eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocykleNawiercanie denka tłoka...Re: Nawiercanie denka tłoka...
  • Date: Sun, 21 Jun 2009 14:09:10 +0200
    From: Qlfon <r...@l...pl>
    Reply-To: r...@l...pl
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Nawiercanie denka tłoka...
    References: <4...@n...home.net.pl> <s...@l...wkurw.org>
    In-Reply-To: <s...@l...wkurw.org>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    NNTP-Posting-Host: 91.94.246.205
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1245586153 91.94.246.205 (21 Jun 2009 14:09:13 +0200)
    Organization: home.pl news server
    Lines: 52
    X-Authenticated-User: rav.life
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
    .pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:602612
    [ ukryj nagłówki ]

    Robert Rędziak pisze:
    > On Sun, 21 Jun 2009 13:15:49 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
    >> Powitac, przy sniadanieu ogladalem sobie dzisiaj "Biker build-off" na
    >> Discovery. No i pojawilo sie cos z czym sie w zyciu nie spotkalem.
    >> Kolesie budowali dwa sprzety do wyscigow na 1/4 mili i jedna ekipa
    >> zastosowala dziwna technike:
    >
    > Ona wcale nie jest dziwna.

    Dla mnie jest bo w zyciu tego nie widzialem wczesniej:)
    >> wykonywali serie nawiercen denka tloka ok. 10 mm od krawedzi dookola
    >> denka. Nawierty byly podobno tak glebokie ze prawie siegaly pierwszego
    >> pierscienia uszczelniajacego.
    >
    > Nie prawie, tylko sięgały do rowka, bo chodzi o to, żeby spaliny
    > wspomagały sprężystość pierścienia. Tylko teraz to się to trochę
    > inaczej robi -- Lateral Gas Port (takie małe otwory zaraz nad
    > pierwszym pierścieniem w lewym tłoku:
    No ok, ale w takim razie jak to dziala? Jesli one sa (w uproszczeniu -
    rownolegle do powierzchni dna tloka) to to rozprezanie bedzie dzialalo w
    kierunku centrum tloka a nie w kierunku na zewnatrz i dzieki temu
    moglbyby dociskac piercienie od srodka na zewnatrz?
    > http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
    hnology/photo_11.html,
    > po prawej konstrukcja ,,tradycyjna''), bo otwory przez denko
    > zapychają się nagarem i osłabiają okolice rowka.
    A te poziome nie beda? Tez sa powyzej pierscienia wiec maja taki sam
    kontakt z gazami powstajacymi w komorze a wiec i z nagarem. no chyba ze
    tu dochodza jakies zjawiska "Aerodynamiczne" ktore nie pozwalaja na
    osoadzanie sie nagaru.
    >
    >> Nie bardzo widze jak to bym
    >> mialo dzialac - przeciez dzieki takiej zwiekszonej objetosci komory
    >> spalania spadnie stopin kompresji (silniki nie byly doladowane)
    >
    > O 0.01 czy 0.001? Ile spalin może się zmieścić w rowku na
    > pierwszy pierścień?

    Kurcze, ludzie planuja glowice o 0,05 mm i podobno to daje jakis efekt.
    Poza tym tamte otworki byly calkiem spore 3-4 mm srednicy OIDP. jaka
    pojemnosc w tym juz by byla:) Troche mi to pachnie jakims technicznym
    voodoo. Teraz sobie poszperam po necie moze sa jakies porownania przed i
    po tym lateral gas port:)
    >> Czy szanowna grupa spotkala sie z czyms takim wczesniej i ma pojecie czy
    >> to dziala?
    >
    > http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
    hnology/index.html
    >
    > r.
    Wiedzialem, ze sie tu czegos dowiem, dzieki!

    --
    Qlfon, Kraków

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: