  • 1. Data: 2002-05-30 20:23:07
    Temat: dsl tpsa... cos chyba jednak z tego bedzie
    Od: Marcin Król <h...@n...spam.pac.pl>

    Ostatnio przewinal sie topic dotyczacy nowej uslugi DSL. Jednak strona
    zniknela dosc szybko z www.tpsa.pl. Dzis pod adresem
    http://www.tpsa.pl/biznes/msp/dsl/ nie ma juz "403 access forbidden"
    tylko to co nas interesuje :-) Ale jest to nadal wersja testowa strony
    z tego co widac (nie dziala link do cennika i szczegolow
    technicznych). Ceny uslugi najnizsze nie sa, zwlascza ze podane
    wartosci to netto. Ale nie o tym mialem pisac wiec przejde do rzeczy.
    Zainteresowaly mnie ponizsze zapisy na tej stronie (pozwolilem sobie
    wyciac pliterki):

    - mozliwosc konfiguracji indywidualnego profilu uslugowego

    Czy mozna to rozumiec tak, ze nie jestesmy skazani tylko na dwie opcje
    512/128 i 1024/256 proponowane przez TPSA, ale mozemy miec wplyw na
    warunki swiadczenia nam uslugi? Zapewne pociagnie to za soba dodatkowe
    koszty i/lub wyzsze ceny, ale cos za cos.

    - DSL 512 (lacze o maksymalnej przepustowosci 512 kbit/s do komputera
    Abonenta i 128 kbit/s od Abonenta, czteroadresowa podsiec - 1 uzytkowy
    adres IP)
    - DSL 1 (lacze o maksymalnej przepustowosci 1 Mbit/s do komputera
    Abonenta i 256 kbit/s od Abonenta, osmioadresowa podsiec - 5
    uzytkowych adresów IP)

    Cztero i osmioadresowa podsiec... Czy TPSA ma tu na mysli to: "opcja
    routera z translacja adresow NAT" tylko dla czterech badz osmiu
    komputerow z LAN? Czy tez chodzi o wydzielona dla uzytkownika klase
    adresow IP (z czego 1/5 uzytkowych)?

    Ciekawe tez czy dla opcji 1 mbps z 5 adresami IP bedzie wydelegowany
    rDNS, a jezeli tak, to czy dla opcji 512 z 1 adresem IP rowniez. Choc
    osobiscie watpie aby rDNS byl wydelegowany dla jakiejkolwiek opcji :-)

    Ciekawi mnie tez jak bedzie wygladala sprawa przejscia z sdi na dsl...

    No coz. Pozostaje czekac, a wszystkiego sie z czasem dowiemy :-)

    M.

  • 2. Data: 2002-05-30 22:18:25
    Temat: Re: dsl tpsa... cos chyba jednak z tego bedzie
    Od: "Kamil K. [horiz0n]" <h...@S...wp.pl>

    Marcin Król wrote:

> [...]
    > wartosci to netto. Ale nie o tym mialem pisac wiec przejde do rzeczy.
    > Zainteresowaly mnie ponizsze zapisy na tej stronie (pozwolilem sobie

    [...]

    no jesli beda dawali (w dzierzawe) do tego router, taki jak daje np.
    netia w bdi, a do tego jakas rozsadna cene na ta usluge, to moze z tego
    wyjdzie jakas konkretna oferta. a co za tym wszystim idzie, spadna ceny
    u obu providerow :)

    pozdrawiam
    --
    kamil.k
    icq 17114892

  • 3. Data: 2002-05-31 07:14:41
    Od: "MarFi" <m...@w...pl>

> [...]
    > warunki swiadczenia nam uslugi? Zapewne pociagnie to za soba dodatkowe
    > koszty i/lub wyzsze ceny, ale cos za cos.

    To są 2 opcje przepustowości, i na nie nie klient nie ma wpływu.
    Konfigurowane będą dodatkowe opcje.

> [...]
    > routera z translacja adresow NAT" tylko dla czterech badz osmiu
    > komputerow z LAN? Czy tez chodzi o wydzielona dla uzytkownika klase

    W przypadku 1 Mb/s zamówienie opcji routera z translacją adresów NAT traci
    się 4 adresy użytkowe IP (tzn dostaje się tylko 1).

  • 4. Data: 2002-05-31 07:16:19
    Od: "Jarek Granat" <j...@a...lublin.pl>

> [...]
    > routera z translacja adresow NAT" tylko dla czterech badz osmiu
    > komputerow z LAN? Czy tez chodzi o wydzielona dla uzytkownika klase

    Zdaje sie, ze jak dostajemy podsiec 4-adresowa to mamy:
    -1 IP - dla routera z translacja adresow NAT
    -1 IP - dla naszego uzytku
    -1 IP - broadcast
    -1 IP - adres podsieci

    Analogicznie, w przypadku podsieci osmioadresowej zostaje nam 5 adresow do
    wykorzystania..

    --
    =[ Jarek Granat - j...@a...lublin.pl ]=
    =[ www.granat.eu.org - nic-hdl: JG3-6BONE ]=

  • 5. Data: 2002-05-31 07:45:20
    Od: Marcin Król <h...@n...spam.pac.pl>

> [...]
    >-1 IP - adres podsieci
    >
    >Analogicznie, w przypadku podsieci osmioadresowej zostaje nam 5 adresow do

    Brzmi sensownie. Ale router z NAT jest opcjonalny. Czyli jak go nie
    wezme to zostana 2 IP dla mojego uzytku?

    M.

  • 6. Data: 2002-05-31 07:57:40
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Marcin Król <h...@n...spam.pac.pl> napisał(a):

    > Brzmi sensownie. Ale router z NAT jest opcjonalny.

    Nie jest. Coś musi routować z/do tej podsieci.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com/ ** NIC-HDL: PMF9-RIPE *
    * Inet: p...@f...com ** PGP: D48684904685DF43EA93AFA13BE170BF *

  • 7. Data: 2002-05-31 09:58:23
    Od: "MarFi" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Frasunek" <v...@f...lublin.pl> napisał w
    wiadomości news:m37klkagzj.fsf@clitoris.czuby.net...

    > Nie jest. Coś musi routować z/do tej podsieci.
    >
    > --
    Jest. Routować może po prostu router.

  • 8. Data: 2002-05-31 09:58:27
    Od: "Łukasz Kalita" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Król" <h...@n...spam.pac.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.tpsa.pl/biznes/msp/dsl/ nie ma juz "403 access forbidden"
    > tylko to co nas interesuje :-) Ale jest to nadal wersja testowa strony

    http://www.internetdsl.pl/

    LK

  • 9. Data: 2002-05-31 17:16:28
    Od: "deff" <d...@c...org>

    > -1 IP - dla routera z translacja adresow NAT
    > -1 IP - dla naszego uzytku
    > -1 IP - broadcast
    > -1 IP - adres podsieci

    NIE !

  • 10. Data: 2002-05-31 17:16:31
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >http://www.internetdsl.pl/

    1. Jak szybko będzie rozpatrzone zgłoszenie ?
    Jeżeli istnieją możliwości techniczne świadczenia usługi, Pion
    Kontaktów z Klientami usługi Dostępu do Internetu DSL w ciągu 20 dni
    roboczych kontaktuje się z Klientem i uzgadnia termin realizacji
    usługi. Jeżeli jednak w danej chwili takich możliwości nie ma, ale
    pojawią się one w perspektywie 3 miesięcy, zgłoszenie Klienta zostanie
    przyjęte. Jeśli jednak centrala, do której podłączony jest Klient, nie
    będzie w najbliższym czasie modernizowana, w ciągu 90 dni Klient
    zostanie poinformowany o braku możliwości technicznych do świadczenia
    usługi Dostęp do Internetu DSL.
    <<<

    A mnie sie wydawalo ze 3 dni czekania na SDI to dluuuugo bylo :P

    januszek