  • 31. Data: 2002-06-01 18:06:22
    Temat: Re: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl>

    In article <ad83r7$gcj$1@onyx.icpnet.pl>, Bartosz Waszak wrote:
    > zasada jest taka modem zgłasza się z vendor specific opcją do uBRa i
    > wtedy ubr nadaje z odpowiednim QoSem pakiety oznakowane precedencem,
    > gdyby przycinanie odbywało się całkowicie na modemie to modem musiałby
    > wspierać takie wynalazki, a takto wystarczy, że zgłosi tylko do uBRa
    > odpowiednie opcje i uBR załatwi resztę.
    Ja mam CMTS 1000 Arris/Nortel :-)
    Tu to wyglada deczko inaczej ..

    Pozdr.

    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 32. Data: 2002-06-01 18:06:27
    Od: Leszek Olszewski <r...@f...onet.pl>

    In article <ad8r2l$kl7$1@news.onet.pl>, p...@p...onet.pl says...
> [...]
    > cenzuruje się to co klient sieci downloaduje, to za jakiś czas nikt nie
    > ściągnie pliku w którym występują brzydkie wyrazy.
    > Czytając ten wątek zauważyłem, jak administratorzy sieci traktują klientów.
    > Poniżej taki jeden pisze o kliencie "kolo" i że nie chce takiego klienta. No
    > cóż, admin to tylko fizyczny i jego opinia liczy się tak jak kola spod budki
    > z piwem. Ważna jest strategia właściciela sieci. Opinie o ograniczeniach w
    > poszczególnych sieciach roznoszą się szybko i wkrótce taki "kolo" admin
    > będzie niepotrzebny bo klientów przejmie lepsza sieć. Na moim osiedlu już

    Wlasciciel oferujac dostep do sieci przewiduje mniej wiecej jak i czego
    bedzie uzywal uzytkownik. Jesli bierze powiedzmy 2Mbps polpaka i
    rozklada to na 60 osob po 60pln sztuka (co mniej wiecej pokrywa koszty
    tylko polpaku) to zaklada, ze te 60 osob nie bedzie siedzie 24h/dobe na
    direct connectie sciagajac filmy. Jesli potem trafi mu sie chocby z 5
    uzytkownikow warezowych ktorzy sa w stanie wysycic kazde (KAZDE) lacze
    to po prostu rezygnuje ze swiadczenia im uslug. Umowa to rzecz
    dwustronna i jesli jedna ze stron nie chce jej kontynuowac, to nawet
    jesli jest operatorem, wolno jej.

    Jesli ktos placi 60pln miesiecznie za dostep do sieci osiedlowej i
    oczekuje ze bedzie ciagnal warezy z predkoscia 2Mbps to jest niepowazny.
    Wielka naiwnoscia jest oczekiwanie, ze za takie pieniadze dostanie sie
    taka predkosc. Czesc sieci w ogole wylacza programy PTP (czy nawet FTP)
    w okreslonych godzinach, czesc stara sie dynamicznie sterowac ruchem
    tak, aby wiekszosc mogla korzystac z sieci, nie zas mniejszosc wszystko
    zapychac. Osobiscie jestem za tym drugim rozwiazaniem bo nie wyklucza w
    ogole PTP a tylko daje im nizszy (tak na prawde to najnizszy) priorytet.

    A jesli ktos chce ciagnac warezy z predkoscia 2Mbps 24h/dobe to niech
    sobie kupi polpaka na wlasnosc i wtedy bedzie mial (oczywiscie tylko
    teoretycznie ale to zupelnie inna sprawa).

    Leszek

  • 33. Data: 2002-06-01 18:07:07
    Od: "TOMq_" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pk3000" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]
> [...]
    nie
    > ściągnie pliku w którym występują brzydkie wyrazy.

    a tu juz lekka przeada, tylko ze z wyborczej sciaga 1 gosc a nie 50
    jednoczesnie

> [...]
    admin
    > będzie niepotrzebny bo klientów przejmie lepsza sieć. Na moim

    u mnie w LAN'ie tez na poczatku byl rzut, lecialy Divx'y, warezy, mp3
    a poczta, www, telnet, etc nic nie chodzilo bo jakis ...uc sciagal
    sobie 20 filmow, i co inni rzucili sie na admina i zrobil ograniczenie
    od 9 - 23 przez p2p nie idzie szybciej niz 1 kB/s BRAWO a po tym
    czasie w sieci jest wolna amerykanka i ja uwazam to za bardzo dobre
    rozwiazanie.
    konkurencja - o tak u mnie w krakowie na osiedlu jest: Sdi, Chello,
    Tele2, AutoCom, a i tak wszyscy wola siedziec w lanie zrobinej przez
    byla partyzantke, ktora przeksztalcila sie z firme ktora zdobyla
    jednego z najlepszych prowaidrow lokalnych AVAMEX w krakowie, za
    niecale 50 zl a wszyscy ciesza sie uslug, ktore hulaja jak nic i
    godza sie z ograniczeniem P2P
    pozdrwiam TOMq_

  • 34. Data: 2002-06-01 18:09:19
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

> [...]
    > poszczególnych sieciach roznoszą się szybko i wkrótce taki "kolo" admin
    > będzie niepotrzebny bo klientów przejmie lepsza sieć. Na moim osiedlu już

    jestem adminem i wspolwlascicielem w jednej osobie, a to do mnie pijesz
    W regulaminie mojej sieci jest wyraznie wstawiony zakaz udostepniania
    wszelkich zasobow na zewnatrz sieci lokalnej. - zakaz ten byl lamany
    nagminnie, a mimo CBQ ruch wychodzacy byl tak duzy (czesto wiekszy niz
    przychodzacy) ze czesto wiele aplikacji odmawialo wspolpracy. Tak wiec do
    czasu az nie zdefiniuje oddzielnej klasy CBQ dla wszelkich polaczen p2p
    ograniczajacy ruch wychodzacy do max 1kB/s dla kazdego, p2p wszelkie
    polaczenia przychodzace beda nadal zablokowane.

    Kolejny zapis w regulaminie to nie utrudnianie zycia innym poprzez nagminne
    sciaganie wielkich plikow. Zdazylo sie ze goscie sciagali po 2GB danych
    dziennie przytykajac przy tym inne aplikacje. Wprowadzilem CBQ i algorytmy
    RED i SFQ tak wiec nie sa juz w stanie przejac wiekszosci pasma.
    Ale nadal Ci ktorzy przeginaja otrzymuja mejle ostrzegawcze o lamaniu
    regulaminu, zwykle to pomaga.

    Jezeli chodzi o ogolne ograniczenia w predkosci to w mojej sieci ich nie ma,
    kazdy moze miec transfer na poziomie kilku kilo (w szczycie) lub 200kB/s w
    nocy nie zaleznie czy jest p2p czy cokolwiek innego.

    Zgodnie z regulaminem wlacze ograniczenia na ruch wychodzacy p2p tak, zeby
    praktycznie uniemozliwic udostepnianie danych na zewnatrz.
    Jezeli chodzi o sciaganie to mysle nad poskromieniem wlasnie tych ktorzy jak
    mam wrazenie utrzymuja sie z wypalania plyt i ssaja je na okraglo kosztem
    innych.
    Mysle ze ograniczenie dziennej sciaganej ilosci danych do ok 150MB. Po
    przekroczeniu limitu transfer zostanie ograniczony sumarycznie do kilku
    kilo/s a resetowany okolo 2 w nocy.
    A ograniczenie bedzie wlaczane tylko tym, ktorzy powiedzmy ze przekrocza
    5-10GB w danym miesiacu - czyli tych nagminnych ssaczy.

    Czy to jest zle ? czy moze ktos z was platnikow 50zl/mc znowu sie bedzie
    krzywil ?
    Niestety "lebkom" sie nigdy nic nie podoba, chcieli by calkowity brak
    ograniczen i do tego zeby gry chodzily super.... Trzeba troche MYSLEC a nie
    tylko pyskowac.

    Pozatem wszycy w sieci otrzymuja przypisany do karty zewnetrzny adres IP bez
    zdanego ale, zadnego uzasadniania, zadnych oplat, tak wiec wszelkie
    aplikacje tego wymagajace (voip) dzialaja bez problemu.

    Czego chciec wiecej za 50zl ?

    Marcin

  • 35. Data: 2002-06-01 18:09:49
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    Zapomnialem dodac, ze jezeli jakas firma nie wprowadzila odpowiedniego
    regulaminu regulujacego poruszane sprawy to jest sobie winna, a klienci maja
    uzasadnione prawo do tego zeby sie rzucac.
    Tak wiec z punktu widzenia exterminatora, jako klienta ktory chcialby
    uzytkowac siec zgodnie z regulaminem a nie moze, pretensje sa uzasadnione.
    A administratorzy maja przewaznie inny punkt widzenia, z tym, ze jezeli jest
    on nie poparty jakimis regulaminem to ze tak powiem moga sobie nafiukać..
    ale to juz chyba temat na inna dyskusje.

    Marcin

  • 36. Data: 2002-06-01 20:01:11
    Od: "pk3000" <p...@p...onet.pl>

    Pozwolę sobie w tym miejscu odnieść się do wszystkich odpowiedzi na mój
    post.
    Przede wszystkim dziękuję za odzew.

    Płacę nie 50 zł, ale 159. A to już nie jest mało i czegoś można chyba
    wymagać. Czegoś więcej niż od sieci partyzanckiej.
    Pan MK, który prowadzi własną sieć, wyraźnie wstawił do regulaminu
    ograniczenia. I to jest jasne - jasne oczekiwania i jasne ograniczenia za 50
    zł. Ale w mojej sieci ograniczenia są TAJNE.
    Biorę pierwszą z brzegu reklamę mojej sieci (pełno ich nawysyłali) i co tam
    pisze? "Superszybki internet", "Radość bez ograniczeń" itp, poza tym
    firma-matka ma w nazwie "broadband".
    "Chello wykorzystuje technologię szerokopasmową, a to oznacza, że teraz
    (...) możesz w pełni korzystać z multimedialnych zasobów internetu" [TAK
    NAPRAWDĘ PISZĄ].
    Proszę bardzo, transmisja Bloomberg TV (ok. 20 kB/s) to jak najbardziej
    multimedia. Można w pamięci wyliczyć, że jak ktoś chce oglądać podstawowy
    serwis informacyjny przez czas trwania sesji na giełdzie, to zużywa cały
    limit. Albo radio internetowe 128 kbitów/s to jest ok. 1MB/min - też zużywa
    limit w kilka godzin. I jak to się ma do reklamy? Są kraje, w których za
    kłamliwą reklamę idzie się siedzieć :) Poza tym sieć "nie wydala" i takie
    transmisje są przerywane.

    Na portalu Gazety był rewelacyjny film (współczesna parodia "Quo Vadis").

    Sieć oblicza ruch generowany przez klienta. Technologia pozwala na
    sprawdzanie zawartości tego ruchu i sami pisaliście o jakichś znacznikach.
    Jaki problem wychwytywać pliki zawierające słowo "cholera"? Jaką mam
    pewność, że nie czytają mojej poczty i nie raportują do KGB :). Gdzie tu
    poszanowanie prywatności?

  • 37. Data: 2002-06-01 21:24:15
    Od: Darek Sieradzki <d...@M...com.pl>

    "pk3000" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > Jaki problem wychwytywać pliki zawierające słowo "cholera"? Jaką mam
    > pewność, że nie czytają mojej poczty i nie raportują do KGB :). Gdzie tu
    > poszanowanie prywatności?

    Email daje ci taka poufność jak pocztówka wysłana pocztą. Jeśli myślałeś
    inaczej, to czas się obudzić. Pocztówkę może przeczytać pani na poczcie,
    to nikogo chyba nie dziwi i nikt nie wysyła poufnych informacji na
    pocztówkach...

    Nie masz więc żadnej gwarancji poza ich słowem. Chcesz mieć pewność:
    polecam szyfrowanie, jeszcze jest legalne :)

    DS

  • 38. Data: 2002-06-02 00:07:06
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    In pl.internet.polip, "pk3000" <p...@p...onet.pl> wrote:

    >Proszę bardzo, transmisja Bloomberg TV (ok. 20 kB/s) to jak najbardziej
    >multimedia. Można w pamięci wyliczyć, że jak ktoś chce oglądać podstawowy
    >serwis informacyjny przez czas trwania sesji na giełdzie, to zużywa cały

    Ile trwa taka sesja na giełdzie? Bo mi wychodzi, że 15GB / 20kB/s = 750000s, a
    to jest ponad 208h. Miesięcznie. Czyli 6.5h dziennie, z sobotami i niedzielami
    włącznie.
    --
    Szymon Sokol (SS316-RIPE, SS4004) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Krakow O

  • 39. Data: 2002-06-02 00:07:45
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Leszek Olszewski wrote:

    > A jesli ktos chce ciagnac warezy z predkoscia 2Mbps 24h/dobe to niech
    > sobie kupi polpaka na wlasnosc i wtedy bedzie mial (oczywiscie tylko
    > teoretycznie ale to zupelnie inna sprawa).

    Ale Leszku, jesli dajesz komus 2Mbit za cene 60 i nie ma ani slowa
    o tym, ze nie wolno mu tego lacza wysycic w 100%, to z jakiej racji potem
    obrazasz sie na niego, ze je wysyca? Sklamales na poczatku, oferujac
    lacze 2Mbit za cene 60 i nie podajac, ze nie wolno wysycac. Naiwny uzytko
    wnik przeczytal cennik i kupil Twoja usluge, a nastepnie zaczal z niej
    korzystac! Badzmy powazni - jesli wyliczasz sobie, ze nie jestes w stanie
    obsluzyc lacza 2Mbit na 100%, to nazwij je jakos inaczej, na przyklad
    2Mbit-max-w-godzinach-4-8 i nie bedzie problemu. A ze wolales ukryc ten
    fakt przy pomocy bardzo bardzo drobnego druku gdzies w 93 aneksie do
    umowy dostepnym wylacznie poczta pantoflowa...

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach... news://pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    `Twas brillig, and the slithy toves

  • 40. Data: 2002-06-02 00:08:01
    Od: Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <a...@v...ci.uw.edu.pl>

    Marcin Kuczera wrote:

    > Mysle ze ograniczenie dziennej sciaganej ilosci danych do ok 150MB. Po
    > przekroczeniu limitu transfer zostanie ograniczony sumarycznie do kilku
    > kilo/s a resetowany okolo 2 w nocy.

    To troche maly limit - tyle ma najnowszy service pack do
    Visual Studio 6 :8) Ale to Twoja siec.

    > A ograniczenie bedzie wlaczane tylko tym, ktorzy powiedzmy ze przekrocza
    > 5-10GB w danym miesiacu - czyli tych nagminnych ssaczy.

    Nie ma sprawy, o ile jest to wyraznie wymienione w regulaminie,
    ktory trzeba przeczytac, zanim sie zaplaci.

    > Niestety "lebkom" sie nigdy nic nie podoba, chcieli by calkowity brak
    > ograniczen i do tego zeby gry chodzily super.... Trzeba troche MYSLEC a nie
    > tylko pyskowac.

    Ludzie w wiekszosci nie sa w stanie - przyklad mamy na ulicach -
    samochodow jest mniej wiecej 2 x za duzo jak na ich przepustowosc. Jak
    widzisz, to nie dotyczy tylko "lepkow". Jakie rozwiazanie proponuja?
    _Zwiekszyc szerokosc ulic_. Myslenie analogiczne.

    --
    O seksie, sekszeniu, seksolatkach... news://pl.soc.seks.moderowana <- :8)
    And stood awhile in thought.