  • Data: 2011-05-13 14:27:25
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-13 14:06, Andrzej Ława pisze:

    > Bredzisz i to bardzo niebezpiecznie.

    Wręcz przeciwnie - bredzeniem i naciąganiem faktów/przepisów to można
    nazwać to co tutaj prezentujesz.

    > Przepis jest jasny: nie możesz zacząć wyprzedzania, jeśli ktoś z tyłu
    > już wyprzedza

    Nieprawda:
    <cite>
    Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    upewnić się w szczególności, czy:

    1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    bez utrudnienia komukolwiek ruchu;

    2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    </cite>

    Teraz jestem ciekaw jak będziesz bredził na sprecyzowanie 'z tyłu'.

    > i masz obowiązek zweryfikować to, zanim sam wyprzedzanie
    > rozpoczniesz. Czyli tak czy inaczej _musisz_ popatrzeć. A jak już
    > popatrzysz, to _nie_wolno_ ci zignorować tego, co widzisz, bo ci do
    > teorii nie pasuje.

    Tobie do teorii wiele nie pasuje - w szczególności fakty i przepisy.
    1. Miejsca jest wystarczająco dużo, jest widoczność, zgodnie z Art. 4
    mamy prawo zakładać, że inni również się stosują do przepisów.
    2. Za mną nie jedzie nikt, kto rozpoczął wyprzedzanie. Owszem, ktoś
    tam daleko z tyłu wyprzedza kogoś, ale to nie jest pojazd jadący za
    mną. Margines bezpieczeństwa przyjęty nawet dla prędkości max +50%.

    Wyprzedzamy.

    Dobranoc