    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 22 Feb 2014 22:04:50 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niektórzy starsi ludzie nie powinni już prowadzić...

    On Sat, 22 Feb 2014, Trybun wrote:

    > Tu muszę szanownego kolegę pouczyć - przepisy o ruchu drogowym nakładaja
    > obowiązek na kierowcę wyprzedzanego auta zmniejszyć prędkość gdy ktoś inny
    > wykonuje manewr wyprzedzania.

    Ja rozumiem, że siedzisz w jakimś egzotycznym kraju, ale mógłbyś
    podać gdzie tak jest?
    Bo to by chyba było niezgodne z Konwencją Wiedeńską o ruchu drogowym,
    a podpisali ją "prawie wszyscy" (no, nie wiem np. czy Dagestan podpisał,
    pewnie jakieś wyjątki są, świat jest duży).

    W polskich przepisach jest tak:
    +++
    Art. 24.
    1. Kierujšcy pojazdem jest obowišzany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególnoœci, czy:
    1) ma odpowiedniš widocznoœć i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    6. Kierujšcemu pojazdem wyprzedzanym zabrania się w czasie wyprzedzania
    i bezpoœrednio po nim zwiększania prędkoœci.[...]
    ---

    Tyle.

    [...]
    > To było normalne wyprzedzanie.

    Nie chodziło przypadkiem o to, czy zgodne z przepisami?
    "Liczenie na odpuszczenie gazu" już z tymi przepisami JEST
    sprzeczne. Konieczność przyhamowania stanowi naruszenie
    OCZYWISTE.

    pzdr, Gotfryd