eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/outRe: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
  • Data: 2012-06-29 05:15:00
    Temat: Re: Nie mieszczę się w tym garniturku część 2: Java i parametry in/out
    Od: " M.M." <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

    > Powiedzmy, że mam metodę która ma ze 30 zmiennych i, co oczywiste
    > w tym przypadku, jest za duża. Chcę ją podzielić.
    Ciekawe na czym polega istota problemu, bo jak rozumiem z powodu
    zwykłego podziału na pod-procedury na forum byś nie pisał.

    Ja często po prostu nie dzielę. Nie dzielę gdy są spełnione dwa warunki:
    1) Nie ma ani jednego kawałka wspólnego kodu. Mowa tutaj o trudnym kodzie, w
    którym łatwo o błąd. Jeśli są małe wspólne fragmenty kodu, ale kod jest
    trywialny to też nie dzielę.
    2) Gdy jedna duża procedura robi jedno dobrze wydzielone zadanie. Na tyle
    dobrze, że nie wyobrażam sobie aby w przyszłości zaszła potrzeba podziału.
    Owszem czasami się mylę i źle oceniam na początku że nie będzie potrzebny
    podział. Jednak są to sytuacje na tyle trudne, że nawet jakbym podzielił
    od razu, to i tak bym to zrobił w sposób nieułatwiający późniejszą pracę
    nad kodem.

    A co do problemu dużej ilości parametrów, to można po prostu upakować w
    strukturę albo klasę. Wtedy do każdej pod-procedury przekazujesz całą
    klasę i goocio.