  • Data: 2011-03-18 07:27:23
    Temat: Re: Nie chce zapalic gsx r 750
    Od: "Tytus" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Siemka

    ***"James"
    A pojazdy rozne byly, motorynka, MZ150,
    Jawa 350, LS650, CBR600 i kilka innych. Swiece wymieniam jak przychodzi na
    to czas z racji przebiegu, nigdy z powodu awarii. Co ja robie zle?

    Jesli rzeczywiscie nigdy Ci nie padly swiece w dwusuwie to wielki szacun.
    Ale niestety nie ma takiej opcji - chyba ze moto stalo .

    ***A tak na marginesie, co sie w swiecy moze popsuc? Elektroda nasiąka
    benzyna,
    > izolator mieknie?

    Przy ekstremalnie bogatej mieszance - w duzych pojemnosciach skokowych,
    swiece nie osiagajac temperatury pracy pozwalajacej na zmiane stanu cieklego
    na parowy paliwa, zalewaja sie benzyna tak, ze nie wystepuje na nich iskra -
    bena sluzy za srodek gasniczy.
    Bo jak to mowia do tanga trzeba dwojga a w przypadku spalania nie dosc ze
    dwojga to na dodatek w odpowiedniej proporcji ktora jest poteznie zachwiana
    w momencie pracy silnika na ssaniu. Hint : spalanie niezupelne i
    niecalkowite!
    Jest to szczegolnie niebezpieczne w silnikach gaznikowych gdzie system
    ssania praktycznie leje paliwo do gardzieli a sama mieszanka przelatujac
    przez zwezki w gazniku ochladza sie do ok -15 C.
    Lekarstwem na takie podlane swiece jest czasami to o czym pisal Kuczu -
    czyli zwiekszenie energii ladunku elektrycznego podawanego na elektrody
    poprzez zwiekszenie odstepu miedzy fajka a swieca.
    Dlaczego tak sie dzieje to mam nadzieje wiesz???

    Nic mnie tak nie cieszy jak podanie zyczliwej dloni z rana :)

    --
    Tytus
    żółta motorynka