    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Nienajlepszy odbiór TV
    Date: Tue, 03 May 2011 15:56:08 +0200

    On 02 May 2011 22:52:35 GMT, "Yaber" <y...@-...o2.pl> wrote:

    >Do stacji nadawczej Rzeszów Baranówka w lnii prostej mam 18km.

    a do Przymysla, Zamoscia i jeszcze na Sucha Gore????

    Zajrzyj tutaj

    http://www.waldiantena.com.pl/zwr2.php?idmiasta=RZ

    tu mozna kupic zwrotnice kanalowe a one sa niezbedne dla ukladu
    wieloantenowego.

    W swoim rejonie masz do czynienia z nadajnikami duzej mocy i malej
    mocy.

    >Rzeszów
    >Program Częstotliwość Kanał Moc nadajnika Polaryzacja
    >
    >TVP2 183,25 MHz 7 0,5 kW pionowa
    >TVP1 471,25 MHz 21 0,3 kW pozioma
    >TV 4 519,25 MHz 27 1 kW pozioma
    >TVP Info/TVP Rzeszów 623,25 MHz 40 1 kW pozioma
    >Polsat 687,25 MHz 48 1 kW pozioma
    >TVN 727,25 MHz 53 1 kW pozioma

    zaleta Rzeszowa, ze masz blisko, i ze jest wszystko co potrzeba. Wada,
    ze slabe nadajniki.
    Wg mnie nalezaloby zastosowac 2 anteny Yagi (lub podobne):

    VHF 6-12
    UHF 21-60 (kilkunsto elementowa Yagi)
    podlaczone przez zwrotnice ZWA-RZ1 i ew jakis wzmacniacz do wyrownania
    sygnalu (

    Antena 1 Kanał(y) : K6/12 ;
    Antena 2 Kanał(y) : K29 BEZ K27 ;
    Antena 3 Kanał(y) : K21, K27 , K40 , K48 , K53 BEZ K29 ;

    Jezeli TVN zaklocone to odbierac z innego kierunku (przemysl) -
    wzmacniacz/filtr kanalowy na k.31 i zsumowac z ww. sygnalem

    >Przemyśl
    >TVP1 495,25 MHz 24 85 kW pozioma
    >TVN 551,25 MHz 31 3,2 kW pozioma
    >TVP2 631,25 MHz 41 100 kW pozioma
    >Polsat 751,25 MHz 56 100 kW pozioma
    >TVP Info/TVP Rzeszów 775,25 MHz 59 10 kW pozioma

    a tu tylko dolozyc TV4 z Baranowski, a dla TVN, TVP Info (podbic
    sygnal)

    >Zamość - Tarnawatka
    >TVP1 207,25 MHz 10 50kW pionowa
    >TVP2 591,25 MHz 36 300kW pozioma
    >Polsat 727,25 MHz 53 300kW pozioma

    a tu dolozyc reszte z Baranowki

    Ale na Suchej Gorze tez cos nadaja w analogu???

    >Czy przyczyną "śniegu" może być przesterowanie wzmacniacza skoro na
    >kanałach o mniejszej mocy jest prawe idealnie.

    przesterowanie wzmacniacza ma inne objawy. Snieg to za slaby sygnal
    niestety.

    >Może rozwiązaniem byłoby zastosowanie słabszego wzmacniacza ?
    lepszej anteny.

    Musisz pamietac, ze najlepszym wzmacniaczem jest SAMA antena. Jak
    slaby sygnal, to dawac wieksza antene a nie wzmacniacz. Wzmacniacz
    tylko wtedy jak dlugi kabel (straty), lub wiecej elementow po drodze
    (straty na zwrotnicach, zlaczach, filtrach itp.) ale najpierw
    wzmacniacz a dopiero dzielic, sumowac, filtrowac itp. A nie na odwrot.

    Uklady antenowe pod naziemna telewizje (analogowa) sa czasami
    skomplikowane uklady. Jak sie nie znasz, to lepiej wziac prawdziwego
    fachowca od anten naziemnych a nie satelitarnych. Z miernikiem
    sygnalu, aby bylo widac z czym ma sie do czynienia. Musisz takze sobie
    zdawac sprawe, ze efekt koncowy moze byc rozny. A fachowcowi musisz
    zaplacic i za anteny.

    Nic nie napisales o cyfrowej telewizji naziemnej? Zdajesz sobie
    sprawe, ze twoj uklad anten niedlugo pojdzie do lamusa????

    To juz mozesz odbierac w swoim rejonie:

    mux 3:
    TVP1, TVP2, TVP INFO (wersja regionalna), TVP Kultura, TVP Historia

    Rzeszów/Baranówka - k. 35 (586 MHz)

    mux 2:
    Polsat, TVN, TVN7, TV Puls, TV4, TV6-test (Polsat Sport News I kwartał
    2011), TV Puls 2, TV8(test)

    Zamość/Tarnawatka - k. 52 (722 MHz)
    Przemyśl/Tatarska Góra - k. 61 (794 MHz)
    Rzeszów/Sucha Góra - k. 61 (794 MHz)

    Wiec jaka twoja decyzja??? Jak nie masz nowego tv, to kup sobie
    skrzynke za 200 zl i masz wszystko co potrzeba. Jak dobrze
    pokombinujesz to moze z jednej anteny uda ci sie to odebrac.

    A propos to ile wzmocnienia (w dB) ma ten wzmacniacz w twojej
    siatce????

    A innym rozwiazaniem to bylby Cyfrowy Polsat za 10 zl i naziemnie
    dolozyc sobie TVP Info Rzeszow. Ale jak sie da, to odbieraj
    naziemniej, bo koszt za 24 miesiace podobny.

    Napisz co wybrales.

    --
    ThinkXtra