  • Data: 2011-09-18 19:15:33
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    news:24fwh0a0sw6l$.eyeysh0urzyk.dlg@40tude.net...

    > esperanto tez by mialo sens ... tylko sie nie przyjelo.

    No właśnie nie przyjęło się, bo wymaga aby wszyscy się od
    nowa uczyli jeszcze jednego języka. A z angielskim już było
    tak, że przodująca technicznie część świata, ta z której internet
    wyszedł na świat (USA) już po angielsku szprechała i uczyć
    się nie musiała. Przez jakiś czas ta grupa dyktowała standard
    i reszta świata zaczęła się uczyć angielskiego. Teraz już pójdzie
    z rozpędu. Jakiego języka obcego było warto się uczyć będąc
    małym krajem z niepopularnym na świecie językiem? Angielski.

    > Tylko wiesz - sa mniej i bardziej zdolni ludzie, jedni opanuja lepiej,
    > inni
    > gorzej, a w koncu sie okaze ze co czwarty czlowiek na swiecie jest
    > Chinczykiem a co piaty Hindusem :-)

    Hindusów się nie boję, bo oni mają około 300 swoich lokalnych
    narzeczy i dla własnej korzyści aby się z ziomalami z innego miasta
    dogadać uczą się języka angielskiego i gadają po angielsku lepiej
    dziś niż Chińczycy. Mało tego - Hindusi uczą się już w szkole
    po angielsku. Miałem niedawno grupę gości z Bangalore i duże
    oczy robili jak im opowiadałem że ja chodząc do szkoły w PL
    miałem wszystko po polsku, łącznie z wykładami na uczelni...

    A więc jak sobie zsumujesz USA, Europę, prawie całą Afrykę
    (tych co nie po francusku) i pół Azji Zachodniej plus Indie to nie
    będziesz się dziwił dlaczego Chinczycy uczą dzieci po angielsku.

    > Kiedys uniwersalnym jezykiem byla lacina, ale trzeba bylo chodzic do
    > gimazjum, potem francuski, teraz angielski - i to gdzies na przestrzeni
    > 100
    > lat sie zmienilo, wiec skad to przekonanie ze sie przez nastepne 30 nie
    > zmieni :-)

    Jak na razie myśl techniczna przychodzi do Chin z Europy i USA
    wraz z firmami które w Chinach inwestują. A z inwestycjami idą
    wymagania i język... Jeśli Chiny zaczną przodować technologicznie
    i to od nich będziemy kraść patenty a nie on od nas to wtedy pewnie
    może się coś zmieni... Ale myślę że najbliższa przyszłość to angielski.

    > A tak swoja droga - czy tez macie wrazenie ze ten angielski to przez
    > komputery ? nagle sie pojawily takie zabawki, gdzie przez pare lat bez
    > angielskiego ani rusz ..

    Dokładnie. A najlepsze że fakt, że wszystkie komputery robione
    w Chinach nic w tym względzie nie zmienił - a wydawałoby się
    że komputer zrobiony w Chinach będzie gadał po chinsku ;-)