  • 1. Data: 2002-07-17 15:53:07
    Temat: Neostrada+ - moje wrazenia
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    Witajcie,

    Dzisiaj przeszedlem z Neostrady 256 na Neo+... Uczucia mam mieszane.

    Plusy :
    Transfer osiaga 60 kilobajtow na sekunde. Jest to wiec nie 2 x Neo 256,
    lecz 512 minus pasmo potrzebne do utrzymania transmisji. Calkiem niezly
    wynik.

    Minusy :
    Do zestawienia polaczenia potrzebna jest specjalna aplikacja bazujaca na
    PPPoE. TPSA dostarcza ja na plycie CD. Po instalacji w systemie pojawia
    sie wirt. karta sieciowa WAN/PPPOE/ADSL miniport. Do laczenia sluzy
    maly, szpetny interfejsik :-) Rzecz jasna polaczenie wyglada w systemie
    jak polaczenie modemowe, nie lokalne. Niestety jestem zmuszony uzywac Win98
    gdyz na W2K Professional w chwili instalowania PPOE (mniej wiecej w polowie
    paska postepu) wyskakuje niebieski ekran. Nigdy wczesniej podczas
    uzytkowania W2K przez poltora roku nie mialem niebieskiego ekranu. Adres IP
    jaki otrzymuje pochodzi z puli 80.50... i NIE posiada wpisu w revDNSie.
    Dodatkowo, programik ktory to wszystko konfiguruje strasznie miesza w
    rejestrach, czego skutkiem jest : dodanie tekstu na belce IE, dodanie
    przyciskow w IE, podmiana strony startowej na www.neostrada.pl. Aplikacja
    ta (przynajmniej na plycie, ktora otrzymalem) nie obskluguje Linuxa ani
    MacOs'ow.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-07-17 17:42:37
    Temat: Re: Neostrada+ - moje wrazenia
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski) wrote in
    <9...@8...50.33.116>:

    /ciach.../

    >Niestety jestem zmuszony uzywac Win98
    >gdyz na W2K Professional w chwili instalowania PPOE (mniej wiecej w polowie
    >paska postepu) wyskakuje niebieski ekran.

    Antidotum okazal sie RASPPPOE w wersji 0.98, do ktorego link dostalem od
    Tomka Jarzynki :

    http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/

    Majacy cwierc megabajta pakiecik zawiera prawidlowe (nie krzaczace sie)
    pliki protokolow oraz zgrabny programik automatycznie ustawiajacy
    polaczenie dial-up.

    Moze komus sie ta informacja przyda.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 3. Data: 2002-07-17 17:42:44
    Od: "Gajo" <A...@g...pl>

    <ciach>
    mozesz powiedziec czy przyszli do domu i ci zamontowali, czy tylko dali
    plytke powiedzieli co i jak??
    przechodziles z neo na neo+, czy od razu neo+??

    pozd. Gajo

  • 4. Data: 2002-07-17 17:43:28
    Od: Artur Poplawski <a...@i...net.pl>

    On Wed, 17 Jul 2002 15:53:07 +0000 (UTC), Wojciech Skrzypinski
    <u...@h...pl> wrote:

    > Dzisiaj przeszedlem z Neostrady 256 na Neo+... Uczucia mam mieszane.

    Eeeeh, ja ciągle czekam aż mnie zechcą podłączyć. Ale nie o tym
    miałem pisać...

    > Do zestawienia polaczenia potrzebna jest specjalna aplikacja bazujaca na
    > PPPoE. TPSA dostarcza ja na plycie CD.
    [...]
    > Aplikacja ta (przynajmniej na plycie, ktora otrzymalem) nie obskluguje
    > Linuxa ani MacOs'ow.

    W związku z powyższym mam pytanko.
    Czy udało się komuś zestawić połączenie korzystając z jakiegokolwiek
    Linuksowego programu PPPoE? Może ta TPS-owa aplikacja wcale nie jest
    potrzebna?

    Artur.
    --
    I'm a firm believer in the philosophy of a ruling class,
    especially since I rule.

  • 5. Data: 2002-07-17 21:27:41
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    A...@g...pl (Gajo) wrote in <ah484b$1t0$1@news.tpi.pl>:

    ><ciach>
    >mozesz powiedziec czy przyszli do domu i ci zamontowali, czy tylko dali
    >plytke powiedzieli co i jak??
    >przechodziles z neo na neo+, czy od razu neo+??

    Przyszli do domu. Moglem wczesniej pojechac po plytke - ale to rozwiazanie
    bylo lepsze, bo cos oczywiscie poczatkowo nie dzialalo :-)

    Przechodzilem z Neo. Modem zostal ten sam.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 6. Data: 2002-07-17 21:27:48
    Od: Łukasz Lis <l...@s...pl>

    Artur Poplawski nabazgrał(a):
    (cuiach)
    > Czy udało się komuś zestawić połączenie korzystając z jakiegokolwiek
    > Linuksowego programu PPPoE? Może ta TPS-owa aplikacja wcale nie jest
    > potrzebna?
    >
    > Artur.

    Przed założeniem zwykłego Neo z braku informacji próbowałem to cholerstwo
    zainstalować, wszystko miałem gotowe tylko wpiąć i poprawić ew. błędy. No
    ale frytki okazało się, że jest na DHCP :P. W DSL-HOWTO jest opis jak toto
    zainstalować i lista klientów. Z dokumentu można wyczytać, że PPPoE jest
    złem absolutnym dla połączeń 24h i wprowadzono go żeby ułatwić życie... no
    zgadnijcie komu?

    --

    Pozdrufka,
    Łukasz Lis

  • 7. Data: 2002-07-18 11:25:50
    Od: "Tomasz Lam" <l...@s...wytnijto.mtl.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witajcie,
    >
    > Dzisiaj przeszedlem z Neostrady 256 na Neo+... Uczucia mam mieszane.

    Tak czytam, czytam i analizuje bo złożyłem 2 wnioski o Neo+ i IDSLa

    > Plusy :
    > Transfer osiaga 60 kilobajtow na sekunde. Jest to wiec nie 2 x Neo 256,
    > lecz 512 minus pasmo potrzebne do utrzymania transmisji. Calkiem niezly
    > wynik.

    To fakt!

> [...]
    > przyciskow w IE, podmiana strony startowej na www.neostrada.pl. Aplikacja
    > ta (przynajmniej na plycie, ktora otrzymalem) nie obskluguje Linuxa ani

    No i teraz wiem co wybiore: IDSLa, przynajmniej bede mogl toto udostepnic w
    sieci lokalnej :)

    TL

  • 8. Data: 2002-07-18 11:26:15
    Od: "Tadeusz" <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    Adres IP
    > jaki otrzymuje pochodzi z puli 80.50... i NIE posiada wpisu w revDNSie.

    Zatem witaj w klubie. Z tym revdns dzwonie gdzie sie da od wczoraj i ciagle
    go nie mam (ta sama pula IP).
    Ciekawe kiedy raczą cos z tym zrobic. Co do programiku- to wszystko
    wywalilem z autostartu- i lacze sie przez dialup (tak jak z sdi).
    Instalacja driverów wogole u mnie nie szła dopóki nie zrobilem reinstalki
    windowsa (podobno to czesty przypadek).
    Jednym slowem bosko...

    tadeusz

  • 9. Data: 2002-07-18 13:15:56
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    l...@s...wytnijto.mtl.pl (Tomasz Lam) wrote in
    <ah5qso$1095$1@news2.ipartners.pl>:

    /ciach.../

    >No i teraz wiem co wybiore: IDSLa, przynajmniej bede mogl toto udostepnic w
    >sieci lokalnej :)

    Jesli uzyjesz RASPPPOE, o ktorym pisalem troche wyzej - nie powinienes miec
    problemu z podzieleniem Neo+.

    W.

  • 10. Data: 2002-07-18 13:16:13
    Od: u...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    t...@w...poczta.onet.pl (Tadeusz) wrote in <ah4agl$ctv$1@news.tpi.pl>:

    /ciach../

    >Zatem witaj w klubie. Z tym revdns dzwonie gdzie sie da od wczoraj i
    >ciagle go nie mam (ta sama pula IP).

    /ciach.../

    Tak jak pisales na priva, z tym IP rzeczywiscie nie mozna wejsc do serwisu
    www.neostrada.pl :-) Dzwonilem w tej sprawie do BOKu, gdzie polecili uzyc
    DNSow : 217.98.19.66, 217.98.19.67. DNSy co prawda odpowiadaly wczoraj na
    ping - ale nie tlumaczyly nazw :-)

    W.