  • Data: 2013-09-18 22:25:23
    Temat: Re: Nie zapłaciłem podatku od kupna samochodu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18 wrz 2013 17:24, a...@o...pl pisze:
    > Witam, mam pytanie...
    >
    > Kupiłem auto jakoś w czerwcu 2011 roku za cenę 2.500. Nie zapłaciłem
    > podatku od kupna auta 2% do dziś, czyli już 2 lata. Samochodu nie
    > przerejestowałem na siebie przez te 2 lata i dziś go sprzedałem
    > dalej. Muszę dowiedzieć się jak to wygląda z urzędem skarbowym.
    > Mógłbym iść do urzędu i zapłacić podatek, czekać na karę (zapewne
    > wgniatającą mnie w ziemie), ale nie mam umowy kupna sprzedaży
    > poprzedniej transakcji (gdy go kupowałem) bo oddałem ją dziś nowemu
    > nabywcy (normalne przy sprzedaży nieprzerejestrowanego auta). Co
> [...]

    Dzwonisz do gościa, któremu sprzedałeś samochód, i prosisz o kopię
    umowy, którą mu dałeś. Następnie wypełniasz potrzebne kwity i płacisz
    ten podatek + odsetki za 2 lata. Odsetki od zaległości skarbowych są
    ciut wyższe niż zwykłe, sprawdź. Łącznie - licząc na szybko - coś koło
    stówy. I to się nazywa "czynny żal" - też możesz sobie wygooglać. Jak
    tak zrobisz, to US nie powinien Ci dowalić żadnej kary.

    --
    .B:artek.