  • 81. Data: 2019-06-04 13:47:38
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:38b9c83e-e095-4ca5-b411-23da52cdd35c@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:00:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    >Od kilku lat zużycie podobne w granicach 350kWh.
    >Mniej więcej tyle wychodzi zużycia na przeciętny dom. Mam porównanie
    >kilku innych osób i zeznają że bardzo podobne zużycie wychodzi.

    >Jest to taryfa g12W więc wszystkie weekendy i święta przez cała dobę
    >tańszy prąd

    Sumatycznie nadal dosc duzo, weekendowa taryfa moze powodowac tylko
    zmiane proporcji.

    >Duża część zużycia jak sobie sprawdzałęm kiedyś to sprzęty pracujące
    >non stop- pompki co/cwu, rutery, monitoring lodówka, zamrażarki itp.
    >W weekendu dochodzi myjka(mycie podjazdu, aut) i często jakieś
    >narzędzia typu pilarka, heblarka, czasami spawarka.

    >Zamrażarki, pralka zmywarka, lodówka, piekarnik, indukcja...

    lodowka srednio powiedzmy 50W. Zamrazarka chyba podobnie ... zalezy
    ile ich masz i po co tak duzo.
    routery, ladowarki - raczej niewiele zuzywaja, po kilka W.

    Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
    Chyba, ze masz staly obieg cwu.

    pralka nie tak znow duzo zuzywa, ale zalezy jak czesto pierzecie.
    Zmywarka pewnie czesciej.

    No i ten telewizor stale wlaczony ... ale przeciez nie w nocy, nie w
    dzien jak dzieci w szkole a rodzice w pracy ..

    U mnie w mieszkaniu tez sporo idzie, a przeciez zarowek juz nie mam
    :-(

    J.

  • 82. Data: 2019-06-04 14:21:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 13:49:30 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > lodowka srednio powiedzmy 50W. Zamrazarka chyba podobnie ... zalezy
    > ile ich masz i po co tak duzo.

    Dwie. I przymierzam się do ich wymieniany na jedną większa

    > routery, ladowarki - raczej niewiele zuzywaja, po kilka W.
    Rejestrator, kamerki, oświetlenie zewnętrzne itp

    > Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
    Bodajże 40W na pierwszym biegu 80W na najwyższym
    Pracuje praktycznie non stop zimą na 2 biegu latem dla potrzeb grzania CWU na 1(ale
    tu nie non stop)

    > pralka nie tak znow duzo zuzywa, ale zalezy jak czesto pierzecie.
    > Zmywarka pewnie czesciej.

    Min 1 raz dziennie bo wszystkie posiłki jadamy i gotujemy w domu

    > No i ten telewizor stale wlaczony ... ale przeciez nie w nocy, nie w
    > dzien jak dzieci w szkole a rodzice w pracy ..

    Praktycznie wcale nie włączany. No może z 1godzinę dziennie średnio wyjdzie

    > U mnie w mieszkaniu tez sporo idzie, a przeciez zarowek juz nie mam
    > :-(

    Praktycznie wszystkie już żarówki i halogeny wymieniłem na ledy(dwa halogeny zostały
    mi w garażu i jeden pod wiata na zewnątrz. Jak się spalą to wymienią na led. Ale
    jakoś to zauważalnie rachunków nie obniżyło
    szacuję że na oświetlenie te 30zł miesięcznie idzie zima, latem pewnie mniej

    Ale ta w skrócie:
    Zmywarka ze 30zł pewnie
    indukcja 50-60zł
    lodówka-30zł
    Zamrażarki z 50zł
    Oświetlenie 20-30zł
    I już masz 200zł
    A jeszcze piekarnik, pralka, pompka co i reszta gadżetów itp więc gdzieś tam w
    powyższej wyliczance przeszacowałem zużycia

  • 83. Data: 2019-06-04 14:32:21
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 12:31:22 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    na tańszy i droższy - 183kWh droższego, 132kWh tańszego.
    w G12W niestety nie ma tańszego prądu w dni powszednie od 13 do 15).

    > "Wprowadzony stan licznika to 0003439,0000 kWh i 0005870,0000 kWh co oznacza, że
    Twoje zużycie wyniosło w strefie Dzień 120 kWh i w strefie Noc 244 kWh.
    > Kwota faktury 181.65 zł"
    > Czyli 33%/67%

    Hmmm, to dzienne zużycie masz takie samo jak ja, a nocne prawie 3 razy większe.
    Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.
    Oczywiście masz wodę na prąd. Ale ogrzewanie ZTCP nie.

    A rozliczanie masz co miesiąc? Wg taryfy, z taką dużą opłatą handlową?
    Czy cykl 12-miesięczny i mała handlowa/abonamentowa, tylko taki dynks z podawaniem
    stanu licznika (innogy też daje taką możliwość, ale tylko z przejściem na faktury
    elektroniczne)?

    Co do faktury - wypisałbyś wszystkie pozycje z wartościami i cenami jednostkowymi,
    jakie masz, ciekawe, jak się różnią.

  • 84. Data: 2019-06-04 15:01:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 14:32:23 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

> [...]
    > Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.

    Nie mam wody(CWU) na prąd
    Gdybym miał to ze 100zł by pewnie doszło do rachunku.

    > A rozliczanie masz co miesiąc? Wg taryfy, z taką dużą opłatą handlową?

    Tzw rozliczenia rzeczywiste
    Zawsze 1go każdego miesiąca spisuje(a właściwe fotografuje licznik) i podaję stan
    poprzez ebok

    > Czy cykl 12-miesięczny i mała handlowa/abonamentowa, tylko taki dynks z podawaniem
    stanu licznika (innogy też daje taką możliwość, ale tylko z przejściem na faktury
    elektroniczne)?

    Prawdę mówiąc nie mam pojęcia jaki mam cykl. Podaję odczyt co miesiąc i co miesiąc
    płacę

    > Co do faktury - wypisałbyś wszystkie pozycje z wartościami i cenami jednostkowymi,
    jakie masz, ciekawe, jak się różnią.

    Poprzednia fucktura:
    https://tinypic.pl/f0iqq2w14768

  • 85. Data: 2019-06-04 15:19:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >Ale jeszcze trzeba wziąć pod uwagę, że ja nie mam tego okienka 13-15.
    >Oczywiście masz wodę na prąd. Ale ogrzewanie ZTCP nie.

    Ale ma weekendowa taryfe i sobota z niedziela zaliczaja sie do nocy.

    Jak jeszcze w soboty robi pranie czy wieksze gotowanie, to juz nie
    dziwi.

    J.

  • 86. Data: 2019-06-04 15:27:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Dwie. I przymierzam się do ich wymieniany na jedną większa

    A po co ... nawet jedna ?
    Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego zrodla ?

    >Rejestrator, kamerki, oświetlenie zewnętrzne itp

    kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze ktos
    lubi jasno :-)

    > Pompka co ... ogolnie niewielkiej mocy i pracuje tylko w zimie.
    >Bodajże 40W na pierwszym biegu 80W na najwyższym
    >Pracuje praktycznie non stop zimą na 2 biegu latem dla potrzeb
    >grzania CWU na 1(ale tu nie non stop)

    Ale faktura w zasadzie z lata, CO nie bylo jak sie domyslam.

> [...]
    >halogeny zostały mi w garażu i jeden pod wiata na zewnątrz. Jak się
    >spalą to wymienią na led. Ale jakoś to >zauważalnie rachunków nie

    Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno zauwazyc.

    Jak unia zakazala zarowek, to usilowalem sie dopatrzec oszczednosci w
    skali kraju ... i nie bardzo widze.
    Moze ludzie tez od dawna zaczeli przechodzic, moze kupili zapas
    zarowek,
    a moze zarowek ubylo, a kuchni elektrycznych przybylo ..

> [...]
    >A jeszcze piekarnik, pralka, pompka co i reszta gadżetów itp więc
    >gdzieś tam w powyższej wyliczance przeszacowałem zużycia

    Mnie wkurza, ze "wszystko wylaczone", a 40W plynie ...
    Reszta to wiadomo - jak pracuje, to trzeba placic.

    J.

  • 87. Data: 2019-06-04 15:45:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 15:30:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A po co ... nawet jedna ?

    W jednej praktycznie same owoce co tam u mnie rosną i są ich latem nadwyżki-borówki,
    jagody kamczackie, truskawki, lubczyk, koperek itp

    > Sklepu nie macie w okolicy, czy lubicie pol swinii ze znanego zrodla ?

    Sklepów mam w okolicy pełno, pół świni tez nie kupuję ale raz na jakiś czas kiełbasy
    narobię, trochę na bieżąco uwędzę a reszta jako tzw biała kiełbasa do zamrażarki.
    Później się wyjmuje i jest. 1 kg białej kiełbasy wychodzi mnie min 15-18zł nie licząc
    robocizny wiec boję się jeść tego co w sklepach kosztuje 10zł/kg bo nie mam pojęcia
    co tam jest w środku;)
    Pierogi jak robię to tez od razu z setkę nalepie i zamrożę.
    Takie hobby;)

    > kamerki moga troche zuzyc, ale LED teraz oszczedne ... chyba, ze ktos
    > lubi jasno :-)

    Lubimy jasno.

    > Nie wiem jak Ty, ja zaczalem wymieniac dawno temu, to trudno zauwazyc.

    Tak ze dwa lata temu zaczełem systematycznie wymieniać

  • 88. Data: 2019-06-04 16:03:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >W jednej praktycznie same owoce co tam u mnie rosną i są ich latem
    >nadwyżki-borówki, jagody kamczackie, truskawki, lubczyk, koperek itp

    No chyba, ze tak.
    Choc ... liczyles, ile Cie ten koperek kosztuje ?

> [...]
    >co tam jest w środku;)
    >Pierogi jak robię to tez od razu z setkę nalepie i zamrożę.

    Z hobby sie nie dyskutuje ... ale czemu lepic setke pierogow i mrozic
    ?

    No dobra, czasem czlowiek wraca zmieczony, a tu dobre pierogi czekaja
    :-)

    >Lubimy jasno.

    Za oknem ?

    >Tak ze dwa lata temu zaczełem systematycznie wymieniać

    To musialbys odszukac fakture sprzed dwoch lat.
    Tylko najlepiej jakis zimowy miesiac, i zeby ferie nie kolidowaly.
    Listopad moze.

    J.

  • 89. Data: 2019-06-04 16:23:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 16:05:45 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Choc ... liczyles, ile Cie ten koperek kosztuje ?
    Zerknij ile w markecie kosztuje pudełko malin, borówek itp.
    Zresztą mam swoje i trzeba to zagospodarować. Jak mam chęć w sobotę w styczniu zrobić
    drożdżówki z jagodami to nie muszę biegać po sklepach i jagód szukać. Czy grzyby np.
    Grzyby też mrożę. Raz na jakiś czas jadę do człowieka co ma hodowle pstrąga i też
    kupuje od razu z 10 szt i do zamrażary. Bo nie ma tak że na bieżąco ma on kilogramowe
    sztuku. Cykl takiej hodowli ileś tam czasu trwa i trzeba sie wpasować.
    > ?

    Żeby się nie bawić w lepienie danego dnia 15szt jak się ma ochotę na obiad zjeść.

    > To musialbys odszukac fakture sprzed dwoch lat.
    > Tylko najlepiej jakis zimowy miesiac, i zeby ferie nie kolidowaly.
    > Listopad moze.

    To tez nie tak ze od razu wszystkie zmieniłem
    Systematycznie jak żarówki padały a ledy zaczęły mieć akceptowalną jakość i cenę
    Mam jednego pewnego sprzedawcę na allegro i systematycznie od niego kupowałem-ostatni
    zakup z pół roku temu
    Kiedyś jak dla żarówek liczyłem to koszt oświetlenia wychodził mi maks 30zł więc
    zmiana na Ledy nie da zauważalnych różnic na fakturze

  • 90. Data: 2019-06-04 16:34:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >To tez nie tak ze od razu wszystkie zmieniłem
    >Systematycznie jak żarówki padały a ledy zaczęły mieć akceptowalną
    >jakość i cenę

    Ale to nie przeszkadza, chyba, ze nastapila zmiana innych odbiornikow.

    >Kiedyś jak dla żarówek liczyłem to koszt oświetlenia wychodził mi
    >maks 30zł więc zmiana na Ledy nie da zauważalnych różnic na fakturze

    No tak, moze byc trudno zauwazyc.

    Ale teraz na LED to powinno byc z 5 zl :-)

    J.