  • 1. Data: 2011-09-19 18:19:06
    Temat: Nawigacja MapaMap dla Androida
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    Mozna kupowac nawigacje MapaMap dla Androida
    http://www.telix.pl/artykul/nawigacja-mapamap-w-andr
    oid-market-3,43429.html

    Czekam na opinie bo moze bedzie jakas alternatywa dla NaviExperta w
    rozsadnej cenie (119 PLN za mapy Polski z bezplatna aktualizacja)

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2011-09-19 18:53:46
    Temat: Re: Nawigacja MapaMap dla Androida
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2011-09-19 20:19, Marcin pisze:

> [...]
    >
    > Czekam na opinie bo moze bedzie jakas alternatywa dla NaviExperta w
    > rozsadnej cenie (119 PLN za mapy Polski z bezplatna aktualizacja)

    jaka alternatywa? NaviExpert jest on-line a MapaMap off-line
    Konkurencja dla NaviExperta to moze być Yanosik

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2011-09-19 19:13:20
    Od: Marcin <n...@n...ru>

    Witam

    W dniu 2011-09-19 20:53, AL pisze:

    > jaka alternatywa? NaviExpert jest on-line a MapaMap off-line
    > Konkurencja dla NaviExperta to moze być Yanosik

    Co to za roznica dla uzytkownika jak dziala mapa od srodka. Wazne czy
    dobrze prowadzi;) Niby oczywiscie NaviExpert moze miec na biezaco dane o
    korkach itp. ale z mojego doswiadczenia wynika ze kiepsko to dziala.
    Czesto prowadzi przez sam srodek korka albo kaze objechcac korek gdy go
    juz nie ma. No i nie bedzie problemu jak sie zjedzie z drogi tam gdzie
    kiepsko z zasiegiem gsm...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2011-09-19 21:23:46
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

> [...]
    >
    > Czekam na opinie bo moze bedzie jakas alternatywa dla NaviExperta w
    > rozsadnej cenie (119 PLN za mapy Polski z bezplatna aktualizacja)

    A skąd ta informacja o bezpłatnej aktualizacji? Na ich stronie WWW
    znalazłem jedynie (i to po długim szukaniu) bardzo niekonkretną
    obiecankę: "raz zakupiona licencja na korzystanie z wyjątkowo dokładnej
    mapy Polski nie jest ograniczona czasowo" (
    http://www.mapamap.pl/node/75863 ), ale dostępność aktualizacji jakoś mi
    z niej nie wynika.

    --
    Jacek Midura

  • 5. Data: 2011-09-19 21:56:26
    Od: pmlb <b...@d...pl>

    On 19/09/2011 20:13, Marcin wrote:
> [...]
    > Czesto prowadzi przez sam srodek korka albo kaze objechcac korek gdy go
    > juz nie ma. No i nie bedzie problemu jak sie zjedzie z drogi tam gdzie

    Osobiscie uwazam, ze CoPilot jest tu zdecydowanie najlpesza tego typu
    aplikacja,.

  • 6. Data: 2011-09-20 06:56:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Sep 2011 21:13:20 +0200, Marcin napisał(a):

    > Co to za roznica dla uzytkownika jak dziala mapa od srodka. Wazne czy
    > dobrze prowadzi;) Niby oczywiscie NaviExpert moze miec na biezaco dane o

    Calkiem spora. Np jestes na rozdrozu na zadupiu, w prawo czy w lewo ?
    a zasiegu gsm nie ma :-)

    NE przygotowuje sobie trase i prowadzi po niej dosc sprawnie.
    Ale niech bedzie np ulica zamknieta - zjezdzasz z trasy, on sie laczy z
    serwerem, sciaga nowa trase, kaze sprecic w pierwsza w prawo .. tylko ze
    juz ja przejechales. Za wolno to dziala, trzeba sie zatrzymac i poczekac.

    No i oczywiscie kwestia transferu. Nie jest duzy ... ale np przy granicy
    trzeba uwazac :-)

    > korkach itp. ale z mojego doswiadczenia wynika ze kiepsko to dziala.
    > Czesto prowadzi przez sam srodek korka albo kaze objechcac korek gdy go
    > juz nie ma.

    Bo to taki niuans dotyczacy wszystkich nawigacji z korkami : jesli jest
    gdzies korek, i skieruja objazdem, a wszyscy uzytkownicy jej uwierza ... to
    skad sie ma dowiedziec ze sie korek skonczyl ? :-)

    J.

  • 7. Data: 2011-09-20 07:09:51
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-09-19 21:13, Marcin pisze:
    > Witam

    > Co to za roznica dla uzytkownika jak dziala mapa od srodka.

    taka ze jedna wymaga polaczenia z netem druga nie (baterie oszczedza)

    --
    z magazynem</a>

  • 8. Data: 2011-09-21 14:04:42
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl>

    W dniu 19.09.2011 21:13, Marcin pisze:
    > Witam

    > Co to za roznica dla uzytkownika jak dziala mapa od srodka.

    Ogromna Kolego, ogromna... przede wszystkim dobra mapa on-line (np.
    NaviExpert) zna sytuację na bieżąco i nie prowadzi nas w totalny kanał
    (chyba, że inaczej się nie da). Ile razy NaviExpert uratował mi godziny
    stania w jakimś korku, to historia na długi artykuł.

    Generalnie mapy off-line są passe.

    -K.

  • 9. Data: 2011-09-21 14:09:38
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl>

    W dniu 20.09.2011 08:56, J.F. pisze:

> [...]
    > juz ja przejechales. Za wolno to dziala, trzeba sie zatrzymac i poczekac.

    Wolę taka niedogodność, niż stać np. pod Krakowem 2.5h, zamiast objechać
    to w 20 minut przez jakieś wioski obok - co NE proponuje w takiej
    sytuacji, tylko trzeba go posłuchać. A jeśli często nie masz zasięgu w
    aucie, to trzeba dokupić antenę lub zmienić sieć komórkową.

    > No i oczywiscie kwestia transferu. Nie jest duzy ... ale np przy granicy
    > trzeba uwazac :-)

    A nie lepiej mieć po prostu ręcznie wybranego operatora.. przy granicy?
    To jakby prościej jest. :-)

    Owszem, niewielkie opóźnienie może się zdarzyć. Ale w moim przypadku w
    ponad 90% działa dobrze (a niekiedy wręcz zaskakująco dobrze).

    > Bo to taki niuans dotyczacy wszystkich nawigacji z korkami : jesli jest
    > gdzies korek, i skieruja objazdem, a wszyscy uzytkownicy jej uwierza ... to
    > skad sie ma dowiedziec ze sie korek skonczyl ? :-)

    Jeśli na tym objeździe nie ma korka, to w sumie co za problem... gorzej,
    jeśli nie zjedziesz i się wpakujesz. Ja tak raz zrobiłem i mi
    wystarczyło. :)

    -K.

  • 10. Data: 2011-09-21 14:10:50
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl>

    W dniu 20.09.2011 09:09, Pendrive pisze:

    > taka ze jedna wymaga polaczenia z netem druga nie (baterie oszczedza)

    Oszczędzasz w aucie baterie w komórce, serio, serio? A kabelek
    zasilający, zestaw do komórki... gdzie?

    -K.
    PS.
    Nie, nie nawiguję z baterii w autku, nie, nie wpadłem na to, że tak
    można. :)