  • 31. Data: 2023-05-13 13:54:17
    Temat: Re: Niemcy likwidują strefy czystego transportu. Koniec zakazów dla starych aut
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 12.05.2023 o 23:18, r...@k...pl pisze:

    > Wiemy, że jesteś mocno ograniczony intelektualnie, więc tylko informuję, że im
    > po prostu bardziej opłaca się inwestować w wiatraki niż atom.

    Ale wiesz że wiatraki atomu nie zastąpią?

    ---
    Janusz

  • 32. Data: 2023-05-14 18:50:00
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 13 May 2023 13:54:17 +0200, w <u3ntnh$6e0$1$Janusz@news.chmurka.net>,
    Janusz <j...@o...pl> napisał(-a):

    > Ale wiesz że wiatraki atomu nie zastąpią?

    To opowiadaj jakim cudem w zdecydowanej większości krajów atomu nie ma, a prąd
    jest?
    I jakim cudem energia wiatrowa w Niemczech jest wielokrotnie większa niż ta z
    atomu?

  • 33. Data: 2023-05-14 19:47:05
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 14.05.2023 o 18:50, r...@k...pl pisze:

    > To opowiadaj jakim cudem w zdecydowanej większości krajów atomu nie ma, a prąd
    > jest?

    Węgiel, ropa, gaz, hydroelektrownie, fotowoltaika, wiatraki.

    > I jakim cudem energia wiatrowa w Niemczech jest wielokrotnie większa niż ta z
    > atomu?

    A to akurat proste jest, pozamykali elektrownie atomowe, jeden wiatrak
    to więcej niż 0, a 2-3 to już nawet wielokrotnie.

  • 34. Data: 2023-05-14 21:00:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 14.05.2023 o 19:47, nadir pisze:

    > Węgiel, ropa, gaz, hydroelektrownie, fotowoltaika, wiatraki.
    Dodałbym jeszcze Sąsiedzi od których teraz Niemcy więcej kupują.

    > A to akurat proste jest, pozamykali elektrownie atomowe, jeden wiatrak
    > to więcej niż 0, a 2-3 to już nawet wielokrotnie.
    Rzekłbym że zmierza do +nieskończoności :)

  • 35. Data: 2023-05-15 11:52:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 May 2023 13:54:17 +0200, Janusz wrote:

    > Ale wiesz że wiatraki atomu nie zastąpią?

    Zalezy gdzie, zalezy ile.
    Jakby ich tak nastawiac na 300GW ... nie dadzą co najmniej 10% zawsze?

    J.

  • 36. Data: 2023-05-15 13:57:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 11:52, J.F pisze:

    > Zalezy gdzie, zalezy ile.
    > Jakby ich tak nastawiac na 300GW ... nie dadzą co najmniej 10% zawsze?
    Poobserwuj stronę PSE dłuższy czas szczególnie jak idzie wyż zobaczysz
    że wtedy jest 'flauta' i wiatraki prawie (<1GW) nic nie dają. A takich
    dni szczególnie sporo jest latem.
    Ja już obserwuję ją od jakiegoś czasu i widzę jak to się wszystko zmienia.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2023-05-15 14:47:27
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-05-2023 o 13:57, Janusz pisze:

    > Poobserwuj stronę PSE dłuższy czas szczególnie jak idzie wyż zobaczysz
    > że wtedy jest 'flauta' i wiatraki prawie (<1GW) nic nie dają. A takich
    > dni szczególnie sporo jest latem.

    Wtedy dla odmiany intensywnie działa fotowoltaika.
    Oba źródła się uzupełniają.

  • 38. Data: 2023-05-15 15:18:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 13:57:55 +0200, Janusz wrote:

    > Poobserwuj stronę PSE dłuższy czas szczególnie jak idzie wyż zobaczysz
    > że wtedy jest 'flauta' i wiatraki prawie (<1GW) nic nie dają. A takich
    > dni szczególnie sporo jest latem.

    Ale ich na razie jest kilka GW.
    No i na Wybrzezu chyba czesciej wieje.

    > Ja już obserwuję ją od jakiegoś czasu i widzę jak to się wszystko zmienia.

    Mozna wyciągnać dane historyczne.

    J.

  • 39. Data: 2023-05-15 15:33:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 May 2023 14:47:27 +0200, Cavallino wrote:

    > Wtedy dla odmiany intensywnie działa fotowoltaika.
    > Oba źródła się uzupełniają.

    Ale nie całkowicie niestety.
    Nadal gdzies bedzie brakować.

    J.

  • 40. Data: 2023-05-15 15:51:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.05.2023 o 14:47, Cavallino pisze:

    > Wtedy dla odmiany intensywnie działa fotowoltaika.
    > Oba źródła się uzupełniają.
    W nocy?

    --
    Janusz