  • 21. Data: 2002-05-31 11:16:35
    Temat: Re: Net przez kablowe. kilka pytan odnosnie ograniczen
    Od: "Jakub K. Boguslaw" <m...@a...pl>

    Mariusz Krukowski <k...@i...pl> wrote:

    > I jak ustawiasz pola TOS? Jakimiś access-listami (że użyję terminologii z Cisco
    > IOS)?

    Zalezy od urzadzenia.

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    J...@a...pl | Network Administrator

  • 22. Data: 2002-05-31 11:16:39
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl>

    In article <ad7f9o$2n6$1@onyx.icpnet.pl>, Bartosz Waszak wrote:
    > ograniczanie ruchu downstream odbywa się na ubrze.
    > W tym momencie odpowiednie klasy QoS dla oznakowanych pakietów wystarczy
    > zrobić.
    Wiesz to dziwne bo u mnie ograniczenia zarówno upstreamu jak i downstreamu
    dokonuje modem kablowy...

    > Znakowanie odbywa się na głownym routerze przez co mogę oznakować
    > dowolne pakiety przychodzące czy to z wewnątrz mojej sieci, czy z łącz w
    > świat.

    Generalnie da sie zrobic wszystko tylko po kiego diabła :-)

    Pozdr.

    --
    Marcin Jurczuk -> s...@t...pl
    Network/System Administartor.

  • 23. Data: 2002-05-31 11:46:07
    Od: Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl>

    In article <a...@a...eu.org>, Jarek Hirny wrote:

    > Prawdopodobnie tak; ba, pewnie i ty sam jesteś w stanie je sobie wyłączyć.
    > Ale to grozi, w w zależności od sieci, tygodniowym albo dożywotnim odcięciem
    > od niej.

    Zależy od sprzętu stosowanego w sieci. W jednych da się wyłączyć w innych
    nie.

    Pozdr.

  • 24. Data: 2002-05-31 12:22:34
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@f...onet.pl>

    >Użytkownik "Arti" <s...@w...pl>

    >Mówimy o chello? Myślę, że sobie sam odpowiedziałeś na pytanie skoro
    >wolisz ściągać gierki z dc niż oglądać strony to masz blokadę ;) Nie
    >jest zwolennikiem ograniczeń ale jak każdy zaczyna sobie ściągać
    >gierkę to sieć "troche" się przeciąża. Po drugie jest chyba jakaś max
    >przepustowość dla budynku (strefy?) więc jak ty coś ściągasz to może
    >zabraknąć dla kogoś innego. I wreszcie po trzecie, czy internet to
    >tylko dc, kazaa itp? wydaję mi się, że idea jest inna, a używając
    >tylko do tych celów to chyba mija się z celem posiadania net'u.
    Dlatego zapobiegawczo należy wyłączyć Internet

  • 25. Data: 2002-05-31 12:31:09
    Od: "Kromek Turlanek" <k...@f...onet.pl>

    >Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@n...net>
    >jasne ze ograniczyl, zrobil to na CBQ :)
    >i bardzo dobrze ze tak zrobil, te zafajdane p2p zabieraja najwiecej pasma i
    >przez to uniemozliwiaja normalna prace innym
    nie, to masowe oglądanie stron uniemożliwia normalną pracę innym
    >pozatem w wiekszosci regulaminow (jezeli nie we wszystkich) jest podpunkt o
    >zakazie udostepniania jakichkolwiek plikow poza siec lokalna
    >niestety ludzie maja to gleboko w dupach tak wiec admini stosuja
    >ograniczenia
    Przeca pisze o pobieraniu plików a nie o udostępnianiu
    >p.s. jak kumpel ma gre to wez se dysk do kieszeni i przejdz sie na spacer,
    >bedzie szybciej, taniej i przy okazji sie przewietrzysz... no chyba ze kolo
    >mieszka daleeeeeeko poza miastem
    Czemu sam nie przejdziesz się, by pooglądać te twoje strony ??? Przewietrzysz się

    Żałosne te tłumaczenia. Klient ma uzasadnione pretensje do nałożonych ograniczeń. Jak
    inni chce korzystać z Internetu wybierając to co go interesuje.

  • 26. Data: 2002-05-31 13:49:01
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    >Żałosne te tłumaczenia. Klient ma uzasadnione pretensje do nałożonych
    ograniczeń. >Jak inni chce korzystać z Internetu wybierając to co go
    interesuje.

    ok, poczytaj sobie regulaminy
    tam w wiekszosci jest zapis o zakazie takiego dzialania ktore powoduje
    pogorszenie dzialania sieci u innych.

    Dla mnie wytlumaczenie jest proste, jezeli kolo zasysa setki megabajtow
    dziennie (a sa tacy co potrafia i 2GB wsunac) i chce to miec za 50zl i do
    tego ma pretensje ze mu sie cos zablokowalo to ja serdecznie dziekuje ze
    takiego klienta
    wole rozwiazac umowe i olac te 50zl majac swiety spokoj
    A jak chce sciagac to niech se kupi sdi/neostrade/polpaka - tam nikt go
    limitowal nie bedzie.

    A co do programow p2p to jezeli ktos sciaga plikt to ktos go musi
    udostepniac, a czesto udostepnia inna osoba w innej sieci lamiac regulamin.

    Marcin

  • 27. Data: 2002-05-31 15:12:25
    Od: "eXterminator" <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > A co do programow p2p to jezeli ktos sciaga plikt to ktos go musi
    > udostepniac, a czesto udostepnia inna osoba w innej sieci lamiac

    po pierwsze w regulaminie nie mam napisane ze nie moge udostepniac plikow
    innym

    a po drugie ja place za tego neta i chce miec nieograniczony zadnymi
    blokadami dostep.

    niech bedzie ograniczony tlokiem na laczu tak jak bylo jeszcze pare tygodni
    temu. wtedy mialem te 20 kb w dzien i 50 kb w nocy na kazie czy DC. Co
    prawda strony chodzily troszeczke wolniej ale i tak wystarczajaco szybko.

  • 28. Data: 2002-05-31 15:12:52
    Od: w...@i...pl (Bartosz Waszak)

    Marcin Jurczuk <s...@s...tkb.pl> napisał(a):
    > Wiesz to dziwne bo u mnie ograniczenia zarówno upstreamu jak i downstreamu
    > dokonuje modem kablowy...

    upstreamu oczywiście na modemie, ale downstream to nie do końca tak na
    modemie jest przycinane.

    zasada jest taka modem zgłasza się z vendor specific opcją do uBRa i
    wtedy ubr nadaje z odpowiednim QoSem pakiety oznakowane precedencem,
    gdyby przycinanie odbywało się całkowicie na modemie to modem musiałby
    wspierać takie wynalazki, a takto wystarczy, że zgłosi tylko do uBRa
    odpowiednie opcje i uBR załatwi resztę.

    --
    Bartosz Waszak <w...@i...pl>
    Internet Cable Provider Sp. z o.o.

  • 29. Data: 2002-06-01 07:04:02
    Od: "pk3000" <p...@p...onet.pl>

    Zgadzam się w zupełności z tobą, eXterminator.
    Akwizytorzy sieci nic nie mówią o ograniczeniach i jak już człowiek podpisze
    cyrograf na rok z wekslem in blanco na 2000 zł (Chello) i jak zacznie
    ściągać pliki, nagle mu ograniczają prędkość.
    Chello wprowadziła znienacka w marcu limit 15 GB miesięcznie bez
    poinformowania o tym klientów. Też ograniczają prędkość p2p.
    Czy jest coś złego w ściąganiu plików? I jaka jest różnica w ściąganiu np.
    150 MB z portalu Wyborczej i takiego samego pliku od osoby prywatnej? Jeśli
    cenzuruje się to co klient sieci downloaduje, to za jakiś czas nikt nie
    ściągnie pliku w którym występują brzydkie wyrazy.
    Czytając ten wątek zauważyłem, jak administratorzy sieci traktują klientów.
    Poniżej taki jeden pisze o kliencie "kolo" i że nie chce takiego klienta. No
    cóż, admin to tylko fizyczny i jego opinia liczy się tak jak kola spod budki
    z piwem. Ważna jest strategia właściciela sieci. Opinie o ograniczeniach w
    poszczególnych sieciach roznoszą się szybko i wkrótce taki "kolo" admin
    będzie niepotrzebny bo klientów przejmie lepsza sieć. Na moim osiedlu już
    widać konkurencję.

    Pozdrawiam, pk3000

  • 30. Data: 2002-06-01 18:06:11
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@i...pl>

    pk3000 <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Akwizytorzy sieci nic nie mówią o ograniczeniach i jak już człowiek podpisze
    > cyrograf na rok z wekslem in blanco na 2000 zł (Chello) i jak zacznie

    Jakich ograniczeniach?
    Nikt w Chello Ci nie gwarantuje żadnej prędkości.

    > ściągać pliki, nagle mu ograniczają prędkość.
    > Chello wprowadziła znienacka w marcu limit 15 GB miesięcznie bez
    > poinformowania o tym klientów. Też ograniczają prędkość p2p.

    Rotfl. Limit był od samego początku czyli jakieś 1.5 roku. Tylko wcześniej
    nikt go nie egzekwował.

    > 150 MB z portalu Wyborczej i takiego samego pliku od osoby prywatnej? Jeśli

    Gdzie masz ten plik niby na portalu Gazety? :)

    > cenzuruje się to co klient sieci downloaduje, to za jakiś czas nikt nie
    > ściągnie pliku w którym występują brzydkie wyrazy.

    Bla, bla, bla. Jakieś dowody?

    > będzie niepotrzebny bo klientów przejmie lepsza sieć. Na moim osiedlu już
    > widać konkurencję.

    To na co czekasz?

    --
    Przemysław Maciuszko