  • Data: 2011-09-18 20:10:53
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: "Lelek@" <r...@i...iw> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnj7cjic.ib5.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Przez to chcę powiedzieć, że chińskie czy tajwańskie strony robione
    > są w języku chińskim (jedne w uproszczonym, drugie w tradycyjnym).
    > Po angielsku *czasem* też. O tym, że aby zawrzeć korzystny kontrakt,
    > to dobrze mieć w ekipie mówiących po chińsku, pisałem gdzie indziej.

    To prawda - ba nawet dobrze mieć rezydenta, który pilnuje zakupów, natywnego
    chińczyka. W Chinach jest zupełnie inna mentalność do robienia interesów
    Chińczykowi znającemu Angielski płaci się w firmie około $400 na rękę na
    miesiąc i często jest tak, że on na 500 innych osób tylko zna Angielski.
    Już nie jest tak tanio i łatwo o tanią siłę robiczą. Firmy z Chin zlecają
    część produkcji np do Wietnamu, bo tańsi robotnicy.