    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie ustapienie pierwszenstwa
    Date: Sat, 10 Mar 2012 21:48:27 +0100

    On 2012-03-10 21:09, mister wrote:

    > doskonale. a jezeli sadzisz, ze piesi ktorzy NIE ZNAJDOWALI sie na
    > przejsciu, a jedynie w jego poblizu, to zatrzymanie wynikajace z
    > warunkow drogowych - jestes w bledzie.

    Co ty nie powiesz? A jak ci powiem, że stosuje się do wymogu szczególnej
    ostrożności i zakładam, że skoro piesi do przejścia idą, to pewnie w ich
    głowach zalęgł się pomysł żeby na to przejście wejść (a wtedy
    pierwszeństwo mają oni)?

    No i do kompletu zacytuj jeszcze ustęp pierwszy tego artykułu:

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu (razem z twoim 2, żebyś nie
    pisał, że to czego innego dotyczy):

    "1. na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na
    skrzyżowaniu oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub
    skrzyżowania;

    2. na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na
    drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za
    tym przejściem lub przejazdem"

    No i teraz biegnij szybciorem donosić policji, że ktoś się bezprawnie
    zatrzymał przed skrzyżowaniem (choć miał pierwszeństwo, bo okazało się,
    że jednak nikt z prawej nie jechał). Albo donieś na mnie, że kogoś z
    podporządkowanej puściłem (na skrzyżowaniu - a wprost jest napisane, że
    nie wolno mi się zatrzymać). :P, a nawet autobus wyjeżdzający z pętli
    (nie myl z przystankiem). Nie bój się - moge dać ci swoje dane i sam się
    przyznam jeśli będą mnie chcieli na tę okoliczność przesłuchać. I
    opowiedz nam jak się policjanci uśmiali.

    Shrek.