  • 41. Data: 2012-06-27 14:04:24
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out[off]
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Poliglofon ze mnie, ale proszę trzymać się tematu.

    Pytalem powaznie. Ja naprawde nie rozumiem.

    Nie ma w Javie konstrukcji odpowiadajacej:
    func(Some& inOutParam, Some2& outParam)
    ?

    AK

  • 42. Data: 2012-06-27 14:17:25
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 14:04:24 +0200, AK napisal:

    > Pytalem powaznie. Ja naprawde nie rozumiem.
    >
    > Nie ma w Javie konstrukcji odpowiadajacej:
    > func(Some& inOutParam, Some2& outParam)
    > ?

    Dyskwalifikuje Javę, prawda?

    Edek

  • 43. Data: 2012-06-27 14:19:38
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Dyskwalifikuje Javę, prawda?

    Pytalem wylacznie czy jest czy nie.
    Jest czy nie ma ? IMHO jest.

    PS: nic niczego w oderwaniu od "kontekstu" nie dyskwalifikuje

    AK

  • 44. Data: 2012-06-27 14:30:59
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, June 27, 2012 1:19:38 PM UTC+1, AK wrote:

    > Pytalem wylacznie czy jest czy nie.
    > Jest czy nie ma ? IMHO jest.
    >
    > PS: nic niczego w oderwaniu od "kontekstu" nie dyskwalifikuje
    >
    > AK

    Och, w Javie jest MNOSTWO referencji:

    http://weblogs.java.net/blog/2006/05/04/understandin
    g-weak-references

    RW

  • 45. Data: 2012-06-27 14:32:03
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 14:19:38 +0200, AK napisal:

    > Pytalem wylacznie czy jest czy nie.
    > Jest czy nie ma ? IMHO jest.

    Może i jest, ale nie działa. Chociażby dla obiektów z natury stałych,
    stringów, Integerów itd. Jedyną opcją dla prymitywów i referencji
    są sloty w tablicach do wypełnienia.

    > PS: nic niczego w oderwaniu od "kontekstu" nie dyskwalifikuje

    Ano nie, może tylko zniechęca. Jakoś nie słyszałem o żadnym
    rozwiązaniu składniowym.

    Edek

  • 46. Data: 2012-06-27 14:32:19
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wednesday, June 27, 2012 1:04:24 PM UTC+1, AK wrote:

    > Pytalem powaznie. Ja naprawde nie rozumiem.
    >
    > Nie ma w Javie konstrukcji odpowiadajacej:
    > func(Some& inOutParam, Some2& outParam)
    > ?

    Jest, ale jak wiele rzeczy w Javie wymaga duzo wiecej kodu niz C++:

    http://stackoverflow.com/a/7884637/59557

    RW

  • 47. Data: 2012-06-27 15:59:16
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.06.2012 09:43, Maciej Sobczak wrote:

    > Na etapie (umownego) parsingu nie wiadomo jeszcze, jakiego typu są parametry i w
    konsekwencji nie wiadomo, czy przypadkiem te operatory nie są przeciążone.
    Nawet w czystym C gdzie nie można definiować operatorów kompilator nie
    może swobodnie przekształcać wyrażeń.

    Np. w IEEE 754:
    float b = 1e32f;
    float c = -1e32f;
    float a = 1.0f;
    assert( a+(b+c) == 1.0);
    assert( a+b+c == 1.0);

    > Ilość przypadków, w których kompilator może to zrobić jest tak mała, że całe
    zjawisko raczej nie zasługuje na uogólnione stwierdzenia typu "w C++ jest tak".

    Tak właściwie to jest jeden przypadek kiedy kompilatorowi wolno - "kiedy
    nie zmieni to semantyki".

    Michoo

  • 48. Data: 2012-06-27 16:22:28
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.06.2012 13:58, Maciej Sobczak wrote:

    > W Javie wszystkie parametry przekazywane sa przez wartość. Nie ma czegoś takiego
    jak przekazywanie przez referencję ani też rozróżnialnych trybów in/out/inout.
    Jeszcze fajniejsze jest w javie dość ścisłe odróżnienie prymitywów od
    całej reszty:
    int a;
    int b;
    if(a==b) // nie można tu użyć equals
    foo();
    Teraz w toku refaktoringu zmieniamy typ a na integer. Kod nadal działa.
    Zmieniamy b na integer i kod przestaje działać. Ale na niekturych
    implementacjach jvm przestaje działać tylko dla wartości z poza zakresu
    -128:127, bo małe wartości ze względów wydajnościowych są trzymane w
    statycznej tablicy wewnątrz typu Integer.

    No i wywiedzenie wszystkiego od Object, dzięki czemu
    List<Intergr> l;
    l.find("1"); jest równie prawidłowe jak bezużyteczne.

    Michoo

  • 49. Data: 2012-06-27 16:29:30
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Wed, 27 Jun 2012 05:32:19 -0700, Roman W napisal:

    > Jest, ale jak wiele rzeczy w Javie wymaga duzo wiecej kodu niz C++:
    >
    > http://stackoverflow.com/a/7884637/59557

    To nie jest dużo kodu, ale jeszcze przydałoby się ref.get()++.
    func(Ref<Integer> index) {
    index.set(index.get()+1);
    }

    Edek

  • 50. Data: 2012-06-27 16:31:35
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 27.06.2012 14:30, Roman W wrote:
    > Och, w Javie jest MNOSTWO referencji:
    Tylko wszystkie są powiązane z bebechami GC - nie rozwiązują w żaden
    sposób problemu przekazywania wyjścia z funkcji.

    Michoo