  • 21. Data: 2009-07-23 12:32:04
    Temat: Re: Nie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ] ODSZKODOWANIE
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    de Fresz pisze:

    > A dodajmy jeszcze, że na jendokierunkowych zakaz wyprzedzania z prawej
    > nie obowiązuje. A droga z rozdzielającym pasem zieleni, jak Al.
    > Krakowska, to jednokierunkowa.

    hmm... droga jednokierunkowa jest odpowiednim znakiem oznaczona, sam
    fakt, że jest tam pas zieleni tego nie określa.

    --
    gildor
    9'99

  • 22. Data: 2009-07-23 12:38:49
    Od: "Miszel" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie niby? Nie można przekraczać linii ciągłej, jechanie po niej
    > można pod to podciągnąć, ale po linii przerywanej?
    Dyskutowalem kiedys niezaleznie z instruktorem oraz policjantem z drogowki i
    obaj twierdzili ze jazda po linii, niezlaeznie od tego czy ciagla czy
    przerywana jest zabroniona. I nie chodzilo tutaj o jej przekraczanie, tylko
    o jazde po niej. Dodatkowo, w ogolnosci jest to dla mnie zgodne ze zdrowym
    rozsadkiem. W szczegolach chyba dopuszczam sytuacje wyjatkowe :)))
    Ale wrocmy do kodeksu: mowi on wyraznie o zakazie zajmowania dwoch pasow
    ruchu rownoczesnie. Jazda po linii jest zajmowaniem dwoch pasow nawet w
    przypadku motocykla i z w/w rozmow wynikalo ze wlasnie tak jest to
    powszechnie interpretowane przez policje i sady. Nie mowie ze The Eagle na
    pewno tak wlasnie robil. Mowie teraz o zasadzie i interpretacji.

    > Omijanie.
    >
    > Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    > 27) omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego
    > się pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;
    Dzieki. Zupelnie niepedagogicznie wyreczyles mnie z szukania tego w
    kodeksie.

    Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > jak nie zabrania, to i nie orecyzuje tego Twojego "o ile"
    To bylo stwierdzenie i nie ma tu miedzy nami sporu.

    > fakt ten jednak nie był główną przyczyną _wypadku_. nie kolizji.
    Zgoda, przemyslalem. Przy czym nawet nie "_glowna_ przyczyna" , bo bylaby
    wtedy wspolwina. Kolizje spowodowal opel otwierajac drzwi. The Eagle moze
    ew. dostac mandat za inne wykroczenie o ile takie bylo.

    > gadasz bzdury. teren zabudowany zezwala wyprzedzać już na dwupasmówkach po
    > prawej stronie.
    Zgoda, pod warunkiem ze poruszacie sie roznymi pasami. Nadal nie wiem jak
    sie to ma w przypadku tego samego pasa.

    > masz PJ? to może zainteresuj się znajomością przepisów?
    > stojące się omija, to podstawowe definicje PoRD, chłopaku. fstyt
    Wstydze sie.

    Zdrowko,
    Miszel-->mbochen-at-izoo-krakow-pl

  • 23. Data: 2009-07-23 12:41:35
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 23 Jul 2009 13:59:11 +0200, gildor <g...@n...gazeta.pl> wrote:

    [...]
    > nie można najeżdżać, nie tylko przekraczać. więc nie podciągnąć, bo nie
    > wolno dotykać.

    No, najeżdżać. Ale _ciągłej_. A chodziło mi o to co z przerywaną :-)

    [...]
    > nie tylko na lewym. te na prawym też się omija, jeśli stoją.

    No tak, ale odnosiłem się do wypowiedzi poprzednika. ;-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 24. Data: 2009-07-23 12:43:56
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Miszel pisze:
    > Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zgoda, pod warunkiem ze poruszacie sie roznymi pasami. Nadal nie wiem
    > jak sie to ma w przypadku tego samego pasa.

    nijak. masz zapis, o którym wspomniałeś, że jeden pojazd nie może
    zajmować dwóch pasów ruchu, ale nie masz napisane, że dwa pojazdy nie
    mogą zajmowac jednego pasa ruchu, więc mogą.

    > Wstydze sie.

    ;)

    --
    gildor
    9'99

  • 25. Data: 2009-07-23 12:56:05
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Thu, 23 Jul 2009 14:38:49 +0200, Miszel <n...@d...pl> wrote:

    [...]

    > Dyskutowalem kiedys niezaleznie z instruktorem oraz policjantem z
    > drogowki i obaj twierdzili ze jazda po linii, niezlaeznie od tego czy
    > ciagla czy przerywana jest zabroniona.

    A paragrafy jakieś mieli? Ja często jeżdże po kresce ;-)

    > Ale wrocmy do kodeksu: mowi on wyraznie o zakazie zajmowania dwoch pasow
    > ruchu rownoczesnie.

    No właśnie IMO tu jest pies pogrzebany. Gdzie, dokładnie, kodeks zakazuje
    zajmowania dwóch pasów ruchu jednocześnie? Jedyne, co można by pod to
    podciągnąć to że "pas ruchu jest przeznaczony do ruchu jednego rzędu
    pojazdów", jak wiele osób twierdzi. Tylko w rzeczywistości art. 2 pkt 7
    brzmi:

    "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego
    rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    drogowymi;"

    Więc, po pierwsze, nie zakazuje, tylko definiuje pas jako "wystarczający",
    po drugie, pojazdów wielośladowych pod które motocykl się nie łapie.

  • 26. Data: 2009-07-23 13:06:05
    Od: KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl>

    Miszel pisze:

    > 4. Czy jazda w kanionie stojacych w korku samochodow (a wiec caly czas
    > "uczestniczacych w ruchu") to "wyprzedzanie" czy "omijanie" - to moze
    > byc spora roznica przed sadem, a nie jestem tego pewien;

    No i jest, ale trzeba byc czujnym i uwazac co sie mowi podczas rozmowy z
    polucjantem. Jak mielismy przygode motocyklowo-Escortowa w Chojnicach
    jadac z Soulsickiem, policjant przez caly czas mowil w stylu "no i
    panowie tutaj te pojazdy w korku wyprzedzaliscie i ..." a ja mu z uporem
    maniaka "nie, nie, mysmy je omijali, bo staly w korku..." a ten wciaz
    probowal mnie zmusic, zebym wypowiedzial magiczne slowo "wyprzedzalismy"
    i pewnie tak by sobie zapisal w kajecie moje zeznanie.
    A wszystko dlatego, ze sprawca byla zona miejscowego strazaka, ktory byl
    kumplem tego policjanta... ale nie dalismy sie (czyt. tym razem sie
    udalo i obeszlo sie bez sadow ;-) )

    Zdrowko
    KLOSZ

  • 27. Data: 2009-07-23 13:07:23
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-23 14:32:04 +0200, gildor <g...@N...gazeta.pl> said:

    > hmm... droga jednokierunkowa jest odpowiednim znakiem oznaczona, sam
    > fakt, że jest tam pas zieleni tego nie określa.

    I w 80% przypadków takie znaki stoją, choć z tego co zauważyłem, nie
    zawsze są powtarzane po każdym skrzyżowaniu. A BTW - teoretycznie tak
    samo powinny być oznaczane parkingi, aby stały się z natury
    podporządkowane - a mało który jest oznaczony.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 28. Data: 2009-07-23 13:10:10
    Od: "Miszel" <n...@d...pl>

    > No właśnie IMO tu jest pies pogrzebany. Gdzie, dokładnie, kodeks zakazuje
    > zajmowania dwóch pasów ruchu jednocześnie? Jedyne, co można by pod to
    Tu mi troche zabiles cwieka. Pare miesiecy temu przegladalem kodeks
    szukajac czego innego i glowe bym dal ze widzialem wyrazny przepis
    zabraniajacy tego i zarazem potwierdzajacy to co mi mowilo wspomnianych
    dwoch rozmowcow. Poszukam tego wieczorem, bo problem jest, rzeklbym,
    codzienny...

  • 29. Data: 2009-07-23 13:10:55
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-07-23 14:56:05 +0200, "Leszek Karlik" <l...@h...pl> said:

    > Gdzie, dokładnie, kodeks zakazuje
    > zajmowania dwóch pasów ruchu jednocześnie?

    No wiesz co? Ty? Fstyd.

    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

  • 30. Data: 2009-07-23 13:12:18
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Jul 23, 1:09 pm, gildor <g...@N...gazeta.pl> wrote:

    > nie wiem jak p.punkt m), ale dlaczego uważasz, że b) jest fantazją? to
    > przecież podstawowe wyciagniecie kasy z OC sprawcy. nawet za złamany
    > długopis BIC możesz odszkodowanie dostać i powinienes, bo Ci sie zepsuł
    > przez ubezpieczonego. a ubranie jak najbardziej i bezdyskusyjnie. tak
    > samo jak kask.

    W sumie przedpisca nie sprecyzowal,a le chodzilo mi o wariant, jesli
    buty zostaly zakupione od sprzedawcy A, zagubiono paragon i teraz
    proponuje sie zeby osoba B (nie-sprzedawca), wystawila lewa fakture
    zakupu. Oczywiscie zgadzam sie, jesli faktura mniala by byc "nie lewa".