  • 11. Data: 2009-11-23 06:38:04
    Temat: Re: Netbook z dobrą baterią i niedużą ceną
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Oncek napisał(a):

    > nie chce wydac wiecej niż 700zl.
    > Wymagania:
    > - bardzo dobra bateria - min 5-6h pracy z modemem GSM i przegladaniem
    > neta.
    > - dosc dobra trwałość obudowy itp
    > - nie za mała matryca - min 9cali

    To albo zjadles jedno 0 w cenie albo zawyzyles wymagania ;)

    > Na allegro dosc tanio mozna dostac prawie nowe Asusy eee 900 itp, czy
    > to dobry wybór, czy ten sprzet ma jakies wieksze wady bo cena dosc
    > zachecająca?

    To jest gadzetowa zabawka a nie narzedzie do pracy ;)

    j.

  • 12. Data: 2009-11-23 06:59:57
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > ale niestety ma poważne wady:
    >
    > - maksymalnie 2,5h na baterii (wg producenta, wg testów jeszcze gorzej)

    porażka, kupuje taka malą zabawke wlasnie po to żeby z niego korzystac
    kilka godzin w dowolnym miejscu bez prądu. Min 5h.
    2h to trzyma moj wypakowany bzdetami laptop, z wielką matrycą i innymi
    prądożernymi rzeczami.

  • 13. Data: 2009-11-23 18:54:09
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Konrad N.S. pisze:
    > no własnie, nie wiem sam już co sądzić:
    > Radosław Sokół poleca tą technologię jako idealną dla komputera
    > ultraprzenośnego, lekkiego poniżej 1kg (eee 900 16GB ma 0,990kg własnie).

    Bo jest idealna, jeżeli jest *dobrze* dobrany dysk SSD.

    > ale już kolejny raz spotykam opinie takie jak twoja, że te dyski są
    > strasznie wolne, bardzo długo trwa odszukiwanie i pobieranie danych z
    > takiej pamięci.

    1) Bo producenci montują w netbookach najtańsze dyski SSD,
    prawie nie różniące się od zwykłej karty pamięci. Trudno
    liczyć na dobrą wydajność w takim przypadku.

    2) Bo ludzie chcą mocno stronicującego Windows XP i używają
    badziewnych programów. Zapewniam, że nawet z wolnego dys-
    ku SSD uruchomienie 200 KiB programu zajmie mniej czasu,
    niż uruchomienie 20 MiB programu.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 14. Data: 2009-11-23 21:55:25
    Od: vDon <v...@o...eu>

    dziobu wrote:

    > http://flashfire.org/xe/
    > (mam AAO z kartą CF Pretec 233x)
    >
    > Zysk jest wart instalacji tego.

    Swoją drogą, podobnie na "domowej roboty SSD" działa Truecrypt,
    przynajmniej od wersji 6.2. Śmieszna sprawa, bo w efekcie po
    zaszyfrowaniu transfer zamiast spaść może się nawet.. zwiększyć. Rzecz
    jasna tylko jeśli CPU na to pozwala, nie jest "wąskim gardłem"
    zaszyfrowanego systemu.

  • 15. Data: 2009-11-24 09:23:39
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > To jest gadzetowa zabawka a nie narzedzie do pracy ;)

    w takim razie jaki zwykly notebook z matryca do 12" , ale musi miec
    malutkie wymiary i bardzo dobra baterie.
    Mysle zeby kupic uzywany a dokupic nowy akumulator. Potrzebuje ten
    sprzet glownie do neta wiec nie potrzebuje super procesora i
    odjechanej grafiki.
    Jedno wejscie pcmcia i pare usb.

  • 16. Data: 2009-11-24 09:36:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Oncek napisał(a):

    > w takim razie jaki zwykly notebook z matryca do 12" , ale musi miec
    > malutkie wymiary i bardzo dobra baterie.

    Na przykład Sony VAIO VGN seria TT ;)

    j.

  • 17. Data: 2009-11-24 18:57:22
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > Na przykład Sony VAIO VGN seria TT ;)
    >
    > j.

    zacytuje siebie: "bo nie chce wydac wiecej niż 700zl. "

  • 18. Data: 2009-11-24 18:59:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Oncek wrote:
    > zacytuje siebie: "bo nie chce wydac wiecej niż 700zl. "

    Z czegos musisz zrezygnowac - komfortu pracy, dobrej baterii, takiej
    ceny...

    k,

  • 19. Data: 2009-11-24 19:26:19
    Od: Oncek <c...@g...com>

    > Z czegos musisz zrezygnowac - komfortu pracy, dobrej baterii, takiej
    > ceny...

    nie potrzebuje komfortu pracy bo na takich malenstwach to niemozliwe,
    potrzebuje byle badziewia do przegladania neta ktory nie rozleci sie w
    pierwszej podrozy i bateria wytrzyma prace na modemie przez ponad 4h.
    Wiadomo że za tą kase to bedzie uzywka, tylko jaka ?

  • 20. Data: 2009-11-24 21:08:18
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Oncek napisał(a):

    [...]

    > zacytuje siebie: "bo nie chce wydac wiecej niż 700zl. "

    Dlatego napisalem ze albo zapomniales dopisac 0 albo przesadziles z
    wymaganiami...

    j.