    From: "Piotr W." <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie daj się nabić w Viaauto!- przemyślenia kierowcy indywidualnego
    Date: Sun, 8 Jun 2014 18:32:14 +0200

    Witam.

    Zaoszczędzę czas na bramkach ale stracę czas na poszukiwanie punktu wypożyczeń i
    potem na oddanie przy korzystaniu z autostrady
    raz do roku w czasie wyjazdów wakacyjnych. A co z pozostałą niewykorzystaną kasą na
    koncie ?
    Opłata z góry poprzez Internet czy SMS przed podróżą, też mnie nie przekonuje bo do
    końca nie znamy całej trasy wakacyjnej kiedy
    dodatkowo chcemy po drodze odwiedzić rodzinę/znajomych, zwiedzić np.: starówkę
    Torunia etc. i wrócić z wakacji inną trasą etc.
    Jak system jest taki zdolny i rozpoznaje nr. rej. to po zarejestrowaniu w systemie,
    uzyskaniu konta i wpłaceniu np. zaliczki
    SMS/przelewem/KK
    powinien przesyłać do mnie na koniec m-ca rachunek do zapłaty. Obawiam się wadliwych
    urządzeń Via-auto, złego naliczania, braku
    gotówki na urządzeni z powodu wadliwości systemu lub zmiany trasy na dłuższą bo
    zmieniliśmy zamiary (na razie nie potrzeba
    zezwolenia na
    przemieszczanie się po PL tak jak w stanie wojennym więc możemy zmienić wakacyjne
    plany z różnych powodów a przy powszechności
    tel. kom. i Internetu jest to łatwe, ja już po wyjeździe w trasę, dostałem telefon,
    że ciotka w Koszalinie chora i w szpitalu i
    telefonicznie
    zarezerwowałem lokum w innej lokalizacji i zmieniłem trasę przejazdu - autentyczne! -
    życie niesie różne niespodzianki o jakich
    "fizjologom się nie śniło"), lub zwyczajnie przegapiliśmy zjazd i 3000 zł za każdą
    następną bramkę ?
    Przy obecnie proponowanych rozwiązaniach NIE BĘDĘ korzystał z autostrady.

    Skorzystam jeżeli wzorem ZUS/NFZ etc. będę mógł założyć konto na serwerze GDDKiA i
    nawet mogę udać się do odpowiedniego punku w celu
    uwierzytelnienie (DO+DR+zdjęcie samochodu :) potem załaduje to konto przelewem/KK i w
    drogę, A po miesiącu otrzymam fakturę za
    korzystanie z autostrad z info o kwocie zdjętej z w/w konta. Aby nakłonić
    użytkowników aby zawsze na koncie mieli kasę, można
    zastosować mały
    rabat w momencie wystarczających środków na koncie, a wypadku braku zastosować
    zwyżkę o np. 1 gr/km i oczywiście 14 dni na
    uzupełnienie
    konta. Oraz środki na koncie ważne bezterminowo bo następny wyjazd nas morze dopiero
    za rok.(A nie wzorem pre-paidów, przepadają po
    okresie.). Wtedy skorzystam ze systemu.

    A co się stanie jak nie będę wiedział, że zaraz pojadę autostradą bo nawigacja mnie
    tak przez pomyłkę poprowadzi?
    He? Dobre pytanie, co? - pyta jeden z internautów.
    I to jest bardzo dobre pytanie. Dotychczas jeżeli nie mieliśmy zamiaru korzystania za
    autostrady a jednak na niej się znaleźliśmy
    ( czy to z powodu nawigacji, pomylenia trasy, zablokowania trasy alternatywnej czy
    też podjęcia decyzji: jedziemy autostradą, będzie
    szybciej bo jesteśmy spóźnieni lub dostaliśmy telefon, że mamy wracać a nie jechać
    jeszcze do ciotki etc.) a więc dotychczas
    braliśmy bilet na
    wjeździe i jazda dalej, a teraz co ? 3000 zł za każdą bramkę bo nie przewidzieliśmy
    wcześniej jazdy autostradą na której to
    znaleźliśmy się
    przypadkiem bo np. drogi expressowe coraz bardziej podobne do autostrady np. S8
    Róża-Rzgów i dalej do węzła Łódź-Południe jak
    autostrada,
    wjazd na autostradę A1 (już gotowy) rozpoznajemy po bramkach. Podobnie S8/A8 we
    Wrocławiu itp. itd. etc.
    Obserwacja znaków "Autostrada" nieskuteczna bo cześć ich jest bezpłatna a i taką
    pozostanie np.A8 Wrocław. i inne obwodnice np A1
    Toruń, A2 Poznań etc.

    pozdrowienia Piotr W.

    P.S. Ciekawe, że jak doładowuję tel. pre-paid Orange/Play kartą KK z BZWBK w
    bankomacie PKO BP, to mimo że muszą współpracować
    ze sobą różne trzy firmy, to odchodząc od bankomatu kilka kroków już mam
    potwierdzenie doładowania na tel. SMS'em. Można ? można.
    A w przy doładowaniu Via, czyta się utyskiwania kierowców czekających godzinami na
    parkingach na realizacje doładowania przez np.
    szefa etc. Można ? nie można..:(