    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Nie rozumiem:
    Date: Thu, 01 Nov 2012 19:25:25 +0100

    Thu, 1 Nov 2012 12:49:33 +0100 "James" <n...@d...for.spam> napisał:

    >Diesel ma sens kiedy trzeba dużą masę ruszyć i pociągnąć.

    Chociaż niektórzy eksperymentują:
    http://www.youtube.com/results?search_query=diesel+m
    otorcycle
    ale to oczywiście nie seryjna produkcja

    >Silniki turbinowe są drogie, dość skomplikowane, bardzo głośne.

    Dodajamy jeszcze - ospale reagują na przepustnicę, co w motocyklu czy
    innym pojeździe drogowym byłoby raczej nieakceptowalne, chociaż może w
    silnikach mniejszych niż lotnicze nie byłoby to aż tak dolegliwe
    zjawisko.
    No i jeszcze - generują bardzo gorące gazy wylotowe, choć nie wiem jak
    się to ma do temperatury gazów generowanych przez silniki tłokowe.

    No ale trzeba przyznać że perspektywa jeżdżenia na naftę oświetleniową
    (bo kto by tam wtedy obłożony akcyzą Jet-A1 lał) jest zachęcająca ;-)
    Ciekawe jakby tak nagle wyszło w statystykach że wszyscy przechodzą na
    oświetlenie naftowe, może firmy od energii elektrycznej by wtedy
    obniżyły ceny ;-))