  • 71. Data: 2002-05-09 17:06:21
    Temat: Re: Nie no, to jest SKANDAL !
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl>

    Więc Thu, 9 May 2002 16:33:47 +0000 (UTC),
    Robert <r...@p...onet.pl> pisze:

    > Zawsze wypowiadasz się na tematy o których zielonego pojęcia nie masz ?

    Zawsze nie rozumiesz co się pisze? Pytania pomocnicze: [1]
    - Czy masz od kogokolwiek gwarancję że będziesz miał dostęp do usenetu?
    - Czy ten ktoś ma gwarancję że będzie miał dostęp do usenetu?
    - Czy ten ktoś ma gwarancję że TY będziesz miał dostęp do usenetu?
    To pytania retoryczne, bo odpowiedź brzmi: NIE

    Na razie przez kilka postów jakoś oprócz 'wytłumacz' i 'zielonego
    pojęcia' to nie napisałeś nic w temacie. Zastanów się trochę.

    [1] usenet, w rozumieniu pełnego dostępu do (conajmniej) grup pl.*
    --
    Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak Choose life, choose scene!
    <b...@t...one.pl> > S y m p h o n y 2 0 0 2 <

  • 72. Data: 2002-05-09 20:07:40
    Od: "Mark" <t...@p...gazeta.pl>

    "Michal Szokolo" <m...@k...pmp.com.pl> napisał(a) w wiadomości

    > Ogólnodostępne to one nie są... Trzeba się gdzieś tam zapisywać o ile
    > pamiętam.
    Co do serwera Onetu to zgadza się ale co do serwera Vogel to nie całkiem.
    Czytać mogą wszyscy z rev-dns *.pl Ograniczenie w wysyłaniu postów dotyczy
    jedynie domen *.ppp.tpnet.pl i *.dialog.net.pl i grup z hierarchii pl.*
    --
    Mark
    t...@p...fm

  • 73. Data: 2002-05-09 20:07:44
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl> wrote:
    > Ogólnodostępne to one nie są... Trzeba się gdzieś tam zapisywać o ile
    > pamiętam.

    I to nie jest wg. Ciebie ogólnodostępność? Mylisz podstawowe pojęcia.
    Rozumiem, że np. bank w którym musisz sobie założyć konto też nie jest
    ogólnodostępny?
    Bzdura.

    > Jakoś nie widzę nierozrywkowych zastosowań w praktyce. Może za słabo
    > patrzyłem, niewykluczone, IRC mnie nie podnieca tak jak niektórych tutaj.

    Więc może nie zabieraj głosu w temacie, o którym nie masz _żadnego_ pojęcia.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 74. Data: 2002-05-09 20:07:50
    Od: vrv <v...@a...pl>

    Tak - zgadzam sie z tym w 100%. Chce wiec korzystam. Cos mi sie nie podoba wiec
    sie czepiam.

    A tak poza tym, to co napisales nie ma nic wspolnego z tym co ja napsialem.
    Sytuacje te nie sa analogiczne... rozumiesz?? sa nie do porownania!

  • 75. Data: 2002-05-09 20:07:59
    Od: Proteus <p...@p...pl>

    vrv <v...@a...pl> napisał(a) w wiadomości news:3CD8D627.D0D648EA@ama.pl:

    > Smieszne?

    Owszem.

    > A nie wiem czy zauwazyles, ale ten Pan jest oplacany z naszych podatkow ?

    Od kiedy? O ile się w tej dziedzinie orientuję, to moderator nie dostaje
    żadnych pieniędzy za to, że moderuje. Nie przeczę, że Piotr K. może pracować
    jako administrator jakiejś usługi i dostawać za to pieniądze, ale moderacja
    na pewno nie wchodzi w skład obowiązków służbowych.

    > A na argumenty, w stylu ze to jego wolna wola iz to robi moge
    > jedynie powiedziec, ze nikt go do tego nie zmuszal i sam wybral taka
    > mozliwosc wiedzac na co sie decyduje...

    Może wybrał taką możliwość, a może został o to poproszony.
    Czasem ciężko jest odmówić prośbie, wiesz?
    Nie wszystkich trzeba od razu 'zmuszać'.

    > zawsze mogl sie wycofac widzac, ze nie potrafi sobie z tym poradzic.

    A kto go zastąpi?
    Bo o odmoderowaniu grupy to on raczej nie może zadecydować.

    --
    Wojciech "Proteus" Bańcer
    p...@p...pl

  • 76. Data: 2002-05-09 20:08:51
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl> napisał
    w wiadomości news:slrnadlajq.ski.bloodman@trzcianka.one.pl...
> [...]
    >
    > Na razie przez kilka postów jakoś oprócz 'wytłumacz' i 'zielonego
    > pojęcia' to nie napisałeś nic w temacie. Zastanów się trochę.

    Odpowiedź na twoje pytania brzmi oczywiście TAK

    Po prostu dlatego, że równy dostęp żydom, arabom, łysym, grubym, chudym i
    ryżawym gwarantuje zarówno prawo międzynarodowe jak i polskie. Nikt nie może
    być dyskryminowany za pochodzenie, wygląd czy przekonania religijne. Ale to
    przecież wiesz.

    Hint: Czy tpsa/dialog/netia może odłączyć ci telefon tylko za to, że masz na
    imię Tomasz ? Nie może. Dlatego też ja również jestem pewny, że dostęp do
    tego typu usług mieć będę niezależnie od widzimisię OP'ów, administratorów
    itp.

    Niektórzy dyskutujący w tym wątku zapominają o tym, że żyją w końcu w kraju
    cywilizowanym i jakieś prawa im przysługują. Polecam zapoznanie się z art.
    32 naszej konstytucji oraz art. 2 Deklaracji Praw Człowieka.

    Zapominają też o tym, że nie trzeba za coś płacić by mieć prawo to używać
    jeśli jest to udostępnione "dla wszystkich" czyli jest usługą publiczną jak
    np. internet, usenet, ircnet ...

    Oczywiście, jeśli serwer irc udostępnia uczelnia (niezależnie od tego czy
    jest to legale czy nie) lub jakaś prywatna firma (również niezależnie od
    tego czy pobiera za to pieniądze czy też nie) to może ona ustalić pewne
    zasady, np.: dostęp mają wyłącznie studenci lub klienci firmy (w końcu
    serwer uczelni/firmy) albo wszyscy. Uczelnia czy firma nie może udzielić
    dostępu wszystkim z wyłączeniem np. łysych bo to jest dyskryminacja a prawa
    wszystkich krajów (większości) chronią łysych przed tym.

    Analogicznie sytuacja przedstawia się z intenetem, usenetem itd...

    Mam nadzieję, że było w miarę łopatologicznie i proponuję już zakończyć tą
    dyskusję. Jeśli ktoś dalej uważa, że dostęp do internetu, usenetu, ircnetu
    jest przywilejem a nie prawem każdego obywatela to proponuję zapytać się
    kogoś kto ma choć blade pojęcie o podstawach prawa albo wygoglować sobie
    konstytucję czy deklarację praw człowieka i czytać, czytać, czytać ... Po
    którymś razie idzie zapamiętać - przynajmniej to najważniejsze.

    Dla mnie eot

    pozdr. Robert

  • 77. Data: 2002-05-09 22:06:01
    Od: Michal Zalewski <l...@e...pl>

    On Thu, 9 May 2002, Robert wrote:

    Na wstepie, chcialbym zaznaczyc, ze maglujecie stare, nudne i oklepane
    Buzdyganoexpertowe tematy... wiec moze pora sie poddac?;-)

    > Użytkownik "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@t...one.pl> napisał
    > w wiadomości news:slrnadlajq.ski.bloodman@trzcianka.one.pl...

    To jakis specjalny rodzaj pytan retorycznych?;)

    > Hint: Czy tpsa/dialog/netia może odłączyć ci telefon tylko za to, że masz na
    > imię Tomasz ?

    Z TPSa masz kontrakt, TPSa podlega tez bardzo wielu regulacjom, ktorym nie
    podlegaja inni. W skrocie, jest operatorem narodowym, i nie ma prawa
    odmawiac ludziom dostepu ze wzgledu na swoje widzimisie. Natomiast osoba
    prowadzaca knajpe, mimo iz jest miejscem publicznym, moze napisac "zakaz
    wstepu bez koszuli", "nie wchodzic z lodami", "dzis tylko panie", "w
    obuwiu sportowym nie wpuszczamy", "rudym wstep wzbroniony". Nie pozwalasz
    w ten sposob nikogo zadnych fundamentalnych praw, a jedynie ograniczasz
    mozliwosc korzystania z czegos, co sam posiadasz, czym zarzadzasz i za co
    odpowiadasz. Nie dzialas na szkode narodu, pracodawcy, nie zobowiazales
    sie nigdy wpuszczac do swojego sklepu wszystkich. Sytuacja z serwerami
    IRCa jest bardzo podobna.

    Wolnosc slowa i temu podobne zasady naprawde nie oznaczaja, ze kazda
    osoba, ktora udostepnia jakies forum lub sposob komunikacji jest zmuszona
    do bezwarunkowego udostepniania Ci tego medium. I cale szczescie.
    Porownywanie do pewnych specyficznych i regulowanych przez prawo
    przypadkow typu telekomunikacja, lub sytuacji, w ktorych dochodzi do
    zawarcia pewnego kontraktu (nawet przez skasowanie biletu) jest bezcelowe.

    > Zapominają też o tym, że nie trzeba za coś płacić by mieć prawo to używać

    Oczywiscie ze nie. Ale, cale szczescie, nie masz prawa uzywania
    czegokolwiek sobie tylko zapragniesz tylko dlatego, ze jest udostepniane
    takze innym, poza bardzo specjalnymi przypadkami.

    > Uczelnia czy firma nie może udzielić dostępu wszystkim z wyłączeniem np.
    > łysych bo to jest dyskryminacja a prawa wszystkich krajów (większości)
    > chronią łysych przed tym.

    Owszem, moze. To znaczy, pewne szczegolne rodzaje porozumien (udzielanie
    kredytow, zawieranie umowy o prace, i tak dalej) nie moga dyskryminowac
    ludzi w oparciu o pewne specyficzne cechy, ale to nie znaczy, ze nie moge
    zrobic knajpy tylko dla gejow albo blondynow, urzadzic promocji tylko dla
    kobiet, czy miec serwera ktory wpuszcza tylko parzyste IP, nawet jesli
    jest zlinkowany z IRCnetem.

    _
    Michal Zalewski [l...@b...bindview.com] [security]
    [http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
    =-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
    http://lcamtuf.coredump.cx/photo/

  • 78. Data: 2002-05-09 22:06:32
    Od: Wojciech Myszka <m...@n...eu.org>

    On Thu, 9 May 2002 20:07:50 +0000 (UTC), vrv <v...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    >A tak poza tym, to co napisales nie ma nic wspolnego z tym co ja napsialem.
    >Sytuacje te nie sa analogiczne... rozumiesz?? sa nie do porownania!

    Oczywiscie. Ci faceci chca cos robic i to robia. I calkiem nie
    najgorzej. Wiesz jak sie nazywaja, gdzie pracuja, masz prawo oceniac
    ich prace. Oceniasz ich prace.

    Ty wystepujesz tu anonimowo i chcesz zeby wszyscy Cie obslugiwali.
    Dobrze, szybko i fachowo. Jak Ci sie cos nie podoba "podnosisz glos",
    awanturujesz sie.

    Rozumiem: to jest nie do porownania...

    --
    Wojtek ---(___C'>

  • 79. Data: 2002-05-09 22:07:29
    Od: Jarek Hirny <j...@p...onet.pl>

    I stało się tak, że Michal Szokolo napisał(a):

    > Ogólnodostępne to one nie są... Trzeba się gdzieś tam zapisywać o ile
    > pamiętam.

    A. To teraz wskaż mi, na takich zasadach, ogólnodostępne serwery
    uczelniane, których się tak czepiałeś.

    > Jakoś nie widzę nierozrywkowych zastosowań w praktyce.

    To naprawdę nie moja wina. Nie ma tu co zresztą dalej dyskutować, bo mnie
    do swojej tezy nie przekonasz, a i mi na posłannictwie jakoś specjalnie nie
    zależy.

    --
    Jarek Hirny * http://agnus.eu.org * fidonet:2:480/96.666 * icq:92898666
    ___________________

  • 80. Data: 2002-05-09 22:37:45
    Od: Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl>

    Szymon Sokół wrote:
    > In pl.internet.polip, Michal Szokolo <m...@k...pmp.com.pl> wrote:
    >
    > [----]

    > Popatrz, to całkiem jak na newsach. No może ta dyzjunkcja nie jest tak ostra,
    > gdzieniegdzie jest i klub wzajemnej adoracji, i wojna :->

    Jednak jakoś nikt kombinuje z DoS-owaniem serwerów żeby przejąć grupy...
    I innych podobnych rozrywek nie ma... nudne te newsy czy co?

    --
    I'm an ugly boy | Nie wchodzic na http://msz.pmp.com.pl/
    My face makes you hurl | REKLAMY: