  • Data: 2015-05-30 20:20:04
    Temat: Re: Nforce 4 i dysk 4TB
    Od: "Piotr B. [pb2004]" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Lukasik <m...@t...pl> wrote:

    > Mniejsza o to.
    > Zacznij odchudzać Windows, po kolei:
    > - wywal wszystkie stare updejty (nie planujesz chyba roll-backów?)
    > https://support.microsoft.com/en-us/kb/2852386
    > - wywal punkty przywracania prócz ostatniego (ja nie używam wcale - w
    > razie W mam backup wszystkiego)
    > http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/delete-re
    store-point#1TC=windows-7
    > - wywal (lub na razie tylko sprawdź jego rozmiar) zawartość folderu
    > prefetch (po zainstalowaniu SSD i tak do wyłączenia tak samo jak
    > superfetch czy indexowanie - nie ma sensu przy SSD)
    > https://support.microsoft.com/en-us/kb/2727880/el (nie wiedzieć czemu
    > inne wersje językowe leżą i kwiczą)

    Bo to jest nieoficjalny artykuł FAST PUBLISH i może zawierać
    nieprawidłowe dane. Nie pamiętam czy Windows 7 miał defrag z opcjami /O
    /K /L. Jeśli tak to porada o defragmentacji jest błędna.

    > - wyłącz w ogóle chashe przeglądarki (masz NASa - zainstaluj sobie
    > proxy, np. Squid) albo ustaw jakiś "mały" - powiedzmy 10MB.
    > - jeśli nie używasz wyłącz hibernację (Win sam powinien usunąć
    > hiberfil.sys)
    > https://support.microsoft.com/en-us/kb/920730
    > - przenieś pagefile na inną partycję niż systemową (nie zaszkodzi
    > ustawić rozmiaru na "sztywno" - rozmiar w zależności od potrzeb)
    > http://windows.microsoft.com/en-gb/windows/change-vi
    rtual-memory-size#1TC=windows-7

    Kontrproduktywne. Pagefile.sys musi być na najszybszym dysku.

    > - przenieś najrzadziej używane dokumenty i multimedia na partycję
    > niesystemową i podłącz do odpowiednich bibliotek (na systemowej (później
    > SSD) trzymaj tylko te, do których potrzebujesz szybki dostęp)
    > http://windows.microsoft.com/en-gb/windows7/include-
    folders-in-a-library
> [...]
    > między SSD i HDD - w razie padu ma to też duży plus)

    > To podstawowe rzeczy. Sprawdź o ile "lżejszy" będzie Twój Win7 i
    > ewentualnie zdecyduj czy i jaki SSD byłby wystarczający.

    > BTW. Jak zdecydujesz się na SSD to możesz spróbować przerzucić OS w
    > niezmienionej postaci na nowy dysk i po zainstalowaniu dodatkowo Windows
    > na SSD, możliwe, że windowsowy BootManager pozwoli na uruchomienie tego
    > starego (nie przerabiałem tego w konfiguracji jak Twoja, ale IMO powinno
    > się dać - w razie 'W' możnaby użyć GRUBa, LILO czy SYSLINUX). Będziesz

    Wystarczy windowsowy bootloader i polecenia bcdboot i bcdedit.

    --
    Piotr Borkowski