  • 1. Data: 2007-02-20 19:18:50
    Temat: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    http://itbiznes.pl/art24949.html

    Ciekawe jak to im wyjdzie w praniu. Czy fTP ma się poważnie zacząć
    obawiać o swoją pozycję lidera ? A ciekawe co wykombinuje Dialog albo
    GTS. Chociaż ostatnio kolega mi zapodał, że fTP mają do IV RP przyłączyć
    jako bootnet o znaczeniu strategicznym ;)

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 2. Data: 2007-02-20 20:02:52
    Temat: Re: Netia zbuduje sieć 10G Metro Ethernet
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net> writes:

    > Ciekawe jak to im wyjdzie w praniu. Czy fTP ma się poważnie zacząć
    > obawiać o swoją pozycję lidera ?

    Lidera czego? Petli abonenckich?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 3. Data: 2007-02-20 22:01:50
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Lidera czego? Petli abonenckich?

    No chociażby

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 4. Data: 2007-02-21 00:15:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    > No chociażby

    Nie wiem jaki zwiazek ma 10 Gb i petle abonenckie.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 5. Data: 2007-02-21 06:57:28
    Od: "Vik" <v...@p...viknet.pl>

    > No chociażby

    w sumie wynika ze dalej w fTP pracuja jelopy, ktore chyba z lapanki sa brani
    i wsadzani na sile na stolki za czasow TP strategia bylo nadmierna pazernosc
    w cena internetu dla klienta koncowego a wiec powstaly sieci osiedlowe i
    rozni domorosli isp, fTP sie obudzilo i zaczelo walczyc o klienta z malymi
    ale pozwolili dalsza swoja pazernosci rozbudowac sie juz wiekszym ktorzy
    sprzedaja siecia osiedlowym i klientom biznesowym, no i nadejdzie dzien
    kiedy tpsa zostanie z petlami ale na szyi konkurencja sie rozwinie po
    stwozeniu jebitej infrstuktury zaczna brac sie za petle ale juz w nowszej
    technologi typu FTTH ktora powoli zaczyna byc podobna cenowo a niekiedy
    tansza od rozwiazan na miedzi :)

    Pzdr
    Vik

  • 6. Data: 2007-02-21 07:33:49
    Od: Marek Janik <z...@-...spam-.gmail.com>

> [...]
    > stwozeniu jebitej infrstuktury zaczna brac sie za petle ale juz w nowszej
    > technologi typu FTTH ktora powoli zaczyna byc podobna cenowo a niekiedy
    Troche niezbyt lapie w jakim tonie piszesz tzn czy aby nie ironicznym bo
    akurat fTP zaczyna mozno rozbudowywac siec swiatlowodowa pod FTTB co
    najmniej. Tez sobie zdaja sprawe ze na miedzi to duzo nie zwojuja tym
    bardziej ze zostali zmuszani do jej udostepniania (przez BSA).
    Pozdr
    Marek

  • 7. Data: 2007-02-21 09:23:04
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Nie wiem jaki zwiazek ma 10 Gb i petle abonenckie.

    No właśnie się zastanawiam czy netia robi sobie tylko szkielet a
    klientów będzie miała dzięki BSA czy może sama zacznie do tego szkieletu
    podłączać userów oferując 3play.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 8. Data: 2007-02-21 09:41:02
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 21 Feb 2007 07:57:28 +0100, Vik wrote:

> [...]
    > stwozeniu jebitej infrstuktury zaczna brac sie za petle ale juz w nowszej
    > technologi typu FTTH ktora powoli zaczyna byc podobna cenowo a niekiedy

    na dobra sprawe nie trzeba doprowadzać do domów światełek, wystarczy
    skrętka a ta technologia jest już bardzo tania i wiele małych ma wuchte
    klientów podpiętych w ten sposób

    pozatym nic dodać, nic ując, powstają duzi dostawcy którzy mają swój
    rodowód z osiedlówek czy to dlatego, że sami kiedyś byli osiedlówkami, czy
    dlatego, że posiadają kadre która wcześniej robiła, albo wręcz robi
    dalej osiedlówki. oni rozumieją problemy małych sieci i na przykład mozna
    u nich wszystko załatwić od ręki,nie zaś ganiać się po infoliniach i
    wysłuchiwać słodkiego pierdzenia w rodzaju "skontaktuje się ktoś z Panem w
    ciagu 48 godzin".

    --
    futszaK
    0601061867

  • 9. Data: 2007-02-21 09:49:07
    Od: futszaK <f...@g...com>

    On Wed, 21 Feb 2007 08:33:49 +0100, Marek Janik wrote:

> [...]
    > najmniej. Tez sobie zdaja sprawe ze na miedzi to duzo nie zwojuja tym
    > bardziej ze zostali zmuszani do jej udostepniania (przez BSA).

    gdzie to rozbudowuje ? W warszawce ?
    Tak się złożyło, że swego czasu fTP miała jakieś nadwyżki kasy i
    zainwestowała u mnie w miasteczku w ONU stojace max kilkaset metrów od
    klientów, co i tak nie przeszkadzało w:

    1.Początkowym permanentnym BMT na jakikolwiek stały dostęp do Internetu za
    wyjątkiem polpaka podłaczanego w tradycyjnej technologii (z pominieciem
    w/w urządzeń).
    2.Wdrażaniu usługi SDI poprzez krosowanie kabelków naokoło,
    czyli od klienta do ONU, stamtąd miedzią do budynku gdzie jest wyposażenie
    obsługujące SDI, następnie znowu miedzią z powrotem do wyposażenia
    abonenckiego w ONU.
    3.Późniejszym wdrażaniu ADSL na identycznych zasadach jak SDI z
    pojawiającymi się problemami przy wyższych prędkościach.

  • 10. Data: 2007-02-21 09:56:58
    Temat: Re: Netia zbuduje sieae 10G Metro Ethernet
    Od: Mateo <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

    > na dobra sprawe nie trzeba doprowadzać do domów światełek, wystarczy
    > skrętka a ta technologia jest już bardzo tania i wiele małych ma wuchte
    > klientów podpiętych w ten sposób

    ethernet nie za bardzo nadaje sie do dostarczania uslug powszechnych

    --
    Mateo