  • 101. Data: 2015-06-02 20:21:42
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 02/06/15 10:10, Michal Lukasik wrote:

    > Różnice pomijalne (w zależności "w co będziesz celował" może być szybciej
    > lub wolniej), a korzyści więcej jak choćby to, że z proxy może korzystać
    > nie tylko jeden komputer i nie tylko przeglądarka WWW no i rozmiar w
    > zasadzie "do bólu".

    Probowalem Squid'a i srednio to sie nadaje. Przechowuje tylko statycznie
    linkowany kontent. Aktualizacje windows i youtube za kazdym razem sa
    pobierane na nowo.

  • 102. Data: 2015-06-05 14:47:08
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    fo...

    > Uwielbiam czytać o takich cyrkach... Facet ma partycję na system 80 czy
    > 100GB,
    > a tu mu doradzają kupno SSD o pojemności 32

    O 32 GB nie ja pisałem.

    > czy 64GB.

    W tym przypadku wystarczy. Aczkolwiek...

    > Po to, żeby od razu
    > zaczynał uprawiać żonglerkę plikami?

    ... SSD 120 GB zaczynają się juz od niewiele ponad 200 zł. To rozwiązuje
    dylemat n/t pojemności SSD.

  • 103. Data: 2015-06-06 21:43:06
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/06/2015 19:21, 2late wrote:

    > Probowalem Squid'a i srednio to sie nadaje. Przechowuje tylko statycznie
    > linkowany kontent. Aktualizacje windows i youtube za kazdym razem sa
    > pobierane na nowo.

    Bo to musisz sobie skonfigurować. Przyjkłady konfiguracji dla obu w.w.
    problemów są na http://wiki.squid-cache.org/
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 104. Data: 2015-06-06 22:01:42
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 02/06/2015 17:18, RadoslawF wrote:

    > Wątkotwórca ma windowsa i 2 GB RAMu. Obawiam się że u niego będzie
    > tysiąc razy na godzinę a nie odwrotnie.

    Co nadal nie jest wielkim dramatem. I tak używanie takiego kompa będzie
    dużo wygodniejsze niż z tylko jednym HDD.

    > Czyli rzeźbisz w gównie ale przyznajesz to dopiero po
    > postawieniu pod ścianą. Dlaczego uważasz że każdy ma mieć
    > czas, wiedzę i chęci na robienie tego samego ?

    Po pierwsze nie proponuję tego każdemu. Po drugie to jeden jedyny
    przypadek kiedy brak pagefile utrudnił (bo nie uniemożliwił) mi
    korzystanie z W7 - IMO daleko tu do "rzeźbienia w gównie".

    > To następnym razem jak będziesz zachwalał dwa systemy na dysku
    > 64GB to nie zapomnij od ręki dodać wszelkie minusy do jakich
    > się przyznajesz po chwili dyskusji.

    Ale zawsze i wszystko ma jakieś minusy.
    Duży SSD ma jeden wielki minus - mianowicie za wysoką cenę. ;D

    > Bo jakiś naiwny zrobi to co radzisz i będzie miał pretensję.

    Daleki jestem od brania ludzi za naiwniaków i IMO każdy potrafi ocenić
    jakie ma potrzeby. Jeśli nie to pretensje może mieć tylko do siebie.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 105. Data: 2015-06-07 00:37:26
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/06/2015 08:43, Michal Lukasik wrote:

    > Bo to musisz sobie skonfigurować. Przyjkłady konfiguracji dla obu w.w.
    > problemów są na http://wiki.squid-cache.org/

    Jasne. Spedzilem nad tym sporo czasu i, o ile pamietam, znalazlem same
    partyzanckie podchody, ktore u kogos rzekomo dzialaly. No chyba ze przez
    rok cos sie zmienilo ale nie przypuszczam, zwlaszcza ze google ciagle
    udoskonala mechanizm aby klipy youtube byly za kazdym razem sciagane wraz z
    reklamami.

  • 106. Data: 2015-06-07 12:20:13
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-06 o 22:01, Michal Lukasik pisze:

    > Co nadal nie jest wielkim dramatem. I tak używanie takiego kompa będzie
    > dużo wygodniejsze niż z tylko jednym HDD.

    A to już tylko dla takich jak ty.
    Normalni ludzie chcą kupić, zainstalować i używać a nie
    bawić się w pilnowanie coby miejsca nie zbrakło bo
    kupili za mały.

    > Po pierwsze nie proponuję tego każdemu. Po drugie to jeden jedyny
    > przypadek kiedy brak pagefile utrudnił (bo nie uniemożliwił) mi
    > korzystanie z W7 - IMO daleko tu do "rzeźbienia w gównie".

    Ale ten przypadek ewidentnie nie kwalifikuje się do twojego
    rozwiązania, ma za mało RAMu. I to co wyjdzie w efekcie będzie
    właśnie rzeźbieniem w gównie.

    > Ale zawsze i wszystko ma jakieś minusy.
    > Duży SSD ma jeden wielki minus - mianowicie za wysoką cenę. ;D

    I dlatego ludzie mądrzy proponowali alternatywne rozwiązania
    sporo tańsze. Fanatycy SSD potrafią zaoszczędzić jedynie na
    wielkości SSD które jest dla wedle nich wyposażeniem obowiązkowym.

    > Daleki jestem od brania ludzi za naiwniaków i IMO każdy potrafi ocenić
    > jakie ma potrzeby. Jeśli nie to pretensje może mieć tylko do siebie.

    Biorąc pod uwagę twoją radę uważam że jest dokładnie odwrotnie.

    Pozdrawiam

  • 107. Data: 2015-06-07 20:28:21
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 06/06/2015 23:37, 2late wrote:

> [...]
    > rok cos sie zmienilo ale nie przypuszczam, zwlaszcza ze google ciagle
    > udoskonala mechanizm aby klipy youtube byly za kazdym razem sciagane

    O ile WinUpdate to "pryszcz" - sprowadza się do zwiększenie max.
    rozmiaru plików "proxowanych" to faktycznie z YT co jakiś czas są cyrki,
    ale to problem wszystkich proxy, poza tym... SOA#1
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 108. Data: 2015-06-07 21:04:44
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 07/06/2015 11:20, RadoslawF wrote:

    > A to już tylko dla takich jak ty.
    > Normalni ludzie chcą kupić, zainstalować i używać a nie
    > bawić się w pilnowanie coby miejsca nie zbrakło bo
    > kupili za mały.

    To jaki użytkownik to "normalny" to kwestia sporna. Ty wolisz
    "przepłacić" - ja wolę opcję z najlepszym stosunkiem możliwości do ceny
    i wtedy maksymalnie wykorzystać zasoby i IMO "normalny" użytkownik tak
    właśnie zrobi.

    > Ale ten przypadek ewidentnie nie kwalifikuje się do twojego
    > rozwiązania, ma za mało RAMu. I to co wyjdzie w efekcie będzie
    > właśnie rzeźbieniem w gównie.

    W tym przypadku, OS skorzysta z pagefile na HDD (w przypadku Poldka było
    o przeniesieniu, w przypadku *mojego* kompa było o rezygnacji), który
    BTW i tak będzie działał szybciej niż w przypadku OS+pagefile na tym
    samym HDD.

    > I dlatego ludzie mądrzy proponowali alternatywne rozwiązania
    > sporo tańsze.

    Czyli jakie? Proszę wskaż. Bo jedyne jakie były to by zrezygnował z 4TB
    i kupił nie większy niż 2TB. To faktycznie taniej! Pozostałe już
    niekoniecznie, jak choćby 4Kn+upgrade do W8 (notabene jedna z opcji
    podanych przez... zgadniesz kogo?).

    > Fanatycy SSD potrafią zaoszczędzić jedynie na
    > wielkości SSD które jest dla wedle nich wyposażeniem obowiązkowym.

    Skończ "pieprzyć" o fanatyzmie bo jak na razie to ja tu widzę fanatyka,
    ale w Twojej osobie.
    Opcja z małym SSD była jedną z kilku jakie podałem obok 4Kn+W8,
    512e+Pendrive i 2TB (wyobraź sobie, że o tym też wspomniałem).

    > Biorąc pod uwagę twoją radę uważam że jest dokładnie odwrotnie.

    Ogarnij się i prześledź wątek jeszcze raz.
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 109. Data: 2015-06-08 09:27:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Michal Lukasik wrote:

    > Czyli wyjaśnia to ostatni punkt składanki. Poldek może sobie
    > zainstalować nowy OS na SSD i w razie "W" trzymać stary "tłusty" OS na
    > 4TB HDD. IMO najlepsze z dostępnych rozwiązań.

    Może mogę, ale - już pisałem parę razy - ODPADA.
    Po pierwsze ZA DROGO to wychodzi. Po drugie równie ważne ZA DUżO
    PINDOLENIA z kombinowaniem, co ma być na tym, co na tamtym, a co i tu i
    tu... Nie mam w ogóle zamiaru tracić czasu i atłasu na zastanawianie
    się, co powinno być na HDD, a co na SSD. Mam ciekawsze rzeczy do roboty.
    A pomysł z dwoma systemami - jeden chudy na SSD, drugi gruby na HDD, to
    już dla mnie choroba umysłowa.

  • 110. Data: 2015-06-08 11:54:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-06-07 o 21:04, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    > "przepłacić" - ja wolę opcję z najlepszym stosunkiem możliwości do ceny
    > i wtedy maksymalnie wykorzystać zasoby i IMO "normalny" użytkownik tak

    Ja nie wolę przepłacić, ja wolę ze sprzętu korzystać a nie
    tracić czas na zabawy w odchudzanie systemu a potem dbanie
    żeby się znowu nie rozrósł.
    A "normalny" użytkownik nie ma naszej wiedzy i nawet jakby
    chciał to nie zrobi bo kwestia "nauczyć się" stanowi dla
    niego barierę nie do przebycia. Stracił by na to jeszcze więcej
    czasu. Mam nadzieję że kiedyś to zrozumiesz i przestaniesz
    to ignorować.

> [...]
    > o przeniesieniu, w przypadku *mojego* kompa było o rezygnacji), który
    > BTW i tak będzie działał szybciej niż w przypadku OS+pagefile na tym

    Czyli masz szybki start i wolniejszą pracę bo swapowoanie
    hamuje system. Naprawdę liczy się dla ciebie tylko start
    i fakt posiadania SSD ?

> [...]
    > i kupił nie większy niż 2TB. To faktycznie taniej! Pozostałe już
    > niekoniecznie, jak choćby 4Kn+upgrade do W8 (notabene jedna z opcji

    Nie doczytałeś włożenia dwu dysków ?

> [...]
    > Opcja z małym SSD była jedną z kilku jakie podałem obok 4Kn+W8,
    > 512e+Pendrive i 2TB (wyobraź sobie, że o tym też wspomniałem).

    Ale to nie ja fanatycznie przekonywałem że wystarczy 64GB
    a potem nie ja przyznałem że aby to faktycznie wystarczyło
    potrzebna jest i wiedza i poświęcony dodatkowy czas.
    To wyszło od fanatyka udowodniającego że SSD sprawdzi się
    wszędzie i u wszystkich.

    > Ogarnij się i prześledź wątek jeszcze raz.

    Ty nawet wątku nie musisz czytać, przeczytaj ale ze zrozumieniem
    to co napisałem w tym i poprzednim poście. Lub odpuść skoro to
    cię przerasta.