokracje" i choc boli, niewiele
    mozna poradzic.

    pzdr

  • 35. Data: 2007-02-07 13:29:51
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    VoMi7 napisał(a):
    > Tak jak napisał juz ktoś w tym wątku. UKE powinna dążyć do obniżenia cen
    > hurtowych. wówczas każdy ma szanse. mały isp i duży.

    te ceny juz sa naprawde niskie
    teraz bywa ze za prad sie placi wiecej niz za Internet

    --
    Mateo

  • 36. Data: 2007-02-07 13:48:21
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Mateo <m...@i...pl> wrote:

    > te ceny juz sa naprawde niskie
    > teraz bywa ze za prad sie placi wiecej niz za Internet

    Tylko, ze pradu nie da sie sprzedac z overbookingiem :)

    a.

  • 37. Data: 2007-02-07 14:08:18
    Od: andzio <a...@n...tnij.net.pl>

    Wemif napisał(a):

    > Tylko, ze pradu nie da sie sprzedac z overbookingiem :)

    To trzeba uderzac do elektrowni by liczyli tylko abonament
    za dana przepustowosc a nie rozliczali userow w zaleznosci
    od ilosci "danych" przeslanych :)

  • 38. Data: 2007-02-07 15:02:31
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Jarek Pudelko wrote:

    > Tak sie zastanawiam czy nie byloby jakims tam rozwiazaniem, zeby np. wszyscy
    > posiadajacy kontent w Polsce, na 2 dni dropneli u siebie trasy do AS'ow
    > tepsianych.

    Jarek, pomysł nie jest nowy, kilka lat temu jak Tepsa ucięła MAN-om styk,
    przebiegały przez tą grupę podobne głosy. Skończyło się oczywiście tym, że
    wszyscy uciekli wtedy do GTS, Netii i gdzie bądź jeszcze a ja odpaliłem nasz
    własny interesik telekomunikacyjny.

    > Skutkiem tego X mln klientow neostrad/dsl'i nie mialoby dostepu do polskich
    > zasobow u hostingodawcow, paraliz poczty, www etc.
    > I potem taki pierwszy, czy drugi topowy hostingodawca dzwoni do TP i mowi:
    > "Chcecie udostepniac moje zasoby swoim klientom? Hmm...mozemy zrobic
    > peering. Po mojej stronie styk taki i taki. Oczywiscie BGP4. Ostatecznie nie
    > wezme za to od was kasy ale Wy pokrywacie koszty utrzymania styku."

    Problem lezy gdzie indziej - a ściślej w kierunku przepływu kasy. Kontent żyje
    z tego, że płacą mu jego klienci - hostingowcom płacą klienci za WWW, pocztę
    etc, gacialom-portalom, komunikatorom płacą reklamodawcy. Kontent zatem patrzy
    na utrzymanie łącz do TP jak na - nazwijmy to - koszt uzyskania przychodu. A
    reklamodawcy płaca (miedzy innymi) w zależności od zasiegu swojej reklamy,
    więc jak obetniesz te x mln potencjalnych oglądaczy banera czy innego flasha
    rozlewającego się po stronie to sam rozumiesz :)

    > Chociaz zawsze mogliby powiedziec: "Dziala www.wp.pl? No to u nas wszystko w
    > porzadku...".

    Dokładnie tak.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM
    ORG-PGiw1-RIPE

  • 39. Data: 2007-02-07 19:08:50
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    m...@t...pl napisał(a):

    > tpsa ma kable tam gdzie nikt by ich nie połozyc bo by sie nie opłacało
    > a jednak oni maja, to czemu nie maja na tym zarabiac bo wyłozli kase
    > na inwestycje i co ? za free dawac ? oszołomy rządza polska

    A czasem nie mieli dopłat z budżetu do kilometra kabla w ramach
    telefonizacji terenów wiejskich?
    --
    Olek

  • 40. Data: 2007-02-07 19:55:12
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Tue, 06 Feb 2007 20:53:29 +0100, Wojciech Apel wrote:

    > Wi?cej nie napisz?, bo znowu b?dzie, ?e kryptoreklama.

    A mi przyszedl pomysl na fajna usluge jesli sie ma siec skretkowa z
    calkiem przyzwoita marza:

    bezpieczny_telefon+Internet+godzina_rozmow_gratis za 60zl brutto

    Wstawiamy bramke SIPowa do skrzynki ze switch-em, dajemy klienowi
    fastethernet ze switch-a (2 pary) i telefon z bramki (1 para), u
    klienta gustowne gniazdeczko do ktorego podlaczamy w jedna dziurke
    komputer, a w druga telefon, bramke konfigurujemy pod jakiegos dostawce,
    doladowujemy raz na miesiac konto za 6zl (chyba tyle kosztuje godzina
    rozmow).

    Nas taka usluga miesiecznie kosztuje moze ze 20zl wiec mamy 40zl marzy co
    jest moim zdaniem w miare przyzwoite, klient w fTP za te pieniadze ma samo
    neo bez telefonu.

    --
    futszaK
    0601061867