  • 121. Data: 2012-11-12 21:25:21
    Temat: Re: Niedźwiedzia przysługa - czyli niechętnie zatrzymuję się by puścić pieszych ...
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-11-10 00:22, t? pisze:

    > - Debilnie zaprojektowane przejście z jakimiś wyjazdami tuż obok, co
    > przyzwyczaja localsów do tego, że ludzie hamują zazwyczaj po to, żeby
    > skręcić, a nie przepuścić pieszego

    Nie.
    To jest miasto i nie da się przejścia przenieść kilometr dalej.
    To jest odcinek, gdzie od skrzyżowania z bardzo główną ulicą z tramwajem
    do torów kolejowych i drugiego skrzyżowania z tramwajem jest z 400m.
    Taki zwykle zatłoczony łącznik. Pomiędzy nimi są szkoły, niedaleko
    polibuda, wjazd do kina, Energi i boczna droga (pominąłem "drobniejsze"
    rzeczy). Do tego torowisko w jezdni. Zadanie domowe: zaprojektuj
    bezpieczne przejście - kładki nie zmieścisz, podkop drogi, światła
    zakorkują wszystko na amen (a i tak jak widać stoi to permanentnie). To
    co - teleport postawić ze zniżką dla studentów?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 122. Data: 2012-11-12 21:31:03
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-12 21:11, LEPEK pisze:

    > Co ma pieszy znajdujący się na przejściu?
    Ten pieszy? Połamane kulasy.
    > Co to jest ustąpienie pierwszeństwa?
    Że pierwszeństwo ustąpiło?

    Uważam temat za wyczerpany.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 123. Data: 2012-11-12 21:58:27
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-12 21:25, LEPEK pisze:

> [...]
    > zakorkują wszystko na amen (a i tak jak widać stoi to permanentnie). To
    > co - teleport postawić ze zniżką dla studentów?

    Komu to tłumaczysz? W sumie warto, może inni to przeczytają
    i być może zrozumieją...

  • 124. Data: 2012-11-12 22:01:43
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-11 00:46, Axel pisze:
    (...)
    > Tydzien temu bylem we Wloszech. I jako pieszy i jako kierowca. Jakos
    > specjalnie nie zauwazylem troski kierowcow o pieszych. Powiem wiecej -
    > miesiac temu bylem w Monaco i m.in pojechalem na autokarowa wycieczke do
    > San Remo. Pilotka wycieczki ostrzegala nas, zebysmy uwazali wchodzac na
    > jezdnie, bo jedziemy do Wloch, a tam sie nie zwraca uwagi na pieszych (w
    > przeciwienstwie do Monaco).

    No widzisz. Są różnice. Wolałbym jednak wyższe standardy...

    > To tak dla tych, ktorzy uwazaja, ze jestemy jedynym krajem w Europie,
    > gdzie piesi nie sa swietymi krowami.

    To posłuchaj co Włosi mówią o naszych drogach i naszych standardach :(

  • 125. Data: 2012-11-12 22:13:07
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-11-12 21:31, Krzysztof 45 pisze:

    > Ten pieszy? Połamane kulasy.
    Źle.
    Pierwszeństwo.
    > Że pierwszeństwo ustąpiło?
    Nie.
    Powstrzymać się od ruchu.

    > Uważam temat za wyczerpany.

    Możesz sobie uważać - twój wybór, ale wina w podobnym przypadku spoczywa
    na kierującym nie ustępującym pierwszeństwa.

    Pozdr,

  • 126. Data: 2012-11-12 23:14:30
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2012-11-10 10:31, spider pisze:
    > Niestety piesi mają wpojone, że na przejściu to oni mają pierwszeństwo,

    Bo to prawda i im wcześniej to zrozumiesz, tym większa szansa, że nikogo
    nie zabijesz.

    > skutki tego są takie że idą jak barany na rzeź nie patrząc co się wokół
    > dzieje, z kapturem na głowie, słuchawkach na uszach.

    To swoją drogą głupota i brak instynktu

    > A praw fizyki nie
    > oszukasz, jak ktoś chce żyć to się z 10 razy rozejrzy. Zresztą często i
    > gęsto w DC występuje sytuacja jak na jednym pasie jest korek (np do
    > skrętu) i wcale nie oznacza że ktoś stoi przed przejściem i kogoś
    > przepuszcza.Takie przejście jest zasłonięte, a piesi beztrosko wyłażą
    > zza samochodu. Zawsze zwalniam jak widzę taką sytuację, ale mimo
    > wszystko to przede wszystkim pieszy powinien dać się zauważyć, bo to
    > jego życie jest zagrożone, nikt mu zdrowia nie wróci.

    Przede wszystkim to kierowca w takiej sytuacji ma jechać na tyle powoli,
    i uważnie, żeby w razie czego takiego pieszego przepuścić i go nie
    zabić. _Na_ _przejściu_ _dla_ _pieszych_ !!!

    Ty będziesz 30 sekund później w domu, ale nikomu nie zrobisz krzywdy.

    Tak trudno zrozumieć, że siedzenie blaszanej puszce nie daje pozwolenia
    na igranie z czyimś życiem?!

    Pozdr,

  • 127. Data: 2012-11-12 23:17:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    > I co mu zrobiłeś? Sroga minę i nadyszałeś na zderzak?

    Ale heloł! - z kontextu wynika, że go wcale nie gonił (jak błędnie
    założyłeś mierząc własną miarą), tylko jechał w tym samym kierunku.

    Pozdr,

  • 128. Data: 2012-11-12 23:25:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    [...]

> [...]
    > zabić. _Na_ _przejściu_ _dla_ _pieszych_ !!!
    > Ty będziesz 30 sekund później w domu, ale nikomu nie zrobisz krzywdy.

    30 sekund * 300 = 9000 sekund - prawie 3 godziny. Tyle mozna stracić
    jadąc z jednego końca Polski na drugi tylko na przejsciach dla
    pieszych.

    > Tak trudno zrozumieć, że siedzenie blaszanej puszce nie daje pozwolenia
    > na igranie z czyimś życiem?!

    Tak trudno zrozumieć, że brak jakiejkolwiek ochrony przed blaszanymi
    puszkami wymaga instynktu samozachowawczego?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 129. Data: 2012-11-12 23:26:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    > Ale heloł! - z kontextu wynika, że go wcale nie gonił (jak błędnie
    > założyłeś mierząc własną miarą), tylko jechał w tym samym kierunku.

    Gdzieś w moim pisaniu wyczytał jakąś gonitwę? Chyba własnych myśli...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 130. Data: 2012-11-12 23:54:19
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2012-11-12 22:13, LEPEK pisze:

    > Możesz sobie uważać - twój wybór, ale wina w podobnym przypadku spoczywa
    > na kierującym nie ustępującym pierwszeństwa.

    Są dwie opcje.

    Kierujący nie widział pieszego wchodzącego na jezdnie, więc nie miał co
    ustępować.
    Kierujący zobaczył pieszego w ostatniej chwili w momencie gdy wtargnął
    na jego tor jazdy kilka metrów przed nim, z za czerwonego auta.
    Kierujący nie miał szans na zatrzymanie się przed przejściem, pomimo że
    jechał 40-45km/h.
    Pieszy nie zachował szczególnej ostrożności. Szedł patrząc się w prawo i
    przed siebie nie zwracając uwagi co dzieje się po jego lewej stronie.
    Średniej klasy papuga wybroni go jak dziesiątki innych takich nawet z
    przypadkami śmiertelnymi.

    Druga opcja. kierujący zbliżając się do przejścia dla pieszych, nie
    zachował szczególnej ostrożności, nie dostosował prędkości do panujących
    warunków na drodze, w konsekwencji doszło do potrącenia pieszego.

    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/