  • 51. Data: 2013-04-22 10:42:45
    Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod,
    >licznika cofal nie bede. Pisze "jesli", bo prawdopodobnie bede nim
    >jezdzil
    >do smierci technicznej.

    >Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie
    >niezwykle...

    Tylko jak widzisz - takich nie mozna kupic, bo sie ich nie sprzedaje
    :-)

    J.

  • 52. Data: 2013-04-22 11:29:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    Generalizujesz....
    Mam slilo, 2003r 250tys i jedynei z powaznych napraw to sprzeglo i dwumasa.
    Zawieszenie, przeglady plyny itp..
    I nic sie nie dzieje..
    Fiat oczywiscie to nie lans jak BMW...

  • 53. Data: 2013-04-22 12:49:36
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    W dniu 2013-04-22 10:06, Adam Wysocki pisze:

    > Taki przebieg w Sienie jest możliwy? Pocieszasz mnie, ja mam teraz ok.
    > 125kkm i zastanawiam się, ile jeszcze pociągnie...
    >
    > Który rocznik? 99?

    tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to
    peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w
    zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.

  • 54. Data: 2013-04-22 12:55:57
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:23:14 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    t...

    > Nie - ale z aut na F tylko Fiat.
    > Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet jeśli, to zazwyczaj są to
    > pierdoły i idzie to tanio naprawić.
    > Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to
    > 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).

    Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrządu i
    kosztuje 500zł. Pięćset.

  • 55. Data: 2013-04-22 13:39:56
    Temat: Re: Nie kupie wiecej FIATA !!!
    Od: "Axel" <a...@o...pl>

    "h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
    > dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej
    > nastepne?
    > niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat.
    > i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania.

    Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do
    czasu...
    Nie uzytkowales nawet polowy z tych samochodów.

    --
    Axel

  • 56. Data: 2013-04-22 13:42:18
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do
    > czasu...
    > Nie uzytkowales nawet polowy z tych samochodów.

    tak tak. masz racje miszczu.

  • 57. Data: 2013-04-22 14:08:36
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    h.w.d.p. <h...@i...yfd> wrote:

    > tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to
    > peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w
    > zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.

    Obudowa alternatora u mnie też pęknięta, ale jeżdżę tak.

    http://motogof.tumblr.com/

  • 58. Data: 2013-04-22 16:59:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrządu i
    > kosztuje 500zł. Pięćset.

    5500 to był podany przez ASO koszt naprawy, nie wnikam co i ile tam
    wliczyli.

  • 59. Data: 2013-04-22 20:23:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a):

    > Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda.
    > Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a
    > hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ?

    Różnie to bywa w różnych markach.
    Ale Fiat faktycznie miał to tak, że brakowało pojemności w pompie.
    Nawet mając wyrzucone spod pedału wszystko do gołej blachy.

  • 60. Data: 2013-04-22 20:47:32
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
    > 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
    > jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
    > ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.
    >
    > 1) Padła uszczelka pod głowicą.

    Ten silnik tak już miał.
    Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
    86KM, różniły się głównie głowicą.
    Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były
    bardzo awaryjne.

    Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
    Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo
    wszystko nadmiernie.
    No ale co się narozbierałem to moje :-)

    > 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.

    Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
    zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)

    > 3) Padł przekaźnik od wycieraczek.

    Mi zawsze padał od kierunków.

    > 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
    > autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
    > wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
    > powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.

    Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie
    wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
    W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo
    było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były.

    > 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.

    A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)

    > 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.

    Porządną trzeba było kupić :-)

    > 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.

    Też standard.
    Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
    śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i
    mocno skręcić.

> [...]
    > A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
    > brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego

    Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
    hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
    ledwo się uruchomi.
    Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.