    Date: Wed, 04 May 2011 11:33:45 +0200
    From: Yaber <y...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Nienajlepszy odbiór TV

    W dniu 2011-05-03 15:56, a...@p...pl pisze:

> [...]
    >
    > Zamość/Tarnawatka - k. 52 (722 MHz)
    > Przemyśl/Tatarska Góra - k. 61 (794 MHz)
    > Rzeszów/Sucha Góra - k. 61 (794 MHz)
    >
    > Wiec jaka twoja decyzja??? Jak nie masz nowego tv, to kup sobie
    > skrzynke za 200 zl i masz wszystko co potrzeba. Jak dobrze
    > pokombinujesz to moze z jednej anteny uda ci sie to odebrac.
    >
    > A propos to ile wzmocnienia (w dB) ma ten wzmacniacz w twojej
    > siatce????
    >
    > A innym rozwiazaniem to bylby Cyfrowy Polsat za 10 zl i naziemnie
    > dolozyc sobie TVP Info Rzeszow. Ale jak sie da, to odbieraj
    > naziemniej, bo koszt za 24 miesiace podobny.

    Dzięki Ci za porządną odpowiedź.
    Chciało by się żeby na forum odpisywali tylko tacy jak Ty - porządne
    konkrety i rozwiązanie (nie umniejszając innym piszącym na temat).

    Sprawa naprawdę nie jest łatwa.
    Muszę dodać, że mam nagrywarkę (szkoda, że z MPEG2) która codziennie
    nagrywa: dzieci nagrywają bajki a my - programy które nie jesteśmy w
    stanie oglądać na bieżąco. Do tego wykorzystywana funkcja Time Shift :)

    Zważywszy na tą naszą nagrywarkę która będzie działać w analogu do 2013
    kupię zwrotnicę i dołożę antenę Yagi na Przemyśl.

    Z Rzeszowa będe miał TVP1 i TVP2 a z Przemyśla pozostałe.

    Dobrym rozwiązaniem wydaje się postawienie anteny na Krosno (Sucha Góra)
    i przejcie na DVB-T. Wiąże się to jednak z zakupem dekodera MPEG-4.
    Obsługa 2-ch urządzeń żeby nagrać program, to dla niektórych domowników
    (dzieci 5,5 l. i 3,5 l.) to jeszcze zbyt skomplikowane.

    Są takie rozwiązania z nagrywaniem na HDD-USB albo Pendraka-USB ale to
    kolejne protezy a zakup nowej nagrywarki to zbyt kosztowne rozwiązanie.
    Pozostanę jeszcze przy analogu.

    > A propos to ile wzmocnienia (w dB) ma ten wzmacniacz w twojej
    > siatce????

    Z tego co pamiętam to zamontowany jest tam LNA-169 24dB
    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszko
    wy_lna-169_24db_ekranowany_B4008.htm

    Jeszcze raz dzięki za naprowadzenie i podanie sensownych rozwiązań :)

    Pozdrawiam - dobrego odbioru życzę ;)
    Y.