  • 1. Data: 2012-08-31 17:50:30
    Temat: Nazwa wentylatora i dB
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    Pytania raczej do "serwerowcow".

    Jak w jezyku polskim nazywa sie chlodzenie o nazwie: counter-rotating fans?
    Pogladowy wizerunek: http://www.sanyodenki.eu/IMG/arton179.jpg

    Czy to jest glosnie, czy tez bardzo glosne (np. 5 sztuk o wymiarach 40x40x48
    i glosnosci ~ 58 dB kazda)? Po samych dB to wyglada na intensywnie pracujacy
    okap kuchenny.
    Generalnie chodzi o to, czy serwer (1U) z takim chlodzeniem musi miec wlasny
    pokoik, czy moze wspoldzielic pomieszczenie z ludzmi nie doporwadzajac ich
    do nerwicy? :]

    ::f::

  • 2. Data: 2012-09-03 10:36:31
    Temat: Re: Nazwa wentylatora i dB
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-08-31 17:50, ::-::dysmorfofob::-:: wrote:

    > Jak w jezyku polskim nazywa sie chlodzenie o nazwie: counter-rotating fans?
    > Pogladowy wizerunek: http://www.sanyodenki.eu/IMG/arton179.jpg

    wentylator przeciwbiezny

> [...]
    > Generalnie chodzi o to, czy serwer (1U) z takim chlodzeniem musi miec
    > wlasny pokoik, czy moze wspoldzielic pomieszczenie z ludzmi nie

    Jesli beda siedziec w ochraniaczach na uszy, to powinni przyjac
    to z godnoscia ;). Ale raczej powinienes zalozyc ze taka maszyna
    bedzie halasowac, a juz napewno szczegolnie podczas ewentualnego
    restartu czy zalaczania, czy jak im sie zrobi za cieplo. W serwerach
    rackowych raczej nikt sie nie przejmuje jakos szczegolna glosnoscia,
    to ma isc do szafy a taka z reguly stoi we wlasciwym miejscu.
    W odroznieniu od wolnostojacych entrylevelowych maszyn ustawianych
    czestokroc w SOHO niemalze kolo biurka.

    Po prostu te kilka wentyli w szeregu musi przetloczyc odpowiednia
    ilosc powietrza a to ciche nie jest.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2012-09-03 16:18:20
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > wentylator przeciwbiezny

    Dzieki.

    > Jesli beda siedziec w ochraniaczach na uszy,

    Czesc bedzie w garniakach, praca glownie umyslowa i petenci z zewnatrz tez
    sie przyplacza czasem :[

    > W odroznieniu od wolnostojacych entrylevelowych maszyn ustawianych
    > czestokroc w SOHO niemalze kolo biurka.

    To juz mam obeznane. ProLianty towery calkiem ciche - praktycznie jak
    desktop.

    > Po prostu te kilka wentyli w szeregu musi przetloczyc odpowiednia
    > ilosc powietrza a to ciche nie jest.

    Tak wlasnie myslalem, ale nie mialem gdzie sie przekonac. Pewnie dla
    bezpieczenstwa pojdzie do szafki cos w granicach 3-4U z mniejsza iloscia
    duzych wiatrakow i standardowym zasilaczem. Tylko szkoda miejsca.

    ::f::

  • 4. Data: 2012-09-12 11:15:30
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-09-03 16:18, ::-::dysmorfofob::-:: pisze:
> [...]
    > bezpieczenstwa pojdzie do szafki cos w granicach 3-4U z mniejsza iloscia
    > duzych wiatrakow i standardowym zasilaczem. Tylko szkoda miejsca.

    Problem głośności wynika z wielkości i tego że jest to przewidziane do
    pracy w gorszych warunkach (w szafie, nie zawsze będzie tam 23'C, opory
    przepływu też większe, i musi sobie z tym poradzić). Jeśli postawisz
    serwer rackowy 1U "luzem" i będzie miał chłodno - będzie troszkę mniej
    hałasować niż w ciepłej szafie, ale nadal jest to całkowicie
    nieakceptowalne w jednym pomieszczeniu z ludźmi. Wsadzenie tego samego
    serwera ale do szafki (w tym samym pomieszczeniu) niewiele zmieni -
    szafka rackowa niczego nie wytłumi (najwyżej dodatkowe wentylatory będą
    lekko szumieć), a że będzie miała w środku cieplej niż na zewnątrz - to
    serwer będzie jeszcze głośniejszy.

    Albo nie bierz racka, tylko dużego "towera" z 12cm wiatrakami, albo nie
    stawiaj w tym pomieszczeniu...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-09-14 14:41:53
    Od: "::-::dysmorfofob::-::" <l...@p...onet.pl>

    > Albo nie bierz racka, tylko dużego "towera" z 12cm wiatrakami, albo nie
    > stawiaj w tym pomieszczeniu...

    Taki juz mam :] Ale do tego dochodzi ups, switch, modem, drugi slabszy
    komputer jako "zapasowy/backup", itp. Robi sie z kablami, zajetoscia miejsca
    i bezpieczenstwem problem. Najwiekszy strach SPRZATACZKI, ktore co rano po
    tym chodza i rozlacza cos czasem.

    ::f::