  • Data: 2003-12-19 16:51:04
    Temat: Re: Neo - nie dzialaja niektore polaczenia
    Od: Andrzej Bursztynski <_...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Małachowski wrote:
    > Potrafi taki np. zadzwonić z pretensjami, że mu Internet nie działa.
    > Składam mu wyrazy współczucia i pytam, czemu do mnie dzwoni. A on, no
    > przecież mam od państwa Internet. Nie, u nas ma Pan konto pocztowe,
    > a Internet (grepuję logi) ma Pan z firmy XXX.
    > Zaskakujące jest to, że w tym momencie taki przeciętny klient nie tylko
    > nie potrafi przyjąć podanego prostego i jasnego faktu do wiadomości, ale
    > jeszcze śmie uważać, że go spławiam.

    Kłopot polega na tym, że ten przeciętny klient ma zarówno łącze
    jak i konto pocztowe i nawet hosting WWW od jednego ISP więc Twój
    przykład jest trafiony kulą w płot.

    Popełniasz podstawowy błąd - sprawę rozpatrujesz w świetle stricte technicznym
    w ogóle nie mając pojęcia o sytuacji prawnej sprzedawcy usług i towarów dla
    tzw. konsumentów (osób fizycznych zakupujących w celach niezarobkowych tylko na
    potrzeby prywatne). Odpowiedzialność w polskim prawie spada na sprzedawcę za
    tzw. zgodność z umową. Jeśli umowa nie posiada odpowiednich zastrzeżeń (no
    właśnie - znasz treść wzoru umowy ze swoimi klientami) to sprzedawca ma
    problem. Mimo, że to nie jego "wina".

    [..]
    > Ważne jest jednak to, czy w danej sprawie klient ma zasadne roszczenia.

    I niestety ale je ma.

    > Niewątpliwie w podanym powyżej przykładzie, jak i w sprawie blokad na
    > 83/11, zasadności takiej trudno się dopatrzeć.

    Pawle, po raz ostatni bo mi już ręce opadają - jeśliby ISP _poinformował_, że
    "Szanowni Państwo, instalujemy wam usługę Neostrada, w ramach której można
    czasami skorzystać z niektórych usług światowej sieci Internet *), ostrzegamy
    że wiele serwisów może czasami nie działać (w przeciwności do reszty ISP w
    Polsce) z powodów technicznych **)"

    "*) niektórych, bo przyłączylim 200 tys duzerów i każem sobie
    płacić za peering bo co nam będzie kto podskakiwał

    **) dostaliśmy biedni pule od RIPE i zostaliśmy wyripowani, co do nas
    z wolna dociera"

    to NIKT by nie miał faktycznie podstaw do roszczeń. Jednakże TPI/TPSA
    taką wiedzę _posiada_ i ją zataja przed klientami. To wg. Kodeksu
    Cywilnego i ustawy konsumenckiej daje podstawę do roszczeń.

    --
    Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
    -crossout underlines and replace with first 3 letters of my first name-