eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ]Re: Nie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ] ODSZKODOWANIE
  • Data: 2009-07-23 11:56:52
    Temat: Re: Nie sadzicie ze ten sezon jest jakiś taki nieudany? ;) [pzdr z SPZOZ] ODSZKODOWANIE
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miszel pisze:
    > Witam,
    > Obawiam sie ze przed sadem drobne szczegoly moga odegrac duza role.
    > Moze sie myle (jesli tak, to prosze o sprostowanie) ale beda
    > rozpatrywane nast. okolicznosci:
    > 1. kodeks nie zabrania wyprzedzania/omijania w ramach tego samego pasa
    > ruchu o ile jego szerokosc na to pozwala;

    jak nie zabrania, to i nie orecyzuje tego Twojego "o ile"

    > 2. kodeks zabrania jazdy po linii rozgraniczajacej dwa pasy ruchu -
    > swiadkowie i ten palant w oplu moga tweirdzic ze jechales wlasnie po
    > linii. Przyznajmy tutaj, ze jest to prawdopodobne..... Z mojej wlasnej
    > praktyki wiem ze balansuje sie pomiedzy jednym a drugim pasem, a wiec
    > jedzie sie takze po linii;

    fakt ten jednak nie był główną przyczyną _wypadku_. nie kolizji.

    > 3. manewr wyprzedzania pojazdu znajdujacego sie na tym samym pasie ruchu
    > powinien sie odbywac z jego lewej strony, nawet jesli jezdnia jest
    > 3-pasmowa - tak jak w rzeczonym przypadku (tu mnie skorygujcie jesli
    > gadam bzdury...)

    gadasz bzdury. teren zabudowany zezwala wyprzedzać już na dwupasmówkach
    po prawej stronie.

    > Wiec jesli jechales LEWYM pasem, to popelniles
    > wykroczenie wyprzedzajac puszki stojace na tym samym lewym pasie. Co
    > innego jesli srodkowym - wyprzedzales z lewej gosci stojacych na
    > srodkowym. Roznica pare centymetrow...

    nie popełnił wykroczenia w sprawie wyprzedzania. bo go tam nie było.
    wyprzedzania. było zaś omijanie. tu tym bardziej nie popełnił wykroczenia.

    > 4. Czy jazda w kanionie stojacych w korku samochodow (a wiec caly czas
    > "uczestniczacych w ruchu") to "wyprzedzanie" czy "omijanie" - to moze
    > byc spora roznica przed sadem, a nie jestem tego pewien;

    masz PJ? to może zainteresuj się znajomością przepisów?
    stojące się omija, to podstawowe definicje PoRD, chłopaku. fstyt

    > 5. i w koncu nawet wg kodeksu obowiazuje zasada ograniczonego zaufania.
    > Czyli facet w oplu ewidentnie zrobil glupstwo, ale ty nie stosowales
    > wspomnianej zasady.

    to musiałbym, przy Twojej interpretacji (której kodeks nie zawiera), nie
    wychodzić z domu, bo w drewnianym kosciele moze mi na leb spasc cegla
    (cr by Wiewiór). tam jest o tym, ze masz prawo uważać, że wszyscy
    uczestnicy ruchu stosują sie do PoRD. a to nie to samo.

    > Czy wspolwina. Wiem ze tu wszystko jest plynne i
    > idac konsekwentnie nie powinno sie w ogole wyjezdzac z domu, ale w
    > sadzie moga sie o to przyczepic.

    o nic z tego o czym Ty piszesz.

    > To powyzej to tylko glosne myslenie, sam jezdze w ten sposob i ciagle
    > mnie nachodzi ze jakis palant w koncu zrobi mi to co ten kierownik opla.

    poczytaj lepiej PoRD bo masz zaległości. zbyt duże.

    --
    gildor
    9'99