  • Data: 2011-05-13 14:51:26
    Temat: Re: Nich szlag trafi debili na motorze !!!
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-13 14:27, Artur Maśląg pisze:
    [...]
> [...]
    > <cite>
    > Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem
    > upewnić się w szczególności, czy:
    >
    > 1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania
    > bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
    >
    > 2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;
    >
    > 3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    > zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    > jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    > </cite>
    >
    > Teraz jestem ciekaw jak będziesz bredził na sprecyzowanie 'z tyłu'.

    Wykładnia AŁ jest prosta, pozwolę sobie go wyręczyć:)
    Ad. 1. Jeżeli jest to motocykl to zawsze ma odpowiednią, jeżeli czegoś
    nie widzi to tego nie ma, ewentualnie kierowca puszki specjalnie, coś
    zasłonił albo czegoś nie zasygnalizował.

    Ad. 2. *Wszystko* co za nim, więc jeżeli kilometr wcześniej ktoś zaczął
    wyprzedzać, to Ty już nie możesz. Koniec kropka.

    Ad. 3. To się nie tyczy motocyklistów, bowiem oni są w ciągłym stanie
    wyprzedzania, więc nie mogą rozpoczynać czegoś co trwa i rozpoczęło się
    z chwilą uruchomienia silnika.

    > Tobie do teorii wiele nie pasuje - w szczególności fakty i przepisy.
    > 1. Miejsca jest wystarczająco dużo, jest widoczność, zgodnie z Art. 4
    > mamy prawo zakładać, że inni również się stosują do przepisów.
    > 2. Za mną nie jedzie nikt, kto rozpoczął wyprzedzanie. Owszem, ktoś
    > tam daleko z tyłu wyprzedza kogoś, ale to nie jest pojazd jadący za
    > mną. Margines bezpieczeństwa przyjęty nawet dla prędkości max +50%.

    AŁ zaraz Ci wyjaśni, że nie patrzysz w lusterka, nie używasz
    kierunkowskazów (co najmniej kilka minut przed rozpoczęciem manewru), a
    dla motocyklistów nie ma pojęcia daleko z tyłu, on w każdej chwili może
    być blisko. Oczywiście jedzie z prędkością minimalnie większą niż Twoja:)

    A.