-
Date: Sun, 21 Jun 2009 14:09:10 +0200
From: Qlfon <r...@l...pl>
Reply-To: r...@l...pl
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (Windows/20090302)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Nawiercanie denka tłoka...
References: <4...@n...home.net.pl> <s...@l...wkurw.org>
In-Reply-To: <s...@l...wkurw.org>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
NNTP-Posting-Host: 91.94.246.205
Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1245586153 91.94.246.205 (21 Jun 2009 14:09:13 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 52
X-Authenticated-User: rav.life
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:602612
[ ukryj nagłówki ]Robert Rędziak pisze:
> On Sun, 21 Jun 2009 13:15:49 +0200, Qlfon <r...@l...pl> wrote:
>> Powitac, przy sniadanieu ogladalem sobie dzisiaj "Biker build-off" na
>> Discovery. No i pojawilo sie cos z czym sie w zyciu nie spotkalem.
>> Kolesie budowali dwa sprzety do wyscigow na 1/4 mili i jedna ekipa
>> zastosowala dziwna technike:
>
> Ona wcale nie jest dziwna.
Dla mnie jest bo w zyciu tego nie widzialem wczesniej:)
>> wykonywali serie nawiercen denka tloka ok. 10 mm od krawedzi dookola
>> denka. Nawierty byly podobno tak glebokie ze prawie siegaly pierwszego
>> pierscienia uszczelniajacego.
>
> Nie prawie, tylko sięgały do rowka, bo chodzi o to, żeby spaliny
> wspomagały sprężystość pierścienia. Tylko teraz to się to trochę
> inaczej robi -- Lateral Gas Port (takie małe otwory zaraz nad
> pierwszym pierścieniem w lewym tłoku:
No ok, ale w takim razie jak to dziala? Jesli one sa (w uproszczeniu -
rownolegle do powierzchni dna tloka) to to rozprezanie bedzie dzialalo w
kierunku centrum tloka a nie w kierunku na zewnatrz i dzieki temu
moglbyby dociskac piercienie od srodka na zewnatrz?
> http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
hnology/photo_11.html,
> po prawej konstrukcja ,,tradycyjna''), bo otwory przez denko
> zapychają się nagarem i osłabiają okolice rowka.
A te poziome nie beda? Tez sa powyzej pierscienia wiec maja taki sam
kontakt z gazami powstajacymi w komorze a wiec i z nagarem. no chyba ze
tu dochodza jakies zjawiska "Aerodynamiczne" ktore nie pozwalaja na
osoadzanie sie nagaru.
>
>> Nie bardzo widze jak to bym
>> mialo dzialac - przeciez dzieki takiej zwiekszonej objetosci komory
>> spalania spadnie stopin kompresji (silniki nie byly doladowane)
>
> O 0.01 czy 0.001? Ile spalin może się zmieścić w rowku na
> pierwszy pierścień?
Kurcze, ludzie planuja glowice o 0,05 mm i podobno to daje jakis efekt.
Poza tym tamte otworki byly calkiem spore 3-4 mm srednicy OIDP. jaka
pojemnosc w tym juz by byla:) Troche mi to pachnie jakims technicznym
voodoo. Teraz sobie poszperam po necie moze sa jakies porownania przed i
po tym lateral gas port:)
>> Czy szanowna grupa spotkala sie z czyms takim wczesniej i ma pojecie czy
>> to dziala?
>
> http://www.carcraft.com/techarticles/piston_ring_tec
hnology/index.html
>
> r.
Wiedzialem, ze sie tu czegos dowiem, dzieki!
--
Qlfon, Kraków
Następne wpisy z tego wątku
- 21.06.09 12:31 Robert Rędziak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=