  • 41. Data: 2007-02-07 20:47:12
    Temat: Re: Skończył się dobry fart
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Śląski napisał(a):

    > Jarek, pomysł nie jest nowy, kilka lat temu jak Tepsa ucięła MAN-om
    > styk, przebiegały przez tą grupę podobne głosy. Skończyło się oczywiście
    > tym, że wszyscy uciekli wtedy do GTS, Netii i gdzie bądź jeszcze a ja
    > odpaliłem nasz własny interesik telekomunikacyjny.
    [...]
    > Problem lezy gdzie indziej - a ściślej w kierunku przepływu kasy.
    > Kontent żyje z tego, że płacą mu jego klienci - hostingowcom płacą
    > klienci za WWW, pocztę etc, gacialom-portalom, komunikatorom płacą
    > reklamodawcy. Kontent zatem patrzy na utrzymanie łącz do TP jak na -
    > nazwijmy to - koszt uzyskania przychodu. A reklamodawcy płaca (miedzy
    > innymi) w zależności od zasiegu swojej reklamy, więc jak obetniesz te x
    > mln potencjalnych oglądaczy banera czy innego flasha rozlewającego się
    > po stronie to sam rozumiesz :)

    Taką tezę wyznaję własnie od podanego przez Ciebie zatargu między
    Pozmanem a tepsą. Gorzej, moja paranoja w tym względzie rozwinięła się
    nieco dalej ;-) Bo jak na razie mamy sytuację, że kontekt leży w jednej
    części internetu, a użytkownicy w swojej przeważającej częsci (myślę, że
    sumarycznie około 60-65 %) w innej.

    Załóżmy, że bitstream access rozwinie się na szeroką skalę. GTS, Dialog,
    Netia i paru innych operatorów zdobywają znaczącą liczbę klientów
    prywatnych. Powiedzmy, że jednemu z nich szczęśliwie się udaje i ma
    10-15 % rynku ADSL-i w Polsce, czyli mniej więcej 10 % ogółu użytkowników.

    Pytanie - czy w takim przypadku nadal ochoczo będzie brał udział we
    wszystkich akcjach peeringowych, bezpłatnej wymianie ruchu itp itd?
    Czy może jednak zauważy, że trzyma w garści cenne dobro -
    klienta-kliczacza? I zacznie go cenić.

    M.

  • 42. Data: 2007-02-07 20:47:52
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

    > te ceny juz sa naprawde niskie
    > teraz bywa ze za prad sie placi wiecej niz za Internet

    Gdzie tu porównanie z 1Mbit w NEO a 1Mbit ATM, czy, zgroza FR.
    Przecież nie ma co porównywać to widać na OKO.
    Zaraz ktoś powie symetryk musi być drogi, no OK ale aż tyle.
    Bez przesady.

    A praktyki zalewania NEO miejsc gdzie na podpuchę uruchamiają najpierw
    FR i czekają jaki będzie elekt po ok 0.5r zalewają rynek NEO.
    Tak było u mnie, nie twierdze że juz kwiczę i szykuje się na SOCJAL,
    ale obserwując ruchy TPSA w małych miejscowościach właśnie tak jest.

    Dlaczego nie weszli najpierw z NEO lub równocześnie.

    może ktoś miał podobne odczucia.

    Teraz chciałbym aby cena hurtowa była taka abym mógł działać i się
    rozwijać a nie myśleć nad tym jak podzielić FR i ile jego dołożyć aby
    moi klienci byli zadowoleni.

    Mam możliwość przeniesienia sygnału ok 20km od innego operatora ale
    droga radiowa może być nie wystarczająca jakościowo.

    Michał Szipluk

  • 43. Data: 2007-02-07 21:28:20
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Michal Sz napisał(a):

> [...]
    >

    > Mam możliwość przeniesienia sygnału ok 20km od innego operatora ale
    > droga radiowa może być nie wystarczająca jakościowo.

    w mojej mieścinie sprzęt do neo leżał na centrali 2 lata zanim
    uruchomili, przez ten czas sprzedali kilka FR (na szczęście mojej
    konkurecnji). Odczucie pozostaje takie jak piszesz, sprzedają na lojalki
    łącza dla lokalnych ISP, sprawdzają czy płacą, a jak pytają o więcej
    zalewają rynek neo.

  • 44. Data: 2007-02-07 21:57:15
    Od: Michal Sz <m...@f...com.pl>

> [...]
    > konkurecnji). Odczucie pozostaje takie jak piszesz, sprzedają na lojalki
    > łącza dla lokalnych ISP, sprawdzają czy płacą, a jak pytają o więcej

    Dodam jeszcze jedno, wcześniej zanim weszło FR było SDi o które
    walczyłem od 2000r i po interwencji w WArszawie byłem znany w Szczecinie
    w siedzibie TPSA, pewnie nie jeden gość stołek stracił.
    Jak miałem SDI to jeszcze nie było mowy o NEO czy FR, po 3 latach
    walczyłem o DSL i FR trwało to trochę, po tych usilnych staraniach
    wreszcie założyli FR. Był spokój z netem ok 0,5 do 1 roku.
    W między czasie zaczęły się telefony do klientów z zapisami do NEO,
    nie powiem że mi to mocno przeszkadzało mam swoich klientów i jest
    raczej dobrze.
    Teraz tylko chce aby cena i przepustowość hurtowa była taka abym mógł tę
    usługę oferować w taki stosunku do jakość/cena jak robi to TPSA w
    cenniku dla end-usera.

    Ja sądzę że oni (TPSA) sobie to przeliczyli że lepiej zacząć niszczyć
    odbiorców hurtowych a zająć się end-userem, jeśli ktoś jak TPSA ma
    dostęp do takich łącz dzięki pracy przez 50lat naszych rodziców a teraz
    próbuje wykorzystać przewagę i nie pozwala nabyć nam łącza w
    odpowiedniej cenie to chyba jest coś nie tak i od tym powinno się UKE zająć.

    Przykład:
    Czy ORLEN sprzedaje swoje wyroby taniej na swoich stacjach niż swój
    produkt odbiorcom świadczącym sprzedaż detaliczną ?

    A nasza TPSA właśnie to robi, szkoda że UKE nic w tej sprawie nie chce
    zrobić. Nie wiem może trzeba by było napisać list otwarty z podpisami
    zainteresowanych ISP w tej sprawie aby to przeanalizowali i sprawdzili.

    Michał Szipluk

  • 45. Data: 2007-02-08 07:14:16
    Temat: Re: Nieprawda jakoby ..... Sko?czy? si? dobry fart
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    futszaK wrote:

> [...]
    >
    > Wstawiamy bramke SIPowa do skrzynki ze switch-em, dajemy klienowi
    > fastethernet ze switch-a (2 pary) i telefon z bramki (1 para), u
    > klienta gustowne gniazdeczko do ktorego podlaczamy w jedna dziurke
    > komputer, a w druga telefon, bramke konfigurujemy pod jakiegos dostawce,
    > doladowujemy raz na miesiac konto za 6zl (chyba tyle kosztuje godzina
    > rozmow).
    >
    > Nas taka usluga miesiecznie kosztuje moze ze 20zl wiec mamy 40zl marzy co
    > jest moim zdaniem w miare przyzwoite, klient w fTP za te pieniadze ma samo

    Tylko że taka usługa nie dorównuje ofercie fTP bo taki telefon nie ma
    stałego numeru telefonu. A korzystając z popularnych operatorów nigdy
    nie bedziesz miał pewności że nie splajtują, nie usuną ci konta z
    numerem itd.
    Bramka SIPowa też Swoje kosztuje i będzie się zwracać
    kilka/kilkanaście miesięcy. Więcej klientów chętnych na taką usługę
    zamiast przekładać się na większe zyski, przełoży się na więcej
    zamrożonych w bramkach pieniędzy.

  • 46. Data: 2007-02-08 07:41:30
    Temat: Re: Nieprawda jakoby ..... Skończył się dobry fart
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 08 Feb 2007 08:14:16 +0100, Asmodeusz wrote:

    > Tylko że taka usługa nie dorównuje ofercie fTP bo taki telefon nie ma
    > stałego numeru telefonu.

    moze miec staly

    > A korzystając z popularnych operatorów nigdy
    > nie bedziesz miał pewności że nie splajtują, nie usuną ci konta z
    > numerem itd.

    nic na tym swiecie nie jest na zawsze

    > Bramka SIPowa też Swoje kosztuje i będzie się zwracać
    > kilka/kilkanaście miesięcy.

    w najgorszym wypadku dokladnie 4.5 (przy zalozeniu ze pozostale koszty to
    20zl per abonent) i dalej nie zmienia wlasciciela

    > Więcej klientów chętnych na taką usługę
    > zamiast przekładać się na większe zyski, przełoży się na więcej
    > zamrożonych w bramkach pieniędzy.

    co wiec ciekawego proponujesz jako alternatywe ?
    kurowniowka,zmywak,biadolenie na polipie ?

    --
    futszaK
    0601061867

  • 47. Data: 2007-02-08 07:52:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, ze pradu nie da sie sprzedac z overbookingiem :)

    prąd też sie sprzedaje z overbookingiem...

    nikt nie zakłada ze jak jest 100 domów z zapotrzebowaniem 24kW to wszyscy na
    raz włączą te 24kW

  • 48. Data: 2007-02-08 09:32:40
    Od: VoMi7 <v...@n...tlen.pl>

    futszaK napisał(a):

    > w najgorszym wypadku dokladnie 4.5 (przy zalozeniu ze pozostale koszty to
    > 20zl per abonent) i dalej nie zmienia wlasciciela

    platforma inotelu w energisie 4,15/msc za abo z numerem, bramka
    140zl/PAP2 170zl/SPA2102

    dodatkowo GTS Energis nie daje możliwości przenoszenia numerów telefonów
    do platformy wiec operatorzy lokalni, którzy korzystają z tego i
    sprzedają nie mogą wykonać ustawy i przenosić numerów.

    VoIP sprzedawany przez GTS to ściema. Takie UPC tez pracuje na
    platformie Inotelu z GTSu a tam można przenosić numer. To jest podejście
    GTS do mniejszych operatorów i nierówne traktowanie !

    Ciekawe czy komukolwiek z wspaniałej firmy GTS Energis Sp. z o.o. jest
    wstyd ?

    --
    VoMi7

  • 49. Data: 2007-02-08 09:54:43
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Thu, 08 Feb 2007 10:32:40 +0100, VoMi7 wrote:

    > platforma inotelu w energisie 4,15/msc za abo z numerem,

    lub doladowanie 10zl miesiecznie i numer gratis, jeszcze ponad godzina
    miesiecznie gratis z tego wychodzi

    > bramka
    > 140zl/PAP2 170zl/SPA2102

    przy marzy na poziomie 40zl zwraca sie po 4.5 miesiaca

    > dodatkowo GTS Energis nie daje możliwości przenoszenia numerów telefonów
    > do platformy wiec operatorzy lokalni, którzy korzystają z tego i
    > sprzedają nie mogą wykonać ustawy i przenosić numerów.

    a jaki problem zamieszac w papierkach tak aby rzeczywistym operatorem byl
    inotel albo ktorys z jego wirtualnych tworow (np. ipfon) lub w ogole dac
    klientowi wolny wybor wsrod uslugadawcow sprzedajacych VoIPa w necie ?

    > VoIP sprzedawany przez GTS to ściema. Takie UPC tez pracuje na
    > platformie Inotelu z GTSu a tam można przenosić numer. To jest podejście
    > GTS do mniejszych operatorów i nierówne traktowanie !

    szczegoly

    > Ciekawe czy komukolwiek z wspaniałej firmy GTS Energis Sp. z o.o. jest
    > wstyd ?

    ciekawe czy ktokolwiek z w/w firmy utozsamia sie z nia, czy tez wszyscy
    wylacznie kloca sie tam o kase...

  • 50. Data: 2007-02-08 15:22:17
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    Marek Dyjor napisał(a):
    > prąd też sie sprzedaje z overbookingiem...
    >
    > nikt nie zakłada ze jak jest 100 domów z zapotrzebowaniem 24kW to
    > wszyscy na raz włączą te 24kW

    Trzeba rozróżnić ilość pobranej energii od mocy przyłącza, coś jak ilość
    przetransferowanych danych i przepustowość łącza dla sieci.
    Przynajmniej tak płacą za prąd użytkownicy indywidualni.
    --
    Olek