  • Data: 2002-05-12 18:51:11
    Temat: Re: Nie no, to jest SKANDAL !
    Od: "Plonk" <...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >"Paweł 'Róża' Różański" <r...@p...onet.pl>
    >Mylnie zakładasz, że usenet jest 'dla wszystkich'. Coś pokręciłeś. Niusy i IRC
    naprawdę są dla wszystkich.
    >To, że
    >filtrowanie jest na zasadzie niewpuszczania wybranych zamiast na
    >zasadzie wpuszczania wybranych, to drobny szczegół organizacyjny.
    To tylko proste zabezpieczenie przed nadużyciami. Z ograniczaniem
    dostępu nie ma nic wspólnego. W interesie wszystkich użytkowników
    niusów jest, by każdy zainteresowany mógł opublikować swój artykuł.
    Jaki serwer do tego użyje niespecjalnie jest istotne. Istotne jest, by
    pobierał artykuły z najbliższego po sieci.
    >Firma prywatna jak najbardziej może. To może uczelnia publiczna też może ???
    >Ależ obywatel ma prawo dostępu. No patrz a na początku pisałeś, że nie ma.
    >Problem leży w znalezieniu firmy,
    >która mu ten dostęp zaoferuje (do każdej z usługi z osobna, rzecz
    >jasna).
    Póki co problemem jest ograniczanie dostępu.