  • 31. Data: 2016-11-23 12:22:11
    Temat: Re: Nic prostszego ...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:920a5302-610d-4bb4-8fe4-34e904647c9f@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 23 listopada 2016 07:53:35 UTC+1 użytkownik spider napisał:

    > Było o obowiązku rezygnacji z manewru wyprzedzania. Z przepisów nie
    > wynika że obowiązek jest, więc odpowiedź jest jasna.
    > Za to pytanie z mżawką iście kretyńskie. Jadę sobie suchą drogą, nagle
    > pojawia się mżawka, super, "zmniejszyła się możliwość wystąpienia
    > poślizgu" no to rura! ;)

    To pytanie tez ma więcej głębi:
    Jak pada grad to raczej nie jest zimno. A wręcz się ociepla.
    Więc grad może sprawić że wcale bardziej slisko nie będzie.

    Za to mżawka jak spadnie to może szybko zamarznąć i będzie istna
    katastrofa - slisko jak diabli.

    Pytania niektóre głupio zadane.

    Inne spoko tyle że pokazuja jak nieintuicyjne mamy przepisy...

    Ja pamiętam z kursu pytanie: Kiedy jest bardziej ślisko? Na początku ulewy
    czy na początku mżawki?
    Odpowiedź "na początku mżawki" była poparta tłumaczeniem, że mżawka w
    połączeniu z brudem na jezdni tworzy bardzo śliską warstwę błota, która jest
    zmywana dopiero po dłuższym czasie. Ulewa szybko zmywa brud z jezdni, co
    poprawia przyczepność względem mżawki, ale po kilku minutach przyczepność
    się pogarsza z powodu warstwy wody mogącej zalegać na jezdni.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 32. Data: 2016-11-23 12:22:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2016 o 12:22, yabba pisze:

> [...]
    > przyczepność się pogarsza z powodu warstwy wody mogącej zalegać na jezdni.

    To akurat jest prawda i watro żeby o tym na prawku mówić. Ja się
    dowiedziałem dopiero jak na motocykl robiłem.

    Shrek

  • 33. Data: 2016-11-23 12:32:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To akurat jest prawda i watro żeby o tym na prawku mówić. Ja się
    >dowiedziałem dopiero jak na motocykl robiłem.

    Hm, a mnie tak z praktyki samochodowej i probnych hamowan, wychodzi,
    ze mzawka przyczepnosci bardzo nie zmniejsza.

    No i ciekawe - opony lepsze, drogi czystsze, samochody mniej oleju
    gubia ?

    A moze na motocyklu inaczej to wyglada ?

    J.

  • 34. Data: 2016-11-23 12:35:27
    Temat: Re: Nic prostszego ... mozliwie blisko.
    Od: "Rey48" <w...@w...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości

    > W przepisach jest nakazana jazda prawym pasem.

    W przepisie jest obowiązek jazdy "mozliwie blisko prawej krawędzi jezdni".

  • 35. Data: 2016-11-23 12:40:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2016 o 12:32, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > No i ciekawe - opony lepsze, drogi czystsze, samochody mniej oleju gubia ?
    >
    > A moze na motocyklu inaczej to wyglada ?

    Na motocyklu to wygląda tak, że tam gdzie w samochodzie jeszcze abs nie
    działa, to na moto czasem już leżysz (chyba że zablokuje się akurat
    tylne i trzymasz zablokowane do końca);)

    Ogólnie to odkąd jeżdzę na moto to "szacunek" dla roboty absu mi urósł
    jakieś 200% - oczywiście pozdrawiam tych co lepiej hamują bez absu na
    wężu ogrodowym:P

    Shrek

  • 36. Data: 2016-11-23 12:58:21
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A ja to akurat rozumiem.
    > Na trzy pasmowej drodze prawy pas jest dla włączająchch sie do ruchu i ewentualnie
    ciężarówek. Jadąc nim nikomu nie wadze jak sie włącza do ruchu i zazwyczaj jednak
    jade troche szybciej od ciężarówek.
    > Na prawym jadą szybcy. Albo troche szybcy albo bardziej szybcy. I niech se jadą.
    >
    > W ten sposób na środkowym jest najwięcej ludzi bo chcą jechać spokojnie.
    >
    > Nie ma co narzekać. Zamiast tego możesz mieć "szachownice" jak w usa albo obowiązek
    jazdy po prawej i ciagłe zmiany pasa.

    > IMHO u nas jest optymalnie mimo ze niektórym sie nie podoba...

    Jeżeli tych kierowców wyprowadza z równowagi konieczność czasami zmienić
    pas, to może faktycznie niech już lepiej tego nie robią i nie stwarzają
    dodatkowego zagrożenia. Ale jakoś w takich Niemczech da się sprawnie
    jechać prawym pasem i zmieniać go, aby wyprzedzić albo wpuścić
    włączającego się do ruchu.

  • 37. Data: 2016-11-23 13:16:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2016 o 12:58, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > dodatkowego zagrożenia. Ale jakoś w takich Niemczech da się sprawnie
    > jechać prawym pasem i zmieniać go, aby wyprzedzić albo wpuścić

    Ale oni mają autostrady od zawsze. Ja na przykład zacząłem jeżdzić dość
    póżno, więc od razu już jakieś tam ekspresówki i autostrady od czasu do
    czasu zaliczałem od początku.

    I bardzo dziwiło mnie, jak jeżdziliśmy służbowo i kierowaliśmy kto
    akurat miał ochotę, że moje "lawirowanie między pasami" (pówrót na prawy
    po każdym praktycznie wypdzedzaniu, nawet jak nikt za mną nie jechał,
    czy zjazd z prawego na lewy na węzłach, mimo że przecież na prawym
    nikogo nie ma) budziło zdziwienie ludzi, co kierowali od 10 lat dłużej
    niż ja.

    Po prostu spora część ludzi autostrady traktuje jak normalne drogi w
    mieście, bo kiedyś nie było i nikt ich nie nauczył po nich jeździć.
    Widać to zwłaszcza na odcinku Łódź - Warszawa i z powrotem - dla nich to
    taka lepsza droga do pracy, więc dopóki jedzie choć o 10 szybciej niż
    ten na prawym to po co zmieniać?

    Shrek

  • 38. Data: 2016-11-23 13:36:17
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > Widać to zwłaszcza na odcinku Łódź - Warszawa i z powrotem - dla nich to
    > taka lepsza droga do pracy, więc dopóki jedzie choć o 10 szybciej niż

    Ja tu widzę problem generalnie kultury jazdy, a nie tylko brak
    przyzwyczajenia do dróg szybkiego ruchu - pewne nawyki, które
    ukształtowały się u dużej liczby kierowców. Np. stresowanie się, kiedy
    trzeba przyhamować (na zwykłych drogach rozpowszechnioną reakcją na
    przyhamowujący z przodu samochód jest natychmiastowe jego wyprzedzenie,
    niezależnie od tego, czy pozwalają na to przepisy i warunki), więc
    środkowy pas daje nadzieję, że tego da się uniknąć. Natomiast inni boją
    się zmieniać pas, a z tym prawym nigdy nie wiadomo. Albo zbyt mały
    odstęp między pojazdami - zjedziesz na prawy pas, a potem go nie
    opuścisz, aby wyprzedzić wolniejszy samochód, bo nie da się wcisnąć.

    Piotr

  • 39. Data: 2016-11-23 14:05:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.11.2016 o 13:36, Uncle Pete pisze:

    > Albo zbyt mały
    > odstęp między pojazdami - zjedziesz na prawy pas, a potem go nie
    > opuścisz, aby wyprzedzić wolniejszy samochód, bo nie da się wcisnąć.

    To w sumie też - nawet nie chodzi o zbyt mały odstęp, ale to jest
    właśnie to co się dzieje między Łodzią a Warszawą. Prawy pas 100-110,
    lewy 120-130, ale nikt nie zjedzie na prawy, bo potem na lewy się już
    nie wbije - w sumie trudno mu się dziwić. A powodem jest gościu co na
    poczatku tej kolumny na lewym jedzie 120, bo przecież wyprzedza tych co
    110, więc mu wolno, a resztę ma w d4.

    A jeśli chodzi o kulturę, to ciągle się to poprawia. Może z miesiąca na
    miesiąc tego nie widać, ale z dekady na dekadę rożnica jest kolosalna.
    10 lat temu jazda na zamek, wypuszczanie z podporządkowanych, "pasy" dla
    motocyklistów, przepuszczanie autobusów komunikacji miejskiej przez trzy
    pasy jak miał przystanek a 100 metrow dalej skręcał w lewo dopiero
    przebijały się do świadomości kierowców, . Obecnie w znieniawidzonej
    przez wszystkich za drogowe chamstwo Warszawie jest to norma i
    zdziwienie (a przynajmniej lekkie politowanie) budzą osobniki tego nie
    rozumiejące.

    Shrek

  • 40. Data: 2016-11-23 14:09:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >To pytanie tez ma więcej głębi:
    >Jak pada grad to raczej nie jest zimno. A wręcz się ociepla.
    >Więc grad może sprawić że wcale bardziej slisko nie będzie.

    To jest jakas ogolna regula ?
    Bo z jednej strony - jakby masz racje, grad w cieplych miesiacach
    pada.

    Z drugiej ... jak jest lod, to chyba zimno tez jest ?

    Z trzeciej ... jezdnia pokryta lodowymi kulkami ... hm, chyba nie
    jechalem, ale brzmi slisko :-)

    J.