  • 11. Data: 2011-12-26 16:32:42
    Temat: Re: Niech żyją smartfony i naviexpert
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 16:17:08 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):

    > znaczy sie co nie działa, smarfon?
    > Zainstaluj se na nim offlineową aplikacje i po sprawie.

    Ale to juz bedzie w innym watku a nie "niech zyje NE".

    > Ja używam Garmina XT i mam w dupie inne urządzenia niż telefon.

    No coz, ja mam nokie ... i ciagle uzywam starej dobrej navi.

    J.

  • 12. Data: 2011-12-26 16:46:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 26 Dec 2011 15:20:18 GMT, to napisał(a):
    > begin J.F.
    >
    > To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne.

    No, roznie z tym bywa, a i zalezy od konkurencji.

    > A do smartfona i tak trzeba mieć jakiś pakiet danych.

    Nie trzeba, choc w sumie co to za smartfon.

    > Fakt, ale wtedy można użyć np. Ovi.

    Ale to dopiero po pierwszym rachunku :-)

    > Wtedy można sobie użyć Ovi.

    W polsce tez mozna, i aktualizowac czesto mozna, i chyba nawet ma jakies
    info o korkach :-)

    > Poza tym już chyba działa -- tylko drogo. :)

    No fakt, juz maja mapy Europy. Ale ciagle drooogo :-)

    > Nie zdarzyło się, ale na taką ewentualność mam Ovi.

    A mi sie wlasnie zdarzylo, i od tego czasu patrze na serwisy on-line z
    przymrozeniem oka. Ma dzialac niezaleznie.

    > To są jakieś mity. Przelicza trasę praktycznie od razu.

    A ile to jest "praktycznie od razu"
    Bo ja o sytacji gdy np droga byla zamknieta i zamiast w prawo pojechalem
    prosto. Po ilu metrach przejechanych powie mi "skrec w pierwsza prawo" ?
    Z praktyki mi wychodzi ze za pozno, juz ja przejechalem wiec on pyta
    jeszcze raz, i znow za pozno - trzeba sie zatrzymac i poczekac :-)

    > Kiedyś używałem na 2,4" i dawało radę -- komunikaty głosowe są na tyle
    > dokładne, że nie ma po co właściwie patrzeć na ekran. Teraz na 4" to już
    > w ogóle luksus.

    Zalezy od potrzeb, jak planuje trase z Wroclawia do Warszawy z ominieciem
    gierkowki, to i 17" mi za malo. No ale moze on potrafi dobrze poprowadzic
    bez ingerencji :-)

    > A po co to robić? Nigdy nie czułem potrzeby. Poza tym nie trwa długo.

    I zawsze dobrze prowadzil ? Bo znow - mamy tyle czasu co do skrzyzowania, a
    on jednak musi kolejne mapy dopiero przetransmitowac.

    > Od dawna są różne takie aplikacje. Tylko po co, skoro NE to samo pokaże i
    > jeszcze sporo więcej?

    Jego jest darmowa i ma tylu uzytkownikow ze naprawde ostrzega :-)

    > Pokazuje też korki, średnią prędkość której można
    > się spodziewać na danym odcinku, a ostatnio wreszcie także ograniczenia
    > prędkości.

    Mnie juz AM wkurwia. "Zwolnij, zwolnij, zwolnij" - co ona, nie ma innych
    komunikatow ? :-)

    J.

  • 13. Data: 2011-12-26 16:47:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 15:21:16 +0100, DoQ napisał(a):
    > Jakoś nie mogę się przekonać do korzystania z nawigacji w telefonie -
    > niby ma lepszy odbiornik GPS,

    Jestes pewien ze lepszy ?
    Nacisk byl raczej na "oszczedniejszy".

    J.

  • 14. Data: 2011-12-26 16:51:03
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości

    > A ja czekam z niecierpliwością na AM dla Androida. Do tego jakieś sensowne
    > HTC, uchwyt i działający w tle soft do wideorejestracji trasy. :P

    Ja też. Używałem/am Navi Expert i mam bardzo mieszane uczucia co do tej
    aplikacji. Raz potrafi rewelacyjnie wytyczyć trasę a innym razem kompletnie
    do dupy. W czasie ostatniej trasy nie zgadzały się limity prędkości - NE
    twierdzi, że jest 50 a na znakach 70. Do tego statystyki są kiepskie a sam
    program średnio przyjazny w obsłudze. Podczas 7h jazdy miałem zwis NE i
    statystyki poszły się gonić a akurat z tej trasy chciałem je mieć.

    Dedykowany (idealnie spasowany) uchwyt do HTC umożliwia kręcenie filmów bo
    nie zasłania kamery. Do Desire S kupiłem za 20 zeta ;) Szkoda tylko, że po
    ostatniej oficjalnej aktualizacji androida urządzenie przestało normalnie
    dzialać
    http://forum.android.com.pl/f365/sposob-naprawienia-
    bledow-po-instalacji-ota-2-3-5-a-117325/
    Do czego czasu byłem bardzo zadowolony z HTC.

    Wracając do meritum: dla mnie AM jest po prostu fajniesza. Plusem NE jest
    możliwość kupowania na dzień/tydzień czyli tyle ile potrzeba. Słusznie
    napisano w tym wątku, że AM wychodzi od dwóch lat i zaraz ma być tylko
    ciągle jej nie ma ;/

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 15. Data: 2011-12-26 17:19:47
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-26 14:49, J.F. pisze:
    (...)
    > A czemu:
    > -wymaga transmisji danych - ok, to juz nie problem, pieniadze znikome,
    > czasem ma sie do innych celow,

    To chyba oczywiste.

    > -w strefie przygranicznej juz moze byc problem :-)

    Z czym, że zapytam?

    > -w sumie jest dosc drogi, choc to zalezy od uzywania - dla niektorych moze
    > byc tani, ale tez wtedy traci zalety informacji o korkach na codzien.

    Co to znaczy drogi i jaki system masz jako konkurencję jeżeli chodzi
    o korki?

    > -NE nie dziala za granica,

    Działa bardzo dobrze.

    > -NE nie dziala bez zasiegu GSM ... maly problem, ale czasem jednak stajesz
    > na zadupiu, nie wiesz gdzie jechac, a NE ci nie pomoze.

    Taka jego natura.

    > -kiepsko dziala po zmianie trasy.

    Eeeeee, nie zauważyłem.

    > -ma malutki ekranik (zalezy od modelu smartfona),

    Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.

    > -powiekszanie/pomniejszanie mapy dlugo trwa.

    A co to znaczy długo? :)

    To pewnie jest problem zasadniczy.

    > A przeciez mozna miec tomtoma online ... ale to w niemczech, u nas
    > automapa. I to laczy wszystkie zalety :-)

    Świetne rozwiązanie tylko zdaje się AM nie jest tak skuteczna jak
    NE (chyba, że jest obecnie jakoś lepiej) i do tego tek funkcjonalności
    nie ma, jeżeli nie ma połączenia z internetem, co jakby wcześniej
    zostało uznane za wadę NE.

    > P.S. Znajomy niemiec uzywa jakiegos programu na Androida z informacja o FR.
    > Sa stale, sa przenosne ... u nas tez dziala ?

    Nie wiem co masz myśli, ale jest np. polski (chyba) Yanosik i ten
    w założeniu miał informować o FR itd. Podobno działa.

  • 16. Data: 2011-12-26 17:36:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Lewis,

    [...]

    > Lepiej kupić sobie jakiś internet mobilny i zainstalować googlowa
    > nawigację, superdokładna,

    Znajdź na niej AOW Wrocławia albo wiadukt na Reymonta w Opolu. Bo
    nowego skrzyżowania Ozimska/Reytana e opolu to nawet jeszcze chyba
    Automałpa nie zna.

    > ciągle aktualizowana za darmo, tylko musisz
    > transfer danych sobie uzupełniać, a wcale dużo nie zjada,

    Tylko z aktualnością jest spory problem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2011-12-26 17:50:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:19:47 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2011-12-26 14:49, J.F. pisze:
    > (...)
    > To chyba oczywiste.

    > Z czym, że zapytam?

    Z zarobieniem srodkow na transmisje danych w roamingu :-)

    > Co to znaczy drogi i jaki system masz jako konkurencję jeżeli chodzi
    > o korki?

    No coz, jak ktos potrzebuje na urlop to miesiac za 24 zl jest tanio, ale
    jak sie chce miec codziennie info o korkach w drodze do pracy - no, juz
    tylko 79zl rocznie, faktycznie niedrogo, tyle co upgrade AM.

    Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.

    > Działa bardzo dobrze.

    Ale rachunek zabija ? :-)

    >Taka jego natura.

    Ktora jest jednak wada, i to wtedy jak najbardziej potrzeba :-)

    > Eeeeee, nie zauważyłem.

    Akurat promocja, mozna sobie zainstalowac i przez tydzien testowac.

    > Otóż to - kupisz z większym to będzie większy.

    Kupisz z duzym to bedziesz narzekal ze nosic trzeba :-)

    Poza tym duze ekrany w telefonach drogie.

    > A co to znaczy długo? :)

    Na tyle dlugo ze braknie czasu na podjecie decyzji w czasie jazdy.

> [...]
    > NE (chyba, że jest obecnie jakoś lepiej) i do tego tek funkcjonalności
    > nie ma, jeżeli nie ma połączenia z internetem, co jakby wcześniej

    Ale NE potrzebuje polaczenia zawsze (no prawie zawsze), a AM tylko do
    dodatkowych funkcjonalnosci.

    > Nie wiem co masz myśli, ale jest np. polski (chyba) Yanosik i ten
    > w założeniu miał informować o FR itd. Podobno działa.

    No wlasnie nie pamietam czego on uzywa, a w sumie to ma szanse dzialac tez
    w Polsce, moze by spopularyzowac .. a moze juz popularne ?

    A wtedy problem czy daje sie odpalic dwie aplikacje GPS na jednym
    telefonie.

    J.

  • 18. Data: 2011-12-26 18:43:30
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On 26 Dec 2011 15:20:18 GMT, to <t...@i...pl> wrote:

    >To akurat plus, bo mapy są cały czas aktualne.

    To akurat niekoniecznie.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2011-12-26 19:06:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-26 17:50, J.F. pisze:
    > Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:19:47 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    (...)

    > Z zarobieniem srodkow na transmisje danych w roamingu :-)

    To jest parę opcji - można ustawić np. połączenia tylko z konkretnym
    operatorem, a nie auto. Posiadając T-Mobile (niech będzie Era) nie
    miałem z tym kłopotów, ale np. z Orange był problem, ponieważ
    znikał zasięg polskich BTS, za to świetnie działały np. czeskie
    w roamingu ;)

    > No coz, jak ktos potrzebuje na urlop to miesiac za 24 zl jest tanio, ale
    > jak sie chce miec codziennie info o korkach w drodze do pracy - no, juz
    > tylko 79zl rocznie, faktycznie niedrogo, tyle co upgrade AM.

    Widzisz, ja roczną PL mam za 1PLN, 2 lata PL+EU za 69PLN.

    > Nie potrafie znalezc ile kosztuje AM Traffic.

    :)

    > Ale rachunek zabija ? :-)

    Ja wiem? Fakt, że standardowa może wyjdzie taniej/lepiej, ale to
    nie to samo co "nie działa". Zresztą zagranicą można kupić simdata
    prepaid i wcale drogo nie wyjdzie.

    > Ktora jest jednak wada, i to wtedy jak najbardziej potrzeba :-)

    To chyba trzeba specjalnie lokalizacje wybierać ;)

    > Akurat promocja, mozna sobie zainstalowac i przez tydzien testowac.

    Ja nie w promocji to może i działa lepiej ;)

    > Kupisz z duzym to bedziesz narzekal ze nosic trzeba :-)

    Ja? A gdzie ja w ogóle narzekam? Jeżeli już, to Ty narzekasz.

    > Poza tym duze ekrany w telefonach drogie.

    Jakie drogie? A co to znaczy drogie?

    > Na tyle dlugo ze braknie czasu na podjecie decyzji w czasie jazdy.

    Zaraz, zaraz - to Ty w czasie jazdy powiększasz/pomniejszasz
    mapę? Ja tam na automatyczne zm./zw. nie narzekam, a ręcznie to
    najwyżej przy nagłym zatwardzeniu.

    > Ale NE potrzebuje polaczenia zawsze (no prawie zawsze), a AM tylko do
    > dodatkowych funkcjonalnosci.

    To prawda. Tylko jeżeli zarzucamy NE taką potrzebę, to zdaje się
    nieuczciwym jest przytaczania zalet AM w takim zakresie, w jakim
    jej funkcjonalność jest uzależniona wprost od tego, co zarzucałeś
    wcześniej NE. :)

    > No wlasnie nie pamietam czego on uzywa,

    Ja tym bardziej.

    > a w sumie to ma szanse dzialac tez
    > w Polsce, moze by spopularyzowac .. a moze juz popularne ?

    Yanosik podobno ma trochę użytkowników.

    > A wtedy problem czy daje sie odpalic dwie aplikacje GPS na jednym
    > telefonie.

    Spróbuj ;)

  • 20. Data: 2011-12-26 19:39:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 19:06:24 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > W dniu 2011-12-26 17:50, J.F. pisze:
    > (...)
    >
    > Widzisz, ja roczną PL mam za 1PLN, 2 lata PL+EU za 69PLN.

    A mozna jeszcze tak kupic ?

    > :)

    Byc moze znaczy to "za darmo" :-)

    > To chyba trzeba specjalnie lokalizacje wybierać ;)

    Zalezy co kto lubi - glowne drogi i kurorty krajowe czy nie zawsze.

    > Ja? A gdzie ja w ogóle narzekam? Jeżeli już, to Ty narzekasz.

    Ja tylko nie chce zeby optymistyczny ton kolegi przeslonil minusy.

    > Jakie drogie? A co to znaczy drogie?

    To znaczy ze kompletna nawigacje z ekranikiem "typowym", czyli ok 4.3
    widzialem ostatnio za cos 119 zl.
    Fakt ze korkow nie ma, TMC nie ma, tylko Polska, i to nie AM - ale mamy
    jakis odnosnik cenowy do porownania.

    > Zaraz, zaraz - to Ty w czasie jazdy powiększasz/pomniejszasz
    > mapę? Ja tam na automatyczne zm./zw. nie narzekam,

    A ja jestem niedowiarek i racjonalizator i lubie popatrzec gdzie mnie
    prowadzi. Czasem sie tez warto upewnic czy np Olsztyn to na pewno ten
    Olsztyn. Albo nawi w prawo, a drogowskaz w lewo - i komu wierzymy ?

    >a ręcznie to najwyżej przy nagłym zatwardzeniu.

    Jakze to - to NE nie prowadzi omijajac zatwardzenia ? :-)

    > Yanosik podobno ma trochę użytkowników.

    Troche pewnie ma, ale jakos mi sie nie spodobal ich marketing.

    > Spróbuj ;)

    Sprobowalem - dziala, ale cos sie wiesza :-(

    J.