  • Data: 2011-09-18 00:27:41
    Temat: Re: Nauka programowania od czego zacząć?
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.09.2011 15:55, Lelek@ pisze:

    > A ja widzę. To ćwiczy mózg i abstrakcyjne myślenie.
    Assembler ćwiczy abstrakcyjne myślenie? Przynajmniej u mnie nie ćwiczył
    - pisałem we własnym pseudokodzie a potem to dopiero 'kompilowałem' do
    assemblera. Myślenie w assemblerze wymagało skupiania się na zbyt dużej
    ilości szczegółów. Ale może po prostu go za słabo znałem...

    > Przejść z wpisu w
    > rejestrze jest dużo łatwiej do pojęcia zmiennej
    No to jak przejdziesz od wpisu w rejestrze do tych zmiennych:
    [esp+4] //ASM - kawałek stosu
    register volatile uint16_t code asm("r12");//C(AVR) - rejestry r12 i r13
    register volatile uint32_t data asm("r8"); //(j.w.) - rejestry r8 do r11
    struct {int a:2,b:2,c:4;} __attribute__ ((packed))S; //C - 1 bajtowa
    zmienna S składająca się ze zmiennych a,b i c
    uint8_t &foo=*((uint8_t *)0x1234);//C++ - bajt pod adresem 0x1234
    $foo = 10; //perl - zmienna liczbowa o rozmiarze zależnym od implementacji

    > Oni nigdy tego nie
    > zrozumieją,
    No nie był bym taki pewien.

    > szczególnie, że w jabie nie ma unsigned co okropnie
    > komplikuje programowanie.
    No niestety.

    Michoo