    From: WW <w...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niebezpieczne telefony
    Date: Wed, 12 Sep 2012 09:32:16 +0200

    > Może najpierw ja poznaj, kapeluszniku, kóry przepisów nie zna.

    O tą chodzi?
    Zasada ograniczonego zaufania - Zasada ta stanowi, iż zarówno każdy
    uczestnik ruchu drogowego, jak też inna osoba znajdująca się na drodze
    oraz w jej otoczeniu, ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu
    przestrzegają przepisów kodeksu drogowego, chyba że aktualne zachowanie
    jakiegoś uczestnika stanowi uzasadnione podejrzenie do odmiennego jego
    zachowania (dz. II, roz. 1, art. 4 Prawa o Ruchu Drogowym)[1]. Ogromna
    liczba wypadków na drodze, nierzadko z udziałem pojazdów
    uprzywilejowanych, spowodowana jest m. in. nieprzestrzeganiem zasady
    ograniczonego zaufania przez uczestnika, który w świetle prawa
    postępował zgodnie z przepisami. Stąd też karanych zostaje najczęściej
    obu uczestników ruchu, pomimo tego, iż tylko jeden z nich popełnił
    faktyczne wykroczenie. Najczęstszym zarzutem stawianym uczestnikowi
    postępującemu zgodnie z przepisami jest niezachowanie ostrożności bądź
    szczególnej ostrożności, co odnosi się m. in. do zasady ograniczonego
    zaufania.

    Pozwolę sobie dodać, że ja jestem przeciwny jej obecności w prawie. :-)

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P