eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › 'Nie zdazę'
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 21. Data: 2019-11-05 23:41:16
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-05 18:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >
    >> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    >> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    >> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >
    > Jedna z tez tej ksiazki jest to ze tak ma byc. Komunikacja zbiorowa nie
    > moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.
    >

    Czyli kto ma do tego dokładać?


  • 22. Data: 2019-11-05 23:47:49
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.11.2019 o 23:41, kk pisze:

    >> Komunikacja zbiorowa nie
    >> moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.
    >
    > Czyli kto ma do tego dokładać?

    "Pan płaci, pani płaci, my płacimy. Społeczeństwo!"


  • 23. Data: 2019-11-06 06:14:48
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2019 o 16:21, J.F. pisze:

    > Wiec "pospieszny" ... no coz, dziwne by to bylo, gdyby zamiast pojechac
    > IC klient mogl wybrac tanszy i niewiele gorszy :-)
    >
    > Fakt, ze rozklad na linii Wroclaw-Warszawa taki troche dziwny teraz..

    Na CMK Warszawa-Kraków, to nawet ICki stały bez sensu po 15 na stacjach,
    żeby były wyraźnie gorsze od pendolinów. O wycięciu pośpiechów z CMKi
    nie wspominam.

    >>> I juz nie wszystkim dogodzisz, bo jedli chca na 5:30, inni 6:15,
    >>> kolejni na 6:45, inni 7:35 ...

    Ale rozkomunikowanie nigdy nie pomoże. Albo stanie bez sensu 30 minut na
    stacji bo i takie pomysły były.

    >> I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.
    >> I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze
    >> sie nie oplacalo...
    >
    > I mowisz, ze to celowe ?

    No tak. Jak ktoś czyta l wtedy pl.misc.kolej. to wiele się dowiedział.

    --
    Shrek


  • 24. Data: 2019-11-06 09:50:38
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-11-05 o 14:22, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5dc152fd$0$522$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2019-11-05 o 11:00, J.F. pisze:
    >>> Dodaj jeszcze do tego czeste spoznienia, kiepska komunikacje miejska
    >>> ... i ludzie wola samochod.
    >>
    >>> A to niestety faktycznie droga do nikad ... choc w USA sie sprawdza.
    >
    >> Przy zupełnie innych warunkach (niska gęstość zabudowań), wraz ze
    >
    > Warunki sa rozniste - nie ma co porownywac Alaski do NY-City.

    NY jest wyjątkiem nawet jak na warunki Stanów. W ogóle się mówi, że NY
    to nie Stany. Bez szkody dla średniej można pominąć nowojorskie warunki
    z rozważań.


    >
    >> wszystkimi wadami tegoż (wyprawa do sklepu po colę to godzina drogi
    >> samochodem w dwie strony).
    >
    > ale to istotnie tam, gdzie masz niskie zaludnienie ... rancho/farme na
    > 10 mil w kazda strone :-)

    Co jest istotne? Dałeś argument, że w Stanach ludzie mają samochody, gdy
    tymczasem w żadnym polskim mieście nie jest tak jak w Stanach, a nawet
    na polskiej prowincji tak nie jest. Chłop w Bieszczadach ma bliżej do
    sklepu niż mieszkaniec amerykańskiego uptown.

    --
    Liwiusz


  • 25. Data: 2019-11-06 10:07:16
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-11-05 o 15:42, s...@g...com pisze:
    > W dniu wtorek, 5 listopada 2019 04:03:34 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
    >> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:qpq6kv$cmc$...@g...aioe.org...
    >> W dniu 2019-11-04 o 16:33, ąćęłńóśźż pisze:
    >>>> Brawo P0.
    >>>> Jak tam ministra Nowak w Uhrainie?
    >>> -----
    >>>>> nie tylko widzialem i odczuwalem te akcje przez pare lat ale i
    >>>>> gadalem z czlowiekiem ktory to aplikowal, choc nie w pkp a w
    >>>>> kolejach mazowieckich.

    >
    > Pociagi dosyc czesto wybierane jako opcja zamiast drozszych IC.
    >
    > I tam bylo ladnie widac ze pociag ma cotygodniowe opoznienie rzedu 30-45minut.
    > W kolejnym rozkladzie patrze, no, planowo jedzie 45minut pozniej. Znaczy sie wzieli
    pod uwage ze sie nie dalo jechac o czasie.
    >
    > Naiwne myslenie. Pociag zaczal jezdzic 20 minut spozniony w stosunku do nowego
    rozkladu.
    >
    > I nie ze od czasu do czasu. Prawie co tydzien.
    >
    > I oba te pociagi w piatek/poniedzialek byly dosyc nabite. Wiec nie ze sie nie
    oplacalo...
    >

    Najtańszym pociągiem w eksploatacji są wszelkiego rodzaju ekspressy i IC
    - jadą najszybciej (a więc najmniej blokują trasy oraz może następować
    większa rotacja taboru), najkrócej w stosunku do przebiegu (km) pracują
    załogi. Takie pociągi zuzywają najmniej energii - energia zużyta na
    jedno rozpędzenie pociągu jest równa mniej więcej takiej samej ilości
    energii, jaką zużywa na ok. 100 km jazdy (pociągi są ciężkie i mają dużą
    bezwładność - rozpędzony pociąg przejedzie kilkanaście km bez zużycia
    energii). Ale dla pasażera takie pociągi są najdroższe :-) W
    eksploatacji najdroższe są wszelkie pociągi lokalne i podmiejskie.
    Nie wiem, jak jest teraz (podejrzewam, że niewiele się zmieniło), ale
    jak pracowałem na kolei to panował zwyczaj, że raz zestawiony skład
    pociągu jeździł wyłącznie na jednej trasie, więc wagony pracowały w
    sumie np. 7-10 godzin dziennie. Spokojnie mogłyby obsłużyć 2 razy tyle,
    ale trzeba by zestawiać wagony w inne składy, zmieniać oznaczenia,
    spieszyć się na krańcach ze sprzątaniem... A po co sobie dodawać roboty?
    No to się pracuje jak się pracuje, a pasażerowie narzekają... Bo jedną z
    teoretycznych bolączek kolei jest brak taboru.
    T.


  • 26. Data: 2019-11-06 11:59:55
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...

    >>> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    >>> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    >>> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >>
    >> Jedna z tez tej ksiazki jest to ze tak ma byc. Komunikacja zbiorowa
    >> nie moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.
    >>
    > Czyli kto ma do tego dokładać?

    Jaki jest cel tego pytania...?
    Bo odpowiedzi jest chyba dosc jasna. Ci sami co płaca za niedochodowa
    straz pozarna, niedochodowa słuzbe zdrowia, niedochodowa policje etc.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"


  • 27. Data: 2019-11-07 00:17:32
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Nov 2019 03:11:09 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > ,,Nie zdążę":
    > https://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/olga-gitki
    ewicz-pociag-przesuwano-na-osma-zeby-ludzie-nie-mogl
    i-nim-dojechac-do-pracy/lvkscsb

    Taa ... a jak to sie robi w UK ?

    https://www.youtube.com/watch?v=5KiZGRA_yCE

    No i mam mieszane uczucia ... co o tym myslec ...

    J.


  • 28. Data: 2019-11-07 13:57:13
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jazda 130 km/h i zwalnianie na zakrętach, mostach, wiaduktach i rozjazdach jest
    oszczędniejsza niż 90 km/h?


    -----
    > Najtańszym pociągiem w eksploatacji są wszelkiego rodzaju ekspressy i IC - jadą
    najszybciej, najkrócej w stosunku do
    > przebiegupracują załogi.
    > Takie pociągi zuzywają najmniej energii - energia zużyta na jedno rozpędzenie
    pociągu jest równa mniej więcej takiej samej ilości
    > energii, jaką zużywa na ok. 100 km jazdy


  • 29. Data: 2019-11-07 18:10:28
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qpstqm$u36$...@n...icm.edu.pl...
    On 2019-11-05 18:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >>> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    >>> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    >>> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >
    >> Jedna z tez tej ksiazki jest to ze tak ma byc. Komunikacja zbiorowa
    >> nie
    >> moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.

    >Czyli kto ma do tego dokładać?

    Posiadacze samochodow :-P

    No bo kto inny ? :-)

    J.


  • 30. Data: 2019-11-12 23:24:53
    Temat: Re: 'Nie zdazę'
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-11-06 11:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl.invalid ...
    >
    >>>> Ale czy to na pewno celowe wygaszanie popytu, czy takie normalne -
    >>>> pociagi sa za drogie, bilety nie starczaja, doplacic nie ma kto,
    >>>> trzeba ciac koszty ... wiec i liczbe jezdzacych pociagow.
    >>>
    >>> Jedna z tez tej ksiazki jest to ze tak ma byc. Komunikacja zbiorowa
    >>> nie moze byc dochodowa a w kazdym razie nie musi byc.
    >>>
    >> Czyli kto ma do tego dokładać?
    >
    > Jaki jest cel tego pytania...?
    > Bo odpowiedzi jest chyba dosc jasna. Ci sami co płaca za niedochodowa
    > straz pozarna, niedochodowa słuzbe zdrowia, niedochodowa policje etc.
    >

    Chcesz dokładać?

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: