  • 21. Data: 2009-11-06 20:03:36
    Temat: Re: Nękanie?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "vari" <v...@p...onet.pl> writes:

    > A moje we wszystkich trzech komputerach popiskują. Oczywiście nie od razu a
    > po pewnym czasie od nadania numeru.
    > Pewnie wszystko od softu zależy. Ja mam tzw "winmodemy" na PCI...

    Pewnie to ten sam soft praktycznie, i dlatego. Przyznaje ze nigdy takich
    nie uzywalem.

    Z kompletnych modemow, pamietam ze kiedys piszczaly chyba takie "Magic"
    czy "BlackMagic". Nie pamietam juz co to bylo, chyba 2400 + wyjatkowo
    V.42bis (a nie tylko MNP5). Mogl to Vobis produkowac/firmowac? Albo cos
    podobnego, co mi sie kojarzy jakos tam po niemiecku.

    Teraz mi sie jeszcze przypomnialo, ze chyba w USRach mozna bylo to
    piszczenie wlaczyc, przynajmniej tak to wygladalo w dokumentacji.
    Domyslnie tego nie bylo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 22. Data: 2009-11-14 10:21:54
    Od: Uncle Pete <p...@a...waw.pl>

> [...]
    > V.42bis (a nie tylko MNP5). Mogl to Vobis produkowac/firmowac? Albo cos
    > podobnego, co mi sie kojarzy jakos tam po niemiecku.

    Black Magic Modem (prawie jak "Black Magic Woman" Santany) - to był o
    ile się nie mylę ś.p. Escom - ktoś go jeszcze pamięta?

    Piotr

  • 23. Data: 2009-11-14 15:52:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Uncle Pete <p...@a...waw.pl> writes:

    > Black Magic Modem (prawie jak "Black Magic Woman" Santany) - to był o
    > ile się nie mylę ś.p. Escom - ktoś go jeszcze pamięta?

    Moze Escom, pamietam ze byl niemiecki.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-11-14 16:29:32
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Moze Escom, pamietam ze byl niemiecki.

    Jeśli o piskanie chodzi, to OIDP, bawiłem się jakimś Sportsterem i on
    też piskał.

    --
    D4
    Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,

  • 25. Data: 2009-11-14 16:48:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > Jeśli o piskanie chodzi, to OIDP, bawiłem się jakimś Sportsterem i on
    > też piskał.

    Mialem takich kilka, ale mam wrazenie ze zaden nie piszczal domyslnie.
    Mozna bylo wlaczyc odpowiednim rejestrem, tak jak napisalem.

    Jednego jeszcze mam, ale szczerze mowiac nie chce mi sie sprawdzac.
    Tak czy owak, generalnie "dzwoniace" modemy jednak nie piszczaly,
    piszczaly te odbierajace.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2009-11-14 17:52:12
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > Mialem takich kilka, ale mam wrazenie ze zaden nie piszczal domyslnie.
    > Mozna bylo wlaczyc odpowiednim rejestrem, tak jak napisalem.

    Hmm... już nie ustalę tego, ale zdaje mi się, że piskał domyślnie. Inny
    modem, chyba też sportster, to mu się piskanie włączało.

    > Jednego jeszcze mam, ale szczerze mowiac nie chce mi sie sprawdzac.
    > Tak czy owak, generalnie "dzwoniace" modemy jednak nie piszczaly,
    > piszczaly te odbierajace.

    Za to w drugą stronę, nie piskające faksy, to był taki wyjątek, jak
    piskające modemy. Przy mnie faks, który wykrył takie piskanie, sam się
    włączył na odbiór.

  • 27. Data: 2009-11-14 20:19:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > Za to w drugą stronę, nie piskające faksy, to był taki wyjątek, jak
    > piskające modemy. Przy mnie faks, który wykrył takie piskanie, sam się
    > włączył na odbiór.

    2 x tak. Szczerze mowiac nie pamietam zadnego faksu, ktory by
    (domyslnie) nie piszczal. W m.in. USRach dalo sie chyba wylaczyc.
    Fax/modemy (ew. /voice - oraz faksy stacjonarne z sekretarka) czesto
    wykrywaly to (faksowe) piszczenie i przelaczaly sie w tryb faksu.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 28. Data: 2009-11-15 11:08:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 Nov 2009 15:40:47 +0100, vari wrote:

    >Tu możesz jednak być pewny że dzwoni stacjonarny, ta jak koledzy piszą.
    >071 to stacjonarne telefony ze strefy wrocławskiej, więc na pewno nie
    >zapłacisz jeśli masz za darmo do stacjonarnych.

    Stacjonarny, ale niekoniecznie w TP. A to moze troche zmienic taryfe.

    J.

  • 29. Data: 2009-11-15 11:11:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Nov 2009 21:19:31 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    >2 x tak. Szczerze mowiac nie pamietam zadnego faksu, ktory by
    >(domyslnie) nie piszczal. W m.in. USRach dalo sie chyba wylaczyc.

    A tak apropos - orientuje sie co to bylo "guard tone" w modemach ?
    1800Hz i chyba 550, dawalo sie wlaczyc lub wylaczyc komendami AT,
    wymienione w zaleceniach V.nn ... ale po co to i dlaczego to juz sie
    nie spotkalem z objasnieniem.

    J.

  • 30. Data: 2009-11-15 12:27:39
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > 1800Hz i chyba 550, dawalo sie wlaczyc lub wylaczyc komendami AT,
    > wymienione w zaleceniach V.nn ... ale po co to i dlaczego to juz sie

    IIRC to bylo cos w starych modemach, takich typu 1200 bps albo moze
    1200/75. W kazdym razie 300 bps tego nie mialy, tam byly tylko
    pojedyncze przelaczane generatory.
    --
    Krzysztof Halasa