  • 262. Data: 2014-02-22 14:00:42
    Temat: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni już prowadzić...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > Wszyscy? Ja tylko widzę na na jakieś 2-3 sekundy mignięcie świateł
    > stopu wyprzedaznego przez "staruszka" dostawczaka..

    Widzisz to co chcesz widziec.
    Błyskania i hamowania tego z naprzeciwka oczywiscie nie widzisz...

    > nawet wobec
    > TAAAkiego!! zagrożenia nie odbił kierownicą w prawo...

    Do rowu?
    Co by to miało dac?
    3 sie nie zmieszczą...

  • 263. Data: 2014-02-22 14:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > Czyli wielkie g... Ani na zjeździe z ronda nic takiego sie nie stało o
    > czym warto by dyskutować,

    zgadza sie - nic wielkiego sie nie stało - ot zwykłe zajechanie drogi.
    Zdarza sie.

    > nie było tam wydzielonych pasów ruchu, a więc
    > nikt nie zajechał nikomu drogi na jego pasie ruchu,

    No to juz mamy wyjasnienie kto jest slepy...

    > a przestrzeni tyle
    > że i ze 4 auta by się spokojnie zmieściły, ani później, gdy staruszek z
    > wszelakimi kanonami poprawnego poruszanie się po drodze wyprzedził tego
    > dostawczaka.

    Zaczynam się o Ciebie bać.
    W komunizmie nie widziałes nic złego, w tym wyprzedzaniu nie widzisz nic
    złego...

  • 261. Data: 2014-02-22 14:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun Y...@y...com ...

    > bo widzicie rzeczy których nie ma.

    W przeciwienstwie do tych co nie widze rzeczy ktore sa, takich jak
    nadjezdzajace z naprzeciwka samochody...

  • 264. Data: 2014-02-22 20:03:42
    Temat: Re: NiektĂłrzy starsi ludzie nie powinni juz prowadzic...
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Przypomnisz o co chodzilo?

    Sytuacja mniej więcej taka jak teraz.
    Umieścił film, na którym chciał pokazać straszne przewinienie drogowe. Jakiś
    koleś wjechał na skrzyżowanie i nie udało mu się w porę zjechać, przez co
    nasz biedny żuczek nie mógł wjechać na swoim zielonym.
    Niestety nie znalazł zrozumienia na grupie, może dlatego że w tle leciały
    qwy i uje, może dlatego, że z daleka widział co się dzieje a przedstawił
    sytuację, że z narażeniem życia uniknął kolizji, a może dlatego, że na
    filmie widać było jak w ramach zemsty i "nauczki" w agresywny sposób spycha
    gościa na krawężnik. Koniec końców usunął film, kiedy kilka osób
    zasugerowało, że film trafi na policję z prośbą o ocenę...

    Wiwo

  • 265. Data: 2014-02-22 22:04:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, Trybun wrote:

    > Tu muszę szanownego kolegę pouczyć - przepisy o ruchu drogowym nakładaja
    > obowiązek na kierowcę wyprzedzanego auta zmniejszyć prędkość gdy ktoś inny
    > wykonuje manewr wyprzedzania.

    Ja rozumiem, że siedzisz w jakimś egzotycznym kraju, ale mógłbyś
    podać gdzie tak jest?
    Bo to by chyba było niezgodne z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym,
    a podpisali ją "prawie wszyscy" (no, nie wiem np. czy Dagestan podpisał,
    pewnie jakieś wyjątki są, świat jest duży).

    W polskich przepisach jest tak:
    +++
    Art. 24.
    1. Kierujšcy pojazdem jest obowišzany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególnoœci, czy:
    1) ma odpowiedniš widocznoœć i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    6. Kierujšcemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    i bezpoœrednio po nim zwiększania prędkoœci.[...]
    ---

    Tyle.

    [...]
    > To było normalne wyprzedzanie.

    Nie chodziło przypadkiem o to, czy zgodne z przepisami?
    "Liczenie na odpuszczenie gazu" już z tymi przepisami JEST
    sprzeczne. Konieczność przyhamowania stanowi naruszenie
    OCZYWISTE.

    pzdr, Gotfryd

  • 266. Data: 2014-02-22 22:07:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [...]
    > nie było tam wydzielonych pasów ruchu,

    Zawsze możesz zrobić tak, jak niektórzy z nas.
    Iść do okulisty.
    To nie boli a znakomicie ułatwia życie!
    Linie ciągłe na przykład się widzi...

    pzdr, Gotfryd

  • 267. Data: 2014-02-22 22:09:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2014, Shrek wrote:

    > Art. 25.
    > 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany
    > zachować szczególną ostrożność (...)

    Fakt, odszczekuję :)

    pzdr, Gotfryd

  • 268. Data: 2014-02-22 23:59:09
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

> [...]
    > spycha gościa na krawężnik. Koniec końców usunął film, kiedy kilka osób
    > zasugerowało, że film trafi na policję z prośbą o ocenę...

    Ale czujesz, że co do meritum mógł mieć rację

  • 269. Data: 2014-02-23 00:11:37
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

> [...]

    > wyprzedaznego przez "staruszka" dostawczaka.. nawet wobec TAAAkiego!!
    > zagrożenia nie odbił kierownicą w prawo...

    Powinien do rowu wjechać a nie pierdzieć w stołek pisząc na niusy

  • 270. Data: 2014-02-23 18:41:46
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-19 14:26, anacron pisze:
> [...]
    >
    > Później jechał tak, że praktycznie notorycznie przekraczał oś jezdni,
    > aby na końcu "nie zauważyć" samochodu z naprzeciwka...
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=nNqM9avilZM
    >
    > Pan miły, ale po szkłach w okularach sądzę, że ze wzrokiem to u niego
    > bardzo kiepsko. Być może wielu uzna mnie za zwykłego chuja, ale Policja
    > powiadomiona, nagranie dostarczone. Mam nadzieję, że wniosek o badania
    > zostanie wystawiony i Pan wyeliminowany z naszych dróg. Moim zdaniem
    > lepiej będzie jak spokojnie dożyje kresu swych dni, zamiast podejmować
    > ryzyko zginięcia (i zabicia kogoś) na drodze.

    A czy mogą takie coś zrobić?
    Starszy pan nie nadążał z kręceniem kierownicą na zakręcie 90 stopni w
    prawo.
    Uderzył w tył kumpla przede mną, ja uciekłem z czołówki na lewy. Wjechał
    dziadek na chodnik (blisko szkoła, 50m dalej przejście dla pieszych
    którymi dzieciaki chodzą), jak się udało mu w końcu zatrzymać wysiadł i
    narzekał że kapcia złapał - rozwalił oponę o krawężnik i pierwsze to do
    bagażnika po podnośnik i koło.
    Policja przyjechała i tylko zasugerowała mu że nie powinien już jeździć.

    Było to jakieś 8-10 lat temu. Coś się zmieniło?

    --
    Irokez