-
51. Data: 2013-04-22 10:42:45
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup
>Ja oszustem nie jestem i JESLI kiedykolwiek sprzedam obecny samochod,
>to
>licznika cofal nie bede. Pisze "jesli", bo prawdopodobnie bede nim
>jezdzil
>do smierci technicznej.
>Jak wiec widzisz, 10-latek z przebiegiem 120 tys. to nie takie
>niezwykle...
Tylko jak widzisz - takich nie mozna kupic, bo sie ich nie sprzedaje
:-)
J.
-
52. Data: 2013-04-22 11:29:52
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>
Generalizujesz....
Mam slilo, 2003r 250tys i jedynei z powaznych napraw to sprzeglo i dwumasa.
Zawieszenie, przeglady plyny itp..
I nic sie nie dzieje..
Fiat oczywiscie to nie lans jak BMW...
-
53. Data: 2013-04-22 12:49:36
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
W dniu 2013-04-22 10:06, Adam Wysocki pisze:
> h.w.d.p. <h...@i...yfd> wrote:
>
>> do niedawna uzytkowalem taka sama siene z przebiegem 400kkm,
>
> Taki przebieg w Sienie jest możliwy? Pocieszasz mnie, ja mam teraz ok.
> 125kkm i zastanawiam się, ile jeszcze pociągnie...
>
> Który rocznik? 99?
>
tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to
peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w
zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.
-
54. Data: 2013-04-22 12:55:57
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: Iglo <i...@o...pl>
Dnia Sun, 21 Apr 2013 13:23:14 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:w...@4...ne
t...
>> Dnia Sun, 21 Apr 2013 12:18:03 +0200, Cavallino napisał(a):
>>> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>> grup
>>>>> Podsumowując - wyjątkowe badziewie, dlatego taki temat.
>>>> Bo ja wiem ... kazda z osobna sie zdarza i w innych markach, tylko
>>>> ilosc budzi pewne wrazenie ... ale to by trzeba z kims pogadac kto
>>>> jednym autem 10 lat przejezdzil.
>>> Ja przejeździłem 3 lata Renault Megane (czyli auto droższe i klasa wyższa
>>> niż Siena) i lista awarii była dłuższa.
>>> Wniosków chyba podpowiadać nie muszę.....
>>
>> Nigdy wiecej samochodow na F ?
>
> Nie - ale z aut na F tylko Fiat.
> Bo wcale się nie psuje bardziej niż inne, a nawet jeśli, to zazwyczaj są to
> pierdoły i idzie to tanio naprawić.
> Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za to
> 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).
Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrządu i
kosztuje 500zł. Pięćset.
-
55. Data: 2013-04-22 13:39:56
Temat: Re: Nie kupie wiecej FIATA !!!
Od: "Axel" <a...@o...pl>
"h.w.d.p." <h...@i...yfd> wrote in message
news:kl1kbi$f25$1@node2.news.atman.pl...
>> ROTFL! I uwazasz, ze to kwestia uzytkowania samochodu???
>> I jeszcze jako argument wyciagasz 50 aut w ciagu 20 lat? Jak sie
>> uzytkuje auto przez 3 miesiace, to nie wiem, co trzebaby robic, zeby
>> uszczelke uszkodzic...
> dlaczego zakladasz ze ktos ma jedno auto przez 3 miesiace a pozniej
> nastepne?
> niektorzy maja ich kilka, niektore od kilkunastu lat.
> i uwazam ze ich bezawaryjnosc jest wynikiem rozsadnego uzytkowania.
Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do
czasu...
Nie uzytkowales nawet polowy z tych samochodów.
--
Axel
-
56. Data: 2013-04-22 13:42:18
Temat: Re: Nie kupie wiecej FIATA !!!
Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>
> Mówimy o _uzytkowaniu samochodów_, a nie przejechaniu sie jakims od czasu do
> czasu...
> Nie uzytkowales nawet polowy z tych samochodów.
>
tak tak. masz racje miszczu.
-
57. Data: 2013-04-22 14:08:36
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
h.w.d.p. <h...@i...yfd> wrote:
> tak, 99. blacha sie sypala ale mechanika bez zarzutu. jedyne usterki to
> peknieta cewka zaplonowa i pekniety alternator. do samego konca w
> zawieszeniu oryginalne gumy i stukal tylko stabilizator.
Obudowa alternatora u mnie też pęknięta, ale jeżdżę tak.
--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/
-
58. Data: 2013-04-22 16:59:55
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
>> Np. Fiat naprawiał wariatory za 2000 zł i mniej, a Renault krzyczało za
>> to
>> 5500 (ostatecznie zrobili na gwarancji, ale po 0,5 rocznych bojach).
>
> Wariator w benzynowych motorach renault to koło zmiennych faz rozrządu i
> kosztuje 500zł. Pięćset.
5500 to był podany przez ASO koszt naprawy, nie wnikam co i ile tam
wliczyli.
-
59. Data: 2013-04-22 20:23:46
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 21 Apr 2013 10:24:31 +0200, J.F. napisał(a):
>> A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
>> brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
>> zbiorniczka na płyn hamulcowy.
>
> Watpie. W tanszych markach sa dwa obwody, to i sienie beda.
> Tylko ze w praktyce to wyglada tak jak piszesz - peka jeden obwod a
> hamulce znikaja wszystkie. O co tu chodzi ?
Różnie to bywa w różnych markach.
Ale Fiat faktycznie miał to tak, że brakowało pojemności w pompie.
Nawet mając wyrzucone spod pedału wszystko do gołej blachy.
-
60. Data: 2013-04-22 20:47:32
Temat: Re: Nie kupię więcej FIATA !!!
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:16:40 +0200, Jan Rudnicki napisał(a):
> Witam,
>
> Podzielę się wrażeniami z użytkowania czegoś takiego jak Fiat Siena HL
> 1.2, rok prod. 1999 - kupiony w 2000r. w tzw. promocji z upustem 3tys.
> jako auto z poprzedniego rocznika. Przejechałem tym autem w ciągu 10 lat
> ok. 100tys.; w 2010r. sprzedałem.
>
> 1) Padła uszczelka pod głowicą.
Ten silnik tak już miał.
Nie wiem jaki miałeś, ale oni robili ten sam silnik w wersjach od 60 do
86KM, różniły się głównie głowicą.
Te stare 8V 60-75KM jeszcze jakoś dawały radę, ale nowsze 16V już były
bardzo awaryjne.
Ja miałem 86KM 16V i podobne odczucia co Ty.
Fakt że to była rajdówka, eksploatacja dość intensywna, ale sypał się mimo
wszystko nadmiernie.
No ale co się narozbierałem to moje :-)
> 2) Padły spręży z tyłu - po prostu popękały.
Nie wiem z czego tam mają sprężyny, ale AFAIR to w ASO były tańsze niż
zamienniki - ale warto był brać te zamienniki :)
> 3) Padł przekaźnik od wycieraczek.
Mi zawsze padał od kierunków.
> 4) Padło sprzęgło - zaczęło piszczeć i wydawać dźwięki. (Tzw.
> autoryzowany firmowy serwis w Gdyni na ul. Wielkopolskiej nie wkręcił
> wszystkich śrub mocujących skrzynię.) Gdy pojechałem tam ponownie -
> powiedzieli, że są niepotrzebne, ale wkręcili.
Trochę można się zgodzić - tam śrub chyba jakoś dużo było, ale tak żeby nie
wszystkie wkręcać to się nigdy nie odważyłem :)
W ogóle w tym silniku było bardzo dużo wszystkich śrub, w dodatku łatwo
było urwać gwinty w tym bloku - jakieś słabiczne te bloki chyba były.
> 6) Dosyć szybko, po krótkim okresie użytkowania - tłumik do wymiany.
A to nie wiem - ja wszystkie urywałem :)
> 5) Padła znowu uszczelka pod głowicą.
Porządną trzeba było kupić :-)
> 6) Zaczęły pojawiać się wycieki z miski olejowej.
Też standard.
Tu pomagała dopiero wymiana gwintów na wzmocnione (helicoil itp.), albo
śrub na szpilki. Wtedy można było zrobić porządną uszczelkę silikonową i
mocno skręcić.
> 15) Padła rurka od przewodu hamulcowego - zaczął wyciekać płyn
> hamulcowy, mogło skończyć się nieszczęściem, jechałem akurat autostradą.
> A rozwiązanie jest tam jednoobwodowe - tzn. padnięcie rurki powoduje
> brak hamulców we wszystkich kołach - nie ma tam tzw. dzielonego
> zbiorniczka na płyn hamulcowy.
Rowiązanie jest dwuobwodowe i zbiorniczek jest podwójny, ale pompa
hamulcowa jest za mała i faktycznie po padzie jednego obwodu drugi ledwo
ledwo się uruchomi.
Mając dywaniki pod pedałem pewnie nawet wcale.